Gå til innhold

Har ikke fått takkekort!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor ga en pengegave til sitt tantebarn som giftet seg for litt over 3 måneder siden. Men har ikke fått takkekort.

Pleier man ikke å sende ut takkekort før det har gått så lang tid?

Synes dette er uhøflig hvis de ikke sender eller ringer og takker for gaven!

Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er veldig trege med å sende ut takkekort. Tok ihvertfall 3 mnd før jeg fikk takkekort sist jeg var i bryllup selv om jeg syns det er for lenge å vente. Takkekortet burde kommet mye før.

Hilsen Heidi76

Skrevet

Vi sendte vel takkekortene rundt to måneder etter bryllupet, det tok så lang tid før vi fikk dem.

Og: To stykker som jeg VET jeg skrev kort til fikk det aldri, heldigvis spurte de etter hvert og jeg skrev nye til dem. Jeg er bare så sikker på at jeg skrev, husker at jeg lette lenge etter adressen og at jeg skrev selve kortet. Hvor det ble av vet jeg ikke... Ting blir jo borte i posten i blandt, så det kan jo hende at noe slikt har skjedd også...

Skrevet

Jeg sendte gave til to brylluper som ble var i august (samme dato) ett år jeg......... og fikk den ene takkekortet i november og det andre i januar!

Så - 3 mnd var jo ikke sååå lang tid da....

Også vet du at "den som venter på noe godt........" :wink:

Skrevet

:oops:

Ufta, tenke vi skulle sende det til ettårsdagen eller noe vi.. :wink:

Iallefall må jeg skylde på noe

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg sendte en liten gave da en barndomsveninne av meg giftet seg. Det er vel 3-4 år siden nå. Har ennå ikke fått noe takkekort... eller noen som helst annen takk for gaven..

Skrevet

Jeg har ventet i over 10 måneder og enda ikke fått noe. Egentlig forventer jeg det ikke heller.

Min mor ga også gave til min "venninne" og har heller ikke fått takkekort.

Utakknemlige drittunger kaller man sånt :o :evil:

Men at det kan gå både tre, fire og fem månender før man får takkekort, det har jeg opplevd flere ganger. Virker som en del fotografer er litt trege.

Skrevet

Tre måneder er ikke lenge. Det kan ta lang tid å få det ferdig hos fotografen også da.

Vi sendte våre ut to måneder etter bryllupet og folk kommenterte faktisk at de syntes det var raskt levert

Skrevet

Vi giftet oss 7. august, og fikk bildene for 2 uker siden. Så i går bestilte vi takkekort, forstørrelser +++. Nå håper vi på å kunne hente dem senest 8.oktober, så jeg kan ta dem med når jeg skal østover. Liker å levere så mange som mulig personlig vi, i tillegg sparer vi en del på porto :wink:

Så når takkekortene ikke er i hus før etter ca 2mnd, kan det godt hende noen må vente i 3mnd før de får dem. Liker ikke å skrive så mange av gangen, skrifta mi har en tendens til å bli slurvete og stygg da..

Skrevet

Vi regner med at bildene er ferdige i løpet av uken (giftet oss 21. august).

Tankte at jeg skulle kjøpe selve takkekortene denne uken og begynne å skrive, så er det bare å få bildet på plass når de er klare.

Har iallefall lyst til å få de ut så fort som mulig...

Skrevet

Vi regner med at bildene er ferdige i løpet av uken (giftet oss 21. august).

Tenkte at jeg skulle kjøpe selve takkekortene denne uken og begynne å skrive, så er det bare å få bildene på plass når de er klare.

Har iallefall lyst til å få de ut så fort som mulig...

Skrevet

Vi giftet oss 29. mai, og delte takkekort jobben i to, han tok sine og jeg tok mine. Mine var ute etter tre uker, hans ligger fremdeles i skapet..... Jeg syns det er pinlig, men det er stort sett hans venner det er snakk om, en haug med single kompiser som sannsynligvis ikke engang aner at det bør komme et kort..... Men det er pinlig.

Skrevet

Vi giftet oss 14.august, og fikk takkekortbildene igår. Skal få sendt dem ut i løpet av denne uken. Har skrevet 15 av 80 så langt...gjorde det før vi fikk bildene. Hvis man venter på bildene kan det være lurt å få skrivingen unnagjort ihvertfall, for det tar endel tid... Så er det bare å putte bildet inni og hive dem i postkassen. Tror forresten man kan få sendt som B-post hvis man har over 20, da sparer man ihvertfall 50 øre pr stk... :wink:

I følge kontrakten vår med fotografen skulle vi få takkekortbildene innen 8 uker etter bryllupet, tror det er ganske vanlig.

Syns man bør få takkekortene avgårde innen 3-4 måneder, noe annet er altfor lenge. Jeg sendte en liten oppmerksomhet til en venninne som giftet seg i februar, har ikke fått noe takkekort fra henne...regner ikke med å få det heller når det har gått så lang tid.

Gjest superbrud
Skrevet

Jeg var i bryllup i sommer, sitter her og venter på takkekort, men jeg har ikke fått enda. Får vel bare sitte her og vente da,...De kommer vel:)

Skrevet

Vi fikk sendt våre takkekort ut etter ca. 2 mnd.

