AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har atopisk eksem og har brukt Betnovat for å holde det i sjakk frem til jeg fant ut at jeg var gravid. Nå har jeg sluttet, og det stresser meg at eksemet blusser opp og sprer seg. Jeg smører med alle gode håndkrem som finnes uten resept, men det går dårlig. Legen min har ingen annen råd, men sier jeg kan bruke Betnovat av og til. Noen som har råd eller tips om medisin som kan brukes i svangerskapet? Jeg blir sprø, og tør ikke tenke på hvordan det vil bli til slutt....Anonymous poster hash: e6755...a9d
Bringebær Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Har dessverre ingen gode råd å komme med, annet enn de typiske rådene for eksem; god hudkrem, ikke dusje for ofte osv. Jeg har vært veldig plaga med eksem på vinteren, særlig i ansiktet. Da jeg var gravid hadde jeg nesten ikke eksem, bare noen små utbrudd. Det er vist ikke så uvanlig i følge jordmor, håper du er like heldig
Mus-Katt Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Feit krem, vasking istedet for dusjing etc
*Joyce* Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Har du prøvd Carbaderm/karbamidkrem? Det har vært redningen min ifbm graviditet og amming (og ellers også, forsåvidt). Kombinert med kortison når det har vært helt nødvendig. Ikke optimalt, men overkommelig (for meg, da).
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har det bare på ene hånda, og med to bleiebarn, fjøs og kontorjobb blir det vanvittig mye håndvask. Dusjer en gang om dagen, bruker hansker mest mulig og smører ofte. Har brukt Carbaderm, men må nok supplere med Betnovat for at det ikke skal spre seg. Har noen av dere fått påvist matintoleranse? Jeg har ikke kommet så langt, og nå må jeg vente til babyen er født sa legen.Anonymous poster hash: e6755...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå