AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hver gang jeg shaver meg nedentil blir jeg helt full av røde prikker og utslett! Det både klør, svir og er forferdelig stygt! Hva skal jeg gjøre? Er virkelig et problem nå! Bruker en shaver for sensitiv hud, barberskum for sensitiv hud, og tar på både dårsalve, aloe vera og body lotion uten parfyme etterpå!! Prøver også å barbere med hårene, men litt vanskelig i og med at da blir det alltid igjen småstubber med hår.. Anonymous poster hash: b666d...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Del Skrevet 18. oktober 2015 Ikke barber deg så ofte, la det gro ut litt før du barberer deg, slik at det er mykere hår der nede. Anonymous poster hash: bb6af...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Del Skrevet 18. oktober 2015 Ikke barber deg så ofte, la det gro ut litt før du barberer deg, slik at det er mykere hår der nede. Anonymous poster hash: bb6af...65d Synes det er så ekkelt å bare la det gro, klør gjør det også! Men har prøvd å vente sånn 1 ukes tid, men har ikke hjulpet noe særlig.. Anonymous poster hash: b666d...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Del Skrevet 18. oktober 2015 Dette kommer av for dårlig hygiene. Enten bruker du ikke rent blad, eller så er du ikke ren på hendene når du gjør det. Bruk også desinfiserende etterpå, men unngå slimhinnene. Anonymous poster hash: eec63...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Del Skrevet 18. oktober 2015 Har du prøvd med antibac etterpå? Finnes sånne våtservietter Anonymous poster hash: 86fa1...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 18. oktober 2015 #6 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis du tar deg god nok tid og bruker nok barberskum så blir det minimalt med røde nupper. Barber først med hårene, deretter barberer du mot hårene veldig sakte. Jeg bruker denne metoden og får nesten ingen røde prikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shai Skrevet 18. oktober 2015 #7 Del Skrevet 18. oktober 2015 Dette kommer av for dårlig hygiene. Enten bruker du ikke rent blad, eller så er du ikke ren på hendene når du gjør det. Bruk også desinfiserende etterpå, men unngå slimhinnene. Anonymous poster hash: eec63...a69 Enig. Har hørt at antibac kan fungere på hud som reagerer på barbering. Vær litt forsiktig likevel, kan sikkert bli litt vondt med antibac hvis du bommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Del Skrevet 18. oktober 2015 Kan det ha noe med at jeg bruker samme høvel til å barbere leggene først? Er HELT ren når jeg starter da, vasker beina osv med såpe. Anonymous poster hash: b666d...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har alltid fått utslett og røde nupper, og jeg har shavet i maaange år. Skal prøve sånn dermaroller nå, for ingenting har hjulpet.. Ikke digg å være shavet når det er så vondt og nuppete!Anonymous poster hash: d70af...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg gav opp barbering og gikk over til voks Anonymous poster hash: d8572...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Del Skrevet 18. oktober 2015 Samme problem, så jeg gikk over til Veet-det hjalp Anonymous poster hash: 797a8...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 18. oktober 2015 #12 Del Skrevet 18. oktober 2015 God hygiene er utrolig viktig; Bacimycin hjelper en del for å drepe bakteriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 18. oktober 2015 #13 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har samme problem, prøvd alle triksene i boka. Nydusjet, nytt barberblad, først med hårene, så mot, avslutte med desinfiseringsgel, peele jevnlig osv. Det går sånn noenlunde greit når det er lenge siden sist, men barberer jeg meg hver dag så blir det sårt og nupper til slutt uansett. Voksing fungerer supert, da får jeg ingen nupper eller inngrodde hår. Ulempen er at man må la hårene gro mellom behandlinger, synes ikke det er så stilig. Anbefaler å investere i laserbehandlinger, jeg har tatt 4 og allerede er det så tynt med hår at det er en lek å holde ved like. Koster litt (2-3000kr pr gang for brasiliansk, og de sier du må ha 8 behandlinger for å bli kvitt så godt som alt), men for meg har det vært en super investering. Så møkka lei av barbering og voksing, eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde dette før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 18. oktober 2015 #14 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg slet mye med dette før. Jeg fikk MYE røde nupper. Nå har jeg sjeldent røde nupper. Jeg prøvde alle rådene jeg fikk, men jeg synes ikke noe fungerte og trodde at jeg aldri ville bli kvitt nuppene. Men så kombinerte jeg flere av rådene, og da ble det endringer! Så her er mine råd: 1. Kjøpt en god høvel. Jeg bruker shai sin, og er veldig fornøyd! Den er kanskje litt knotete diverse steder, men da er det jo mulig å bruke en mindre en de stedene. Jeg synes IKKE barberhøvler som har feks inneholder lotion/olje osv på "tuppen" er bra. 2. Dusj håret først. Da blir kroppen myket opp av det varme vannet. I tillegg har jeg en "teori" om at såpe/shampo etter barbering kan irritere huden som er barbert pga. parfyme. 