Mannen min var forlover i bestekameraten sitt bryllup for nøyaktig 2 år siden, og vi har ikke fått takkekort enda. Vi tenkte at det kanskje var en glipp. Men vi fikk nylig vite at de ikke hadde fått sendt ut takkekort til noen som var i bryllupet deres. Det er søren meg slapt! Og mangel på respekt, spør du meg. :evil:

Det skuffer oss. Spesielt når mannen min var forlover og gjorde jo da selvsagt litt ekstra ut av det. Bl.a. brukte vi begge mange timer på å lage en spesiell ektepakt som de fikk i gave. Den kan dere forresten se her: http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&sort=1&cat=512

Skrevet

Huff... Jeg bryter tydeligvis med all konvensjon på området, men er det virkelig så viktig med takkekortet?

Sparer dere på dem? Betyr de mye for dere? Selv så putter jeg dem ned i en eske med alle andre ting jeg føler at jeg "må" spare på, men som jeg aldri tar frem og titter på likevel.

Tror ikke jeg vile registrert det om noen ikke sendte meg takkekort!

Skrevet

Vi har vært gift i snart 3 mnd. nå, men har ikke sendt ut takkekort enda. For det første tar det en stund før man bestiller til man får, for det andre tar det en stund å bestemme seg og for det tredje så er det dyrt! Etter et dyrt bryllup kan det godt gå et par-tre måneder før en føler at en er såpass på fote igjen at en kan ta seg råd til å kjøpe takkekort... For det fjerde tar det en stund å skrive på kort når en har mange av dem (opptil 100). Synes ikke 3 mnd. er lang tid i det hele tatt.

Smøre seg med tålmodighet...

Den som venter på noe godt osv.

Skrevet

For meg betyr det veldig mye om jeg får takkekort eller ikke, og jeg er en stor tilhenger av takkekort når det gjelder store anledninger som bryllup, fødsler og konfirmasjoner. Det er rett og slett uaktuelt for meg å ikke gi takkekort, det er sånn jeg er oppdratt og jeg ser ikke noen grunn til å endre på den tradisjonen heller.

Kortets videre skjebne, om det blir tatt vare på eller ikke syns jeg er litt uvesentlig, men jeg vet jo at veldig mange har det stående fremme eller på veggen for en periode.

Det å gi takkekort handler jo aller mest om høflighet. Folk har gjerne lagt mye penger eller krefter i gaver og oppmerksomheter ved slike anledninger, og det syns jeg det er det viktig å vise takknemlighet for. Det å ikke gi takkekort går jo for å være ganske frekt og utakknemlig, og veldig mange reagerer ganske kraftig på å ikke få noe takkekort.

En annen grunn til å sende takkekort er fordi de fleste syns det er gøy å se på bildet, kanskje mimre litt om dagen. Og for de som ikke var tilstede er det klart det er artig å få et lite inntrykk av begivenheten.

Selvfølgelig koster det penger, både å lage og å sende, men som på alle andre områder er prisen på takkekortet avhengig av hva man gjør det til. Jeg ville heller hatt et "billigkort" som var en kopi av et digitalbilde innen rimelig tid, enn å vente et år på et dyrt kort. Eller aldri få noe.

Jeg er forresten den første til å skrive under på at det er en pyton jobb å håndskrive 100 takkekort, holder på med det nå, men man må bare ta seg sammen og få det gjort...

Skrevet

Helt enig med deg, Piarina, men jeg synes også at mottakere av kort bør ha såpass tålmodighet at de ikke flyr i flint hvis det går 3-4 mnd. før man får takkekort.

Det finnes en mellomting mellom ikke få kort i det hele tatt og få kort etter bare 2 uker...

Forøvrig er jeg også stor tilhenger av takkekort. Jeg limer dem alltid inn i album og synes det er et kjempefint minne.

Gleder meg til vi får sendt ut våre. Blir sikkert ikke så veldig lenge til nå...

Skrevet
Huff... Jeg bryter tydeligvis med all konvensjon på området, men er det virkelig så viktig med takkekortet?

Sparer dere på dem? Betyr de mye for dere? Selv så putter jeg dem ned i en eske med alle andre ting jeg føler at jeg "må" spare på, men som jeg aldri tar frem og titter på likevel.

Tror ikke jeg vile registrert det om noen ikke sendte meg takkekort!

Jeg har et album hvor jeg limer inn alle takkekort/julekort m/ bilde osv. Koselig å ha alt sted, og gøy å titte på i ny og ne. Spess når man nå selv skal ta brud. Er så mange detaljer jeg dengang ikke tenkte så nøye over, men som jeg nå legger merke til på takkekortene jeg har fått (blomster, slør osv).

Jeg venter på takkekort fra folk jeg har gitt gave til. Ikke fordi jeg forventer et takk, men fordi jeg syntes det er koselig å se bilder av brudeparet fra den store dagen.

Selv skal vi også sende kort til alle, men hvor lang tid det tar aner jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...