Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor nå hos kjæresten min. Vi pusser opp kjøkkenet, noe som han selvfølgelig betaler for. Men jeg hjelper mye til, kanskje 3-4 timer hver dag. Skal kjøpe meg inn i februar. Bør jeg få noe avslag eller noe? Jeg hjelper han jo med å øke verdien på huset, og eneste jeg får for det er et pent kjøkken og høyere takst m.

Anonymous poster hash: ad69a...656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du og han da? Det er jo det viktigste.

Skrevet

Si du skal vi gratis mens du hjelper så mye. Så kan du spare disse.

Anonymous poster hash: 8f7e4...7c9

Skrevet

Ja, du bør selvsagt få avslag. Dere burde fått prisvurdering før dere gjorde oppussingen og delt kostnadene med det hvis dere jobber like mye.

Anonymous poster hash: 0cf73...bf2
  • Liker 1
Skrevet

Betaler du leie, da?

Anonymous poster hash: 1814c...c52

Skrevet

For øvrig: En kjøkkenoppussing øker ikke salgsverdi på boligen særlig mer enn hva kjøkkenet koster i innkjøp, altså utenom arbeid. Unntaket er om kjøkkenet ikke var beboelig før oppussing. Da kan man kanskje legge på noen få titusener i verdi over materialkostnader. Men klart - forlang gjerne 10000 i prisavslag. Det vil jo utgjøre kjempemasse. :ironi:

Anonymous poster hash: 1814c...c52

• Liker 3
Skrevet

Hele huset er et oppussingsprosjekt og det har selvfølge mye å si at kjøkkenet går fra å ikke se bra ut til å bli fullstendig strøkent.

Jeg betaler for meg hver mnd ja.

Har ikke snakket om dette da jeg ikke veit om jeg er urimelig eller ei..

Anonymous poster hash: ad69a...656

Skrevet

Ja, du bør selvsagt få avslag. Dere burde fått prisvurdering før dere gjorde oppussingen og delt kostnadene med det hvis dere jobber like mye.

Anonymous poster hash: 0cf73...bf2

Dette hadde desidert vært det ryddigste å gjøre. Eller at du hadde kjøpt deg inn før oppussingen. 

Jeg mener uansett at du bør få avslag, men hvor mye er jo litt vanskelig å fastsette. Det er nok litt lurt å lufte idéen for han, så kan dere prate ordentlig om dette. 

Anonymous poster hash: 841ee...83e

Skrevet

Hvis du gjør det skikkelig, gir oppussing vanligvis ikke mer verdistigning enn kostnaden av oppussingen. Ofte mindre.

• Liker 1
Skrevet

Det vanligste  er vel å få avslag i leien hvis du gjør en betydelig innsats i oppussing og vedlikehold av boligen.

Men dette avhenger jo av hva du i utgangspunktet betaler, som kjæreste betaler du kanskje ikke full markedsleie?

Anonymous poster hash: bb102...eb6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...