Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg leier en leilighet, eieren av leiligheten har bedt meg om å flytte ut, fordi han trenger leiligheten.Men han er ikke sikker enda på at han trenger den.Selge den da. Så han ba meg vente en uke før jeg får det riktige svare. Jeg har da funnet en annen leilighet og har tenkt å leie den. Jeg har vært på visning og snakket med eiren og vi ble enig. Men det har seg sånn at i den leiligheten jeg bor i nå, så betaler jeg husleien hver 20 i måneden. Om jeg blir enig med eiren av den leiligheten jeg bor i nå og flytter ut i slutten av november, må jeg da betale husleie for desember? 

Eieren av den nye leiligheten sier at han må leie den i løpet av november, for å tilpasse lån og økonomi. Og i kontrakten min så har jeg tre måneders oppsigelse, hva gjør jeg da?

Trenger virkelig deres hjelp, har ikke så mye peiling i forhold til leie.

Takk på forhånd :)     

Anonymous poster hash: 2ca8c...70a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke peiling, da bør du søke hjelp hos leieboerforening eller annen juridisk hjelp. Når eier nå ber deg flytte, så bør du få dette skriftlig og ikke muntlig. Hvordan nåværende eier velger å løse dette kommer helt an på om ha er smidig eller vanskelig, og hvilken kontrakt du har signert.

Normalt gjelder husleie fra de 1. Til den 30./31. I måneden. Når tid husleien forfaller er det utleier som avgjør.

Har du vurdert å kjøpe deg bolig? Har du undersøkt muligheter for å få lån og tilskudd fra kommunen du bor i?

Anonymous poster hash: bfa67...f46

Skrevet

Du har ikke peiling, da bør du søke hjelp hos leieboerforening eller annen juridisk hjelp. Når eier nå ber deg flytte, så bør du få dette skriftlig og ikke muntlig. Hvordan nåværende eier velger å løse dette kommer helt an på om ha er smidig eller vanskelig, og hvilken kontrakt du har signert.

Normalt gjelder husleie fra de 1. Til den 30./31. I måneden. Når tid husleien forfaller er det utleier som avgjør.

Har du vurdert å kjøpe deg bolig? Har du undersøkt muligheter for å få lån og tilskudd fra kommunen du bor i?

Anonymous poster hash: bfa67...f46

Det har jeg, men akkurat nå så må jeg leie, mens jeg venter på svar fra kommunen angående lån :)

Anonymous poster hash: 2ca8c...70a

Skrevet

Er det tre månederes oppsigelse, så må du betale leie i tre måneder etter en skriftlig oppsigelse av leiekontrakt, enten fra din eller utleiers side. Sier du opp leiligheten 20. oktober, skal du i henhold til kontrakt betale leie i november, desember og januar. Dette så sant du og utleier ikke potensielt finner en annen løsning. Er ikke leiligheten deg disponibel i denne perioden, så skal du heller ikke betale for å leie den. Din utleier må, i henhold til kontrakten dere har signert, gi deg beskjed skriftlig tre måneder før du må flytte ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...