3. Barber et område EN gang og skyll høvelen mellom hver gang! Ikke barber et større område og så skyll etter flere drag med høvelen. 4. Bruk aloveragel i stedet for barberskum. Uten parfyme! Aloveragel gjør huden glatt og den er blank slik at du ser hvor du har barbert og hvor du har mer hår igjen. 5. Skyll områdene du har barbert godt. 6. Tørk deg godt og la området være i fred. Bruk helst bomulstruse som ikke strammer. Jeg synes huden min blir mer irritert dersom jeg skal smøre og "rote" huden til rett etter barbering. 7. Skyll høvelen godt og tørk den med et håndkle. Legg høvelen tørt, IKKE i dusjen. Da blir den full av bakterier. Ellers så bør du bytte barberblad ofte selv om du ikke opplever at det er sløvt. Prøv å få en rutine på det, skift feks etter hver 10. barbering. Og ikke fall for fristelsen å bruke olje som barberskum. Oljen setter seg i bladene på høvelen og gjør det mer sløvt og du må skylle og skylle for å få vekk oljen for vært drag du tar med høvelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #15 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg gav opp barbering og gikk over til voks Anonymous poster hash: d8572...701 Har kjøpt, men er så inn i h******* vondt!! Anonymous poster hash: b666d...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #16 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg slet mye med dette før. Jeg fikk MYE røde nupper. Nå har jeg sjeldent røde nupper. Jeg prøvde alle rådene jeg fikk, men jeg synes ikke noe fungerte og trodde at jeg aldri ville bli kvitt nuppene. Men så kombinerte jeg flere av rådene, og da ble det endringer! Så her er mine råd: 1. Kjøpt en god høvel. Jeg bruker shai sin, og er veldig fornøyd! Den er kanskje litt knotete diverse steder, men da er det jo mulig å bruke en mindre en de stedene. Jeg synes IKKE barberhøvler som har feks inneholder lotion/olje osv på "tuppen" er bra. 2. Dusj håret først. Da blir kroppen myket opp av det varme vannet. I tillegg har jeg en "teori" om at såpe/shampo etter barbering kan irritere huden som er barbert pga. parfyme. 3. Barber et område EN gang og skyll høvelen mellom hver gang! Ikke barber et større område og så skyll etter flere drag med høvelen. 4. Bruk aloveragel i stedet for barberskum. Uten parfyme! Aloveragel gjør huden glatt og den er blank slik at du ser hvor du har barbert og hvor du har mer hår igjen. 5. Skyll områdene du har barbert godt. 6. Tørk deg godt og la området være i fred. Bruk helst bomulstruse som ikke strammer. Jeg synes huden min blir mer irritert dersom jeg skal smøre og "rote" huden til rett etter barbering. 7. Skyll høvelen godt og tørk den med et håndkle. Legg høvelen tørt, IKKE i dusjen. Da blir den full av bakterier. Ellers så bør du bytte barberblad ofte selv om du ikke opplever at det er sløvt. Prøv å få en rutine på det, skift feks etter hver 10. barbering. Og ikke fall for fristelsen å bruke olje som barberskum. Oljen setter seg i bladene på høvelen og gjør det mer sløvt og du må skylle og skylle for å få vekk oljen for vært drag du tar med høvelen. Har denne: https://pharmavel.com/photos/w_240px/09b656_dr_organic_aloe_gel.jpg Skal jeg altså bruke den istedenfor barberskum?? Anonymous poster hash: b666d...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2015 #17 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bruk antibac etterpå, det er det eneste jeg har funnet som hjelper. Hilsen ei som har barbert seg i 30 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 18. oktober 2015 #18 Del Skrevet 18. oktober 2015 Dette kommer av for dårlig hygiene. Enten bruker du ikke rent blad, eller så er du ikke ren på hendene når du gjør det. Bruk også desinfiserende etterpå, men unngå slimhinnene. Anonymous poster hash: eec63...a69 Ikke nødvendigvis. Noen reagerer mer på barberbladene enn andre. Det er bladene som irriterer. Det kan bli bedre hvis en har god hygiene, men jeg ville heller anbefalt voks. Det er mye lettere, koster litt mer, men resultatet blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #19 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg kan barbering. Jeg hjelper deg gjerne. Anonymous poster hash: 79b4b...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 18. oktober 2015 #20 Del Skrevet 18. oktober 2015 Har denne: https://pharmavel.com/photos/w_240px/09b656_dr_organic_aloe_gel.jpg Skal jeg altså bruke den istedenfor barberskum?? Anonymous poster hash: b666d...2dd Ja:) Prøv noen ganger, så får du se om du blir fornøyd. Jeg kan jo ikke love noe 100%, men jeg så stooooor bedring etter at jeg byttet over til aloevera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå