Gå til innhold

vond rygg og sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min på 1,5år som sover i sprinkelseng. Dette har blitt et problem etter jeg tok ryggen for 1 uke siden. Det er veldig vondt og bøye meg ned i senga for å legge over dyna. 

Noen som har vært borti det samme å har noen tips? 

Anonymous poster hash: d305d...49e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby på 1,5 år? Mener du 1,5 mnd? Eller barnet på 1,5 år?

"tok ryggen"? Har du operert?

Anonymous poster hash: f576b...ec8

• Liker 1
Skrevet

Baby på 1,5 år? Mener du 1,5 mnd? Eller barnet på 1,5 år?

"tok ryggen"? Har du operert?

Hva er vitsen med å svare når du ikke hjelper TS med noe av det hun lurer på?

TS: jeg har noe av det samme problemet med halvannetåring og vond rygg/bekken. Her vurderer vi å gå over til juniorseng, evt fjerne en side på sprinkelsenga og heller orke å styre med at han klatrer ut tusen ganger...

Anonymous poster hash: 4723a...946

Skrevet

Kanskje en slik seng der du kan skyve ned eller ta av ene kanten? Slik at du kan sette deg mer ned for å fikse dyne, løfte opp og legge ned?

Anonymous poster hash: 9f14a...80a
Skrevet

Kjøp en juniorseng eller en vanlig seng og sett på en sengehest. Jeg syntes det var veldig deilig å gå over til vanlig seng. Da kunne jeg lese nattafortellinger mens vi lå sammen i senga, og når han våknet på natta, kunne jeg bare gå inn og legge meg ved siden av han hvis han ikke ville roe seg. Men han var 2 1/2 år når vi gikk over til vanlig seng da, vet ikke om det er for tidlig når han er 1 1/2...? Og forsåvidt så blir du jo nødt til å bøye deg ned uansett hva slags annen seng du velger... For man vil vel kanskje ikke legge en 1 1/2-åring i en høy seng...? Har du en mann som kan avlaste deg?

Skrevet

Jeg kan prøve å ta av sengekanten :) vet bare ikke hvor godt det går i forhold til at han kan løpe ut av sengen.

Er mest den bøyen over sengekanten og ned i sengen som gjør vondt, så vis han er med på å fjerne sengekanten, så vil det nok løse seg :) 

Skrevet

Hva er vitsen med å svare når du ikke hjelper TS med noe av det hun lurer på?

TS: jeg har noe av det samme problemet med halvannetåring og vond rygg/bekken. Her vurderer vi å gå over til juniorseng, evt fjerne en side på sprinkelsenga og heller orke å styre med at han klatrer ut tusen ganger...

Anonymous poster hash: 4723a...946

Jeg skjønte seriøst ikke hva TS mente med "tok ryggen". Her jeg bor sier vi det dersom vi har gjennomgått en operasjon. Men jeg vet det er ulikt fra sted til sted. Og dersom det er en baby på 1,5 mnd så ligger vel babyen høyt oppe. Jeg som har prolaps sliter allikevel med å bøye meg ned i sengen til min baby. Er det er barn på halvannet år er det gjerne litt verre.

Mente ikke å være krass eller frekk hvis du tolket det slik.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønte seriøst ikke hva TS mente med "tok ryggen". Her jeg bor sier vi det dersom vi har gjennomgått en operasjon. Men jeg vet det er ulikt fra sted til sted. Og dersom det er en baby på 1,5 mnd så ligger vel babyen høyt oppe. Jeg som har prolaps sliter allikevel med å bøye meg ned i sengen til min baby. Er det er barn på halvannet år er det gjerne litt verre.

Mente ikke å være krass eller frekk hvis du tolket det slik.

når det står 1,5 ÅR , ja da menes det 1,5ÅR! 

Jeg skjønner ikke hvordan du får år til å bli mnd .

med tok ryggen mens det at jeg løfta tungt feil, å da ble den vond, så det å bøye seg  over sprinkelsenga en vond opplevelse!

Skrevet

med tok ryggen mens det at jeg løfta tungt feil, å da ble den vond, så det å bøye seg over sprinkelsenga en vond opplevelse!

Det var nok for st et barn på 1,5 år ikke er en baby AB skrev det.

God bedring!

Anonymous poster hash: 4eb8f...f0d

Skrevet

Det er da ingen baby når barnet er 1.5 år....

Uansett, utrolig slitsomt å ta ryggen på denne måten. Men det å bevege seg hjelper faktisk. Bøy og tøy til smertegrensen og gå gjerne turer i skogen om du kan dette. 

Anonymous poster hash: d1c81...1b1
Skrevet

med tok ryggen mens det at jeg løfta tungt feil, å da ble den vond, så det å bøye seg over sprinkelsenga en vond opplevelse!

Men en baby er under 1 år gammel. 1,5 år og baby i samme setning gir ingen mening.

Har du vært hos lege? Kiropraktor?

Vi gikk over til juniorene da jenta var rundt 18 måneder gammel, og det gikk helt fint, så jeg støtter den ideen. :)

Anonymous poster hash: bffb1...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...