AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Er det flere som har opplevd slikt? Jeg hadde ei vennine (over 10 år) var bestevenner og gjorde så å si alt sammen. Etter jeg fikk baby så fikk jeg masse rare spørsmål som: "hva er bra med å få baby?", "er dette meningen med livet?" osv. Hun snakket også mye om hvordan babyer ødelegger alt av forhold og at dem ble ikke lenge ilag etter noe sånt. Og to mnd etter jeg fikk baby la hun ut noe på sosiale mediaer om hvor dumme alle var som fikk barn, korttenkte og at ingen ville ha dem lengre, hatet livet sitt osv. Jeg ble helt paff..at det er mulig? Skiftet personlighet helt. Å få baby er det beste som har skjedd meg. Utifra ha jeg har skrevet tror sikkert dere hun er veldig ung, men hun er snart 30 år. Hun koste seg veldig hver gang hun så noen brøt opp forholde ( med barn i bildet) og regnet med at det var pga barna. Jeg har kuttet helt ut dette mennesket for det er jo helt vilt. Flere som har opplevd slikt? Regner med hun tar kontakt og vil fikse opp om ikke så lenge, men tror ikke jeg vil ha noe mere med henne å gjøreAnonymous poster hash: e4909...bb9 1
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Er det flere som har opplevd slikt? Jeg hadde ei vennine (over 10 år) var bestevenner og gjorde så å si alt sammen. Etter jeg fikk baby så fikk jeg masse rare spørsmål som: "hva er bra med å få baby?", "er dette meningen med livet?" osv. Hun snakket også mye om hvordan babyer ødelegger alt av forhold og at dem ble ikke lenge ilag etter noe sånt. Og to mnd etter jeg fikk baby la hun ut noe på sosiale mediaer om hvor dumme alle var som fikk barn, korttenkte og at ingen ville ha dem lengre, hatet livet sitt osv. Jeg ble helt paff..at det er mulig? Skiftet personlighet helt. Å få baby er det beste som har skjedd meg. Utifra ha jeg har skrevet tror sikkert dere hun er veldig ung, men hun er snart 30 år. Hun koste seg veldig hver gang hun så noen brøt opp forholde ( med barn i bildet) og regnet med at det var pga barna. Jeg har kuttet helt ut dette mennesket for det er jo helt vilt. Flere som har opplevd slikt? Regner med hun tar kontakt og vil fikse opp om ikke så lenge, men tror ikke jeg vil ha noe mere med henne å gjøreAnonymous poster hash: e4909...bb9 daamn hun er driiitsjalu og bitter
Sandie Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Jeg har opplevd "venner" som har frydet seg over andres samlivsbrudd,aborter,dårlige eksamensresultater, arbeidsledighet og andre negative livshendelser.Folk som rett og slett ikke unner andre noe. De som holder på slik har det ikke godt med seg selv,og er umulig å forholde seg til.Du gjorde nok lurt i å kutte henne ut. Endret 18. oktober 2015 av Sandie 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har opplevd "venner" som har frydet seg over andres samlivsbrudd,aborter,dårlige eksamensresultater, arbeidsledighet og andre negative livshendelser.Folk som rett og slett ikke unner andre noe. De som holder på slik har det ikke godt med seg selv,og er umulig å forholde seg til.Du gjorde nok lurt i å kutte henne ut. Har de vist dette tydelig eller sagt og vist det litt mellom linjene? Tror jeg har noen sånne i min omgangskrets.Anonymous poster hash: a992b...2da
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Kan det være at hun sliter med å bli gravid selv? Anonymous poster hash: 227de...93c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Det første jeg ville trenkt om en venninne skiftet personlighet så brått ville nok vært om det kanskje var pga. at hun selv har fått vite at hun selv ikke kan få barn, at hun er ensom for alle vennene er opptatt med mann/barn, eller hun ønsker det seg selv men ikke har møtt noen e.l. Anonymous poster hash: 6891f...661 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Vel, det jeg gjetter er; 1. Hun vil selv ha en familie og det er vanskelig å se at andre oppnår noe hun ikke får til (enten fordi hun ikke finner en mann eller fordi hun sliter med å bli gravid) 2. Hun vil ikke ha barn selv og det er vanskelig å være en av få eller den eneste, både pga. press fra familie samt at man "mister" venner til barna deres (selv om de fortsatt vil omgås blir jo livet helt annerledes). 3. Hun har mange venninner som har tatt få forholdsregler før de går inn i ekteskap og/eller får barn men er helt uimotakkelige for råd - dvs. de vil diskutere forhold, men ikke få innvendinger. Når det etter en tid tar slutt er det jo ikke overraskende, men de skal kun ha sympati. Uansett hvilket alternativ det er så er det ekstremt umodent å skrive slike ting på sosialt media. Hun har elendige sosiale antenner i alle fall. Anonymous poster hash: c33da...8de 5
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Det første jeg ville trenkt om en venninne skiftet personlighet så brått ville nok vært om det kanskje var pga. at hun selv har fått vite at hun selv ikke kan få barn, at hun er ensom for alle vennene er opptatt med mann/barn, eller hun ønsker det seg selv men ikke har møtt noen e.l. Anonymous poster hash: 6891f...661 Seff er det derfor
Alice123 Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Folk som fryder seg over andres ulykke har det som regel ikke noe godt med seg selv, TS. Om venninnen din er så overdrevent motstander av graviditet/barn så er det fint mulig det ligger mye bak du ikke kjenner til. Kan hende hun er ufrivillig barnløs/ufruktbar og håndterer sorgen på en veldig destruktiv måte.
Sandie Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Har de vist dette tydelig eller sagt og vist det litt mellom linjene? Tror jeg har noen sånne i min omgangskrets.Anonymous poster hash: a992b...2da Det kommer vanligvis frem indirekte,men man merker det fort.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Hun er ikke steril. Hun har blitt gravid før, men tok abort pga diverse. Hun snakket om å få selv, men en stund etter jeg fikk så skulle hun ikke ha allikevell pga hun mente det ødla livet. Skjønner ikke hvor hun får det ifra heller. Vi har ingen i våres omgangskrets det har skjedd noe brudd pga barna. Vi hadde en felles vennine som hun også er veldig bitter på..hun blir helt rar og skal rakke ned på henne hver gang hun ser et bilde eller en positiv status på fb. Jeg er bare helt overgjett. Dette var min beste vennine, og sånn her har hun blitt. Har fått henne helt i ranghalsen. Hun lette etter feil hele tiden på slutten..noe å hakke på. Om så noen sliter med andre ting, så er det helt på tryne og skal oppføre seg sånn mot en vennine når dem får barnAnonymous poster hash: e4909...bb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå