Gå til innhold

Dukke til 3-åring, Babyborn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bursdaggave til 3-åringen. Lurer på å kjøpe babyborn eller baby annabel, noen som har tips? Er 3-åringer for små til disse tisse/gråte-dukkene? noen andre gode tips til dukke til den aldersgruppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vår på 3 er veldig glad i sin babyborn hun kjøpte da hun var 2,5.

Kjøpte pakke med potte, flaske, smokk og noe annet. Det er veldig stas:)

Vogn fikk hun og. Det blir trillet og ordnet og hele pakka.

(kanskje spesielt her fordi hun blir storesøster??) men tror nok det faller i smak uansett

Den andre kjenner jeg ikke til men blir vel mye av det samme.

Når det er sagt MÅ du nok ikke kjøpe en spise/tisse dukke. 

Endret av agnesb
Skrevet

Hun er definitivt ikke for liten. Her er 2-åringen en dreven dukkemamma. Det går i bleieskift, trilleturer, mating, trøsting og synging for "babyene" hennes. Babyborn e ør kjempefine syns jeg. 3-åringen blir nok veldig fornøyd. :)

Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet

Absolutt ikke for liten, kanskje for store? Her var de mest stas mellom 1,5-2 år.

Anonymous poster hash: 231c1...f3c

Skrevet

Oj, kanskje for stor ja..tar gjerne imot andre tips til gave..

Skrevet

Absolutt ikke for liten, kanskje for store? Her var de mest stas mellom 1,5-2 år.

Anonymous poster hash: 231c1...f3c

Hos oss blir dukker bare mer og mer poppulært(hun er 3,5). Leken med dukkene nå er en helt annen enn når hun var 2 år.

Dukker er vel ofte poppulært fra 2-4/5 årsalder trodde jeg.

Baby anabelle har holdt nok for oss. Med potte, tutt, flaske etc.

Anonymous poster hash: 5a41e...4cd

Skrevet

Hun er ikke for liten nei. Lillesøster fikk New Born Baby-dukke i toårsgave av den ene onkelen sin og hun elsket den fra første stund. Fint med en dukke det finnes så mye klær og utstyr til. Hun er snart 3 og leker like mye med den fremdeles og jeg tror ikke det blir slutt med det første.

Skrevet

Hos oss blir dukker bare mer og mer poppulært(hun er 3,5). Leken med dukkene nå er en helt annen enn når hun var 2 år.

Dukker er vel ofte poppulært fra 2-4/5 årsalder trodde jeg.

Baby anabelle har holdt nok for oss. Med potte, tutt, flaske etc.

Anonymous poster hash: 5a41e...4cd

Ok, så baby annabel er en enklere utgave av babyborn? Om du skjønner hva jeg mener..😊

Skrevet

Hun er ikke for liten nei. Lillesøster fikk New Born Baby-dukke i toårsgave av den ene onkelen sin og hun elsket den fra første stund. Fint med en dukke det finnes så mye klær og utstyr til. Hun er snart 3 og leker like mye med den fremdeles og jeg tror ikke det blir slutt med det første.

Takk for svar! Hun er liksom ikke så veldig opptatt av noe fortiden, og vanskelig å vite hva man skal kjøpe. Vil jo gjerne kjøpe noe ordentlig som varer litt.

Skrevet

Takk for svar! Hun er liksom ikke så veldig opptatt av noe fortiden, og vanskelig å vite hva man skal kjøpe. Vil jo gjerne kjøpe noe ordentlig som varer litt.

Tror ikke det er noen enkeltleke som lillesøster er veldig opptatt av her heller. Hun leker litt med alt. Det som oftest lekes med er Duplo, dukke, Playmo, lekekjøkken og tegnesaker.

Skrevet

Så rart at dere sier at en treåring er for stor til å leke med dukker!

Hilsen en som lekte med dukker til hun begynte på ungdomsskolen.  :rodme:

Anonymous poster hash: e04ac...9c1
  • Liker 5
Skrevet

Jeg lekte med Babyborn-dukken min til jeg i hvert fall var 6-7?? Det er jeg nesten sikker på 😂 Etter det var det vel Bratz som var tingen til 10 år, kanskje.

Anonymous poster hash: 08515...21a

• Liker 1
Skrevet

Så rart at dere sier at en treåring er for stor til å leke med dukker!

Hilsen en som lekte med dukker til hun begynte på ungdomsskolen.  :rodme:

Anonymous poster hash: e04ac...9c1

Jeg lekte også med dukker så lenge. Vi lekte nok mye mer på den tiden. Nå har barn så mye annet, konsollspill, nettbrett og mange får egen smartttelefon veldig (altfor) tidlig så de slutter å leke mye tidligere enn vi gjorde.

Skrevet

Jeg lekte også med dukker så lenge. Vi lekte nok mye mer på den tiden. Nå har barn så mye annet, konsollspill, nettbrett og mange får egen smartttelefon veldig (altfor) tidlig så de slutter å leke mye tidligere enn vi gjorde.

Ja, jeg ønsker også å oppfordre til mer lek. Min er veldig opptatt av skjermer...og det er en daglig kamp å si nei. Ønsker serie spennende leker som kan inspirere til mer egen lek.

Skrevet

Min syvåring leker masse med store dukker.

Anonymous poster hash: a9c05...3c5
Skrevet

Kan du ikke ordne noe Lego, tegnesaker eller en ball? Må kjønnsrollene på plass allerede i treårsalderen?

Anonymous poster hash: 934d2...72c

Skrevet

Kan du ikke ordne noe Lego, tegnesaker eller en ball? Må kjønnsrollene på plass allerede i treårsalderen?

Må det være enten eller? Kan man ikke både ha Lego, lekebiler og dukker?

• Liker 3
Skrevet

Så fordi hun er jente skal hun ikke få leke med dukker..? Kan man ikke få leke med hva man nå har lyst til, helt uavhengig av kjønn?

Hilsen en som lekte med både barbie, lego, playmo, biler, gravemaskiner og kosedyr, samtidig. 

Anonymous poster hash: 12f17...0cd

Skrevet

Min har både duplo, Lego, biler, fly, baller, tegnesaker, puslespill osv. Det har seg likevel sånn at min upolitisk korrekte 2-åring helst velger typiske "jenteleker" likevel. Dessverre. Får håpe hun klarer seg gjennom livet på tross av dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...