Gå til innhold

Dating-aktiviteter uten alkohol - Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips til datingaktivitet

Anonymous poster hash: b621e...0b9
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver igjen:

Noen som har noen gode tips til datingaktiviteter for noen som vil unngå alkoholservering? Tenker på kveldsdater, gjerne noe spesifikt for Oslo/omegn. Tenker også hovedsaklig på inneaktiviteter, siden det begynner å bli litt kaldt ute på kveldene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bowling

Shuffleboard

Gå Tur

Treningsdate

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet

God, gammeldags kino med middag etterpå?

Anonymous poster hash: 89d0c...ad2
  • Liker 2
Gjest Handymanhedmark
Skrevet

Frognerseteren med eplekake og varm sjokolade ;) når snøen kommer er det rett i korketrekkeren :)

Skrevet

Shuffleboardsteder har vel alkoholservering og en høy drikkefaktor? (I hvert fall de jeg har vært innom.)

Kino er litt kjedelig, siden man ikke får prata sammen i de timene.

Spise sammen er med, men når man ikke drikker blir det gjerne litt mindre naturlig å sitte videre etter maten, og da blir veien litt for kort til å avslutte kvelden. 

• Liker 2
Skrevet

Kino er litt kjedelig, siden man ikke får prata sammen i de timene.

Kan jo prate sammen etterpå? Litt av poenget med å se film sammen er vel å kunne diskutere den. Klart, er man av typen som ikke tar det lenger enn "den var bra" er det jo litt dødfødt.

Skrevet

Shuffleboard, biljard, bowling, improv på Det andre teatret, stand-up på en klubb, gå et sted de har livemusikk , gå på et mat-/loppemarked om det blir dagdate, se etter et kurs ingen av dere har prøvd før.

Det blir jo servert alkohol de fleste steder, men det betyrikke at dere trenger drikke.

Skrevet

Gå tur eller stå på skøyter :)

Veldig enig i at shuffleboard, biljard, standup osv er mere tilpassa alkohol.
Og man får jo heller ikke snakket så mye sammen om viktige ting man blir kjent med hverandre på, med sånne aktiviteter, det er mere en "hang out" i mine øyne. Men det er jo koselig det også.

Fint at noen spør om dtte med alkoholfri date for jeg er interessert i å gå på det selv men trenger også tips :) Spes også til hvor man kan møte menn , som ikke er på fest eller på treningssentert.

Anonymous poster hash: 48aaa...e2e
Skrevet

Skitur? Joggetur? Slalombakken? Cafedate? Museumsdate? Galleri?

Et annet spørsmål: Hvorfor er det så galt med alkohol? Er du gravid TS?

Skrevet

Joggedate høres så grusomt ut at jeg heller ville ha hatt date i et ormebol.

Skrevet

Jeg har hatt flere alkoholfri dater. Da har vi tatt en kopp te eller kaffe på kveldstid på en litt roligere plass. Eller spist et lett måltid, noe fingermat. Selv om man ikke drikker da er det lett å bli sittende lenge så lenge praten flyter. Er dessverre ikke så kjent i Oslo, men Lyche på Samfundet, Antikvariatet eller Café Løkka i Trondheim er den type plass. Jeg har også vært på treningsdate--andre gangen jeg gjorde det var det en første date klokka ni på morgenen.

Ellers er det gode forslag over her, med f.eks. å dra mat-/loppemarked. Hvis man er redd for pinlige stillheter er det ypperlig, for det er alltid noe å peke på eller snakke om. Jeg har også vært på forskjellige litteratur-/kunst-/trenings-/kulturforedrag og tatt en kaffe etterpå, det syntes jeg var veldig interessant og mye mer givende enn å gå på kino sammen. 

Jeg følger en sånn "hva skjer i Trondheim"-side på Facebook (trdevents) og får mail hver uke om forskjellige arrangementer. Det har jeg brukt for å foreslå forskjellige aktiviteter. Det er sjeldent jeg foreslår det som første date, selv om det også skjer. Første date foretrekker jeg kaffe/te/øl/vin på roligere plass, som jeg skriver om øverst. 

Anonymous poster hash: 5ca58...234
Skrevet

Det blir jo servert alkohol de fleste steder, men det betyrikke at dere trenger drikke.

Nei, men dersom man har et problematisk forhold til alkohol kan det være greit å unngå steder som i større grad inviterer til å drikke, og/eller har mange andre kunder som er rett ut fulle. 

• Liker 1
Gjest Bergtekjen
Skrevet

Eg datar ein mann no og vi har gått på kino, gått tur, berre vore hjå meg og snakka og det har funka fint. I tillegg er det mogleg å gå på museum, utstillingar osv.

Skrevet

Nei, men dersom man har et problematisk forhold til alkohol kan det være greit å unngå steder som i større grad inviterer til å drikke, og/eller har mange andre kunder som er rett ut fulle.

Da kan en gå der tidligere når det er roligere.

Skrevet

Som tilnærmet avholds skjønner jeg ikke helt problemstillingen - det er svært få ting jeg ikke gjør og steder jeg ikke går fordi jeg ikke drikker.

Å bli sittende og prate etter et måltid handler vel om at man har kjemi og noe å snakke om, ikke hva man har i glasset.

• Liker 1
Skrevet

Da kan en gå der tidligere når det er roligere.

Selvsagt, det er jo den åpenbare og litt kjedelige løsningen. Men nå spurte jeg etter ok steder hvor man ikke må gå hjem så tidlig, altså dater som strekker seg utover kvelden. 

Gjest Handymanhedmark
Skrevet

Er det noen av dere jenter som liker å gå turer i skog og mark da ? Sitte rundt et bål med nykokt kaffe ?

Skrevet

Er det noen av dere jenter som liker å gå turer i skog og mark da ? Sitte rundt et bål med nykokt kaffe ?

Ja, jeg. Det er veldig lett å prate når man går tur i skogen.

Anonymous poster hash: 51753...566

Skrevet

Ja, den dateforespørslen jeg har vært mest positiv til gjennom livet er "grille i skogen". Jeg ble nesten forelsket bare av spørsmålet, selvom fyren ikke var min type i utgangspunktet.

Desverre viste det seg at han ikke var noe bra match som kom fram senere på daten, men initativet med å grille og drikke kaffe rundt bålet vi rigga til ved en tilfeldig knaus i skogen var utrolig sjarmerende og koselig :)

Anonymous poster hash: 48aaa...e2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...