Gå til innhold

langkjøring - Trondheim

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hatt langkjøring i Trondheim? Kjørte dere til Sverige?

Hvor kjørte dere da? 

Har ikke fått noe informasjon, bare at jeg har rundkjøring neste uke...

Anonymous poster hash: 0425d...8a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte til Berkåk og tilbake igjen. Spiste lunsj med kjørelæreren på en kafé der :)

Anonymous poster hash: 23271...8c6

Skrevet

Kjørte nordover, lunsj på HInt, avd kjørelærer, på Stjørdal. Kjørte vel lenger nordover, husker ikke helt hvor langt.

Anonymous poster hash: 376e8...bd4

Skrevet

Hvor lang tid tar det? Beskjed om at det er 5 "skoletimer", altså ikke 60 minutter x 5. 

Så det blir en pause? 

Er redd for å bli sliten i hodet eller kroppen.. Er det dumt å spørre om et lite stopp en gang i blant (kanskje vær 2. time eller noe) for å strekke på føttene littt? Blir det sett på som dumt?

Var i en bilulykke for 2 år siden, og det skjedde fordi pappa ikke tok den vanlige pausen. Så klart, ikke bare derfor men stor grunn til ulykken :P I over 20 år har han stoppet på den samme rasteplassen for strekke på beina og drikke en kopp kaffe, den dagen var første gang han ikke stoppet, og en halvtime senere krasjet vi. 

Han sovnet btw, derfor vi krasjet. 

Er så redd for å bli sliten i hodet og kroppen, og litt søvnig for landlige turer er kjedelig. Merker fort at jeg kan bli litt ekkel i hodet og konsentrasjonen når jeg kjører på et landlig sted i 2 timer. 

Kan kjøre 3 timer i byen uten å bli slik, må jo bruke hodet mer og når kjøretimen er over så blir jeg ufattelig sliten. Men ikke mens jeg kjører, for jeg er så skjerpet og MÅ følge med vært sekund. Når jeg kjører rett frem i 60 km/t så bruker jeg ikke hodet så mye, vanskelig å forklare :P 

Blir det sett på som negativt å spørre om å få stoppe i 5 minutter for å strekke på føttene, og få hodet i gang igjen?

Gruer meg så ufattelig mye til det! Redd for å bli sløv og søvnig, også sovner jeg bak rattet. Vet jo at det ikke er noe stor fare, men skal jo ikke lene meg på kjørelæreren, er jo på trinn 4. 

Synes også det er ekkelt å bli slik i hodet, det å miste konsentrasjonen og bli litt sløv mens jeg kjører. 

ts

Skrevet

Kjørte til Åre, handlet og spiste der før vi kjørte tilbake.

Skrevet

En ting til. Ufattelig dumt.. men jeg snuser, en boks om dagen, om det har noe å si. 

Bruker ikke å snuse under kjøretimene, de varer jo ikke så lenge så jeg "overlever". 

Men 4-5 timer uten snus... jeg kommer til å fåabstinenser! 

Er det dumt å spørre om jeg får lov til å snuse under kjøring?! Også blir det jo 1 minutt stopp etter 45-60 min for å ta ut snusen (da må jeg jo stoppe i 1 min). Er det dumt? Bruker folk å snuse under kjøretimene? 

Bruker alltid å ta ut snusen under kjøretimer, også når jeg drar til legen, jobb intervju og slike ting. Vet ikke hvorfor... men det er bare en vane. Har jeg møter, er på jobb (selv om at jeg får lov til å snuse på jobb), kjøretimer, legetimer etc så tar jeg ut snusen, synes det er litt respektløst å snuse i slike settinger. Aner ikke hvorfor :P 

Hadde en annen kjørelærer først, men han ble sykmeldt i et år så jeg måtte bytte. Han snuset, og under et stopp (jeg hadde smerter i foten fra før) så tok jeg meg en snus i 2 min, og da sa han "snuser du? Hvorfor snuser du ikke under kjøretimene? Du vet du får lov til det ja?"... han snuset selv da, så kan være derfor han ikke brydde seg. Gjorde det ikke allikevel. Hvis vi stoppet 20 min før timen var over så kunne jeg ta i en snus, for da trengte jeg ikke å ta den ut før timen var over. Det å ta ut snus og legge den i esken mens du kjører er jo ikke lurt, det tar vekk konsentrasjonen på lik linje som mobiltelefon. Så det er mest for min egen sikkerhet (og de rundt meg) at jeg ikke snuser under kjøretimene, og fordi jeg er usikker på om det er lov eller ikke. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...