Gå til innhold

Ørebetennelse og bading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er dumt å ta med en 14 mnd gammel jente på badeland om hun har ørebetennelse? Har gått på Apocillin siden torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på betennelsen og om det har gått hull på trommehinna eller ikke.

Er det hull i trommehinna skal/bør man ikke få vann i ørene siden det da kan danne seg stygge infeksjoner som kan gi bivirkninger i form av nedsatt hørsel.

Jeg ville unngått badeland osv så lenge hun går på medisin... det er en grunn til at man skal ta kuren helt ut for betennelsen kan blusse opp igjen.

Jeg har selv ett ørebarn. Hun ble operert første gang da hun var 2 år pga kronisk ørebetennelse. Hun var deretter helt frisk fram til april i år, da sprakk trommehinna igjen og denne gangen grodde det ikke igjen. Hun kan ikke få vann i ørene så hver gang hun skal dusje eller bade må hun bruke ørepropper (har fått spesiallagde). Disse må hun bruke helt til hun blir operert igjen når hun nærmer seg 6-7 år (hun er nå 5 år). Vel og merke hvis hullet ikke gror av seg selv innen den tid, men ørelegen tvilte på at det ville gro.

Gjest Anonymous
Skrevet

Au :-( Er selv vært plaget med ørebetennelse siden jeg var liten, opptil 10 ganger i året. For all del IKKE bad, blir bare ekstra vondt med varme og fukt!!

Skrevet
Au :-( Er selv vært plaget med ørebetennelse siden jeg var liten' date=' opptil 10 ganger i året. For all del IKKE bad, blir bare ekstra vondt med varme og fukt!![/quote']Skriver under på denne.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...