Gå til innhold

Veldig tørr hud i ansikt

Taklampe

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har noen gode tips for å få bort tørrheten? Jeg smører meg med fuktighetskrem hver dag. Men det funker ikke godt nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk rikelig med væske

Anonymous poster hash: f90c9...fd6

Ja, og bruk en fetere krem som er bedre tilpasset din hudtype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drikke vann kommer ikke til å hjelpe. Det som kan hjelpe derimot, i kombinasjon med en fetere krem, er å eksfoliere litt slik at kremen trenger bedre inn i huden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drikke vann kommer ikke til å hjelpe. Det som kan hjelpe derimot, i kombinasjon med en fetere krem, er å eksfoliere litt slik at kremen trenger bedre inn i huden :)

Eksfoliere? Hva vil det si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksfoliere? Hva vil det si?

Fjerne døde hudceller ved å skrubbe forsiktig eller bruk av fruktsyrer. Du trenger ikke en dyr krem, det går an å bruke vaskeklut eller lage sin egen med olje og salt eller sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om noen har noen gode tips for å få bort tørrheten? Jeg smører meg med fuktighetskrem hver dag. Men det funker ikke godt nok..

Vil også tro det har mye å si hva slags fultighetskrem du bruker? Jeg slet mye med tørrhet i ansiktet før, og endte opp med å spørre om hjelp på apoteket til hvilken fuktighetskrem jeg burde bruke. Ble anbefalt canoderm, som vel er en ganske fet krem som også kan brukes ved eksemer og slikt, helt uten parfyme. I starten brukte jeg denne både som dag og nattkrem, og da jeg så at det hjalp på tørrheten begynte jeg å bruke det kun på natten og en mindre fet krem på dagtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke fuktighetskrem hver dag (Alltid på farta :plystre: )

men når jeg av og til blir tørr i ansiktet så bruker jeg Decleor nattkrem, og neste dag så er huden min helt tørrfri, elsker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...