AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg skal ha fløtegratinerte poteter til middag i dag, sammen med kyllingfilet og kyllingsaus. Har én kyllingfilet, tenkt å kutte den i strimler/biter og steke de. Aldri fått den god ved å steke den i ovnen, blir alltid tørr. Det jeg da lurer på er; - Hva slags krydder passer på kyllingfilet? - Hvordan får jeg den mør og god, ok ikke tørr? Høy eller lav varme, må stekepannen være godt varmet før jeg tar de i? Det jeg har i skap og kjøleskap: - Olivenolje - Margarin - Tine ekte smør - Hvitløssmør - Salt - Pepper - pommes frittes krydder (to typer). Spiser sjeldent kyllingfilet. For å understreke hvor lite jeg spiser det, har spist 2 kyllingfileter på ca 4-5 år... Altså hjemme laget, selv eller laget av mamma. Så ja, har ikke så mye erfaring med det å lage kyllingfilet. Mamma's blir alltid tørr og smakløs, så jeg har aldri klart å spist det selv om at jeg ikke har noe imot kyllingfilet. Er glad i kylling også kyllingfilet, så lenge mamma ikke lager den Anonymous poster hash: e916b...088
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Medium varme, bruk en blanding av smør og olje, siden du ikke har noe særlig krydder kan du bruke hvitløkssmør og pepper. Litt salt. Anonymous poster hash: d0314...e15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Glemte det viktigste, hva med grønnsaker eller salat som tilbehør? Litt ruccola, spinat, tomater og løk ville hevet retten betydelig. Anonymous poster hash: d0314...e15
Pinto2013 Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Min erfaring er at kyllingfileten blir mer tørr i strimler i panna, enn i ovnen. Bruker du steketermometer?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Krydder som jeg også har: oregano Gressløk Jozo Bord salt Rock salt - fra Santa Maria (?) slik som du kverner selv. Noe av disse som kan funke? Glemte at jeg også har dette. Har to typer salt. Har ingen grønnsaker eller tomater eller noe slikt. For jeg må spise det jeg har, og butikken er stengt. Skulle egentlig ut med ei venninne å spise på restaurant, men så avlyste hun i siste liten. Jeg planlegger middag vær Søndag og kjøper inn alt jeg trenger på Mandag. I går skulle jeg egentlig i familiemiddag, men det ble også avlyst i siste liten, så reserve måltidet ble spist opp i går (tomatsuppe). Bruker alltid å kjøpe ett måltid ekstra, i tilfelle det blir endringer av middags planer. Bruker å være div supper, gryteretter, hamburger eller noe annet som er på tilbud og som ikke krever så mange råvarer. Så dagen i dag har jeg ikke kjøpt inn noe som helst til. Jeg har fløtegratinerte poteter, kyllingsaus og en kyllingfilet. Eneste fullverdige måltidet jeg har i skap og fryser. Glemte å legge til, har også sjampinjong og fløte, så det blir sjampinjong stuing til. ts Anonymous poster hash: e916b...088
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Min erfaring er at kyllingfileten blir mer tørr i strimler i panna, enn i ovnen. Bruker du steketermometer? Det har jeg ikke. ts Anonymous poster hash: e916b...088
Gjest Kim Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Skjær den på langs, nesten helt gjennom, brett den ut, så det ser ut som et hjerte. Lag en god rub med det du har av krydder og litt sennep, ketchup, olje og en dasj eddik om du har det, gni i filetene. Varm panna til medium + varme, ha i en dasj med olje, vent til oljen blir varm, ha i filetene, det tar bare et par tre minutter på hver side før de er ferdig. Hvis du har egg, så bruk det, olje og hvitløk til å lage en aioli. Ta noen brødskiver og varm i ovnen, har du litt tomat, salat osv, enda bedre. Voila du har lagd kyllingburger!! Endret 18. oktober 2015 av Kim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå