Gå til innhold

Få barn som student (mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen vet hvordan støtteordninger, perm ol fungerer når pappaen er student? Jeg (mannen) vil være ferdig ved studiet om sommeren,  som er da vi egentlig planlegger å få barn. Planen er å starte i jobb fra august av.  Får per dags dato ikke annet en lån fra lånekassen, da jeg har for høy inntekt ved siden av studiet. Jeg lurer egentlig mest på om det kan være noen ulemper med å få barn før jeg har begynt i jobb, kontra å få barn etter jeg begynner. Tenker det kan være koselig å få barn i sommeren, sånn jeg har mye tid sammen med mor og barn i perioden rundt fødsel, men vet at reglene rundt slikt kan være noe firkantede. :)  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge inntekten din er høy nok til at dere vil klare dere, så er det ingen problem med å få barn da tenker jeg. Men har kjøresten din jobb? Slik at permisjon ordner seg for dere?

Men må dere kjappe på, klaffer det nå snart blir termin i juli;) Er sommerstengte fødeavdelinger da og fullt trykk av folk som vil ha barn før barnehagefristen. Det er det eneste negative jeg kan komme på.

Anonymous poster hash: 69989...e7a

Skrevet

Så lenge inntekten din er høy nok til at dere vil klare dere, så er det ingen problem med å få barn da tenker jeg. Men har kjøresten din jobb? Slik at permisjon ordner seg for dere?

Men må dere kjappe på, klaffer det nå snart blir termin i juli;) Er sommerstengte fødeavdelinger da og fullt trykk av folk som vil ha barn før barnehagefristen. Det er det eneste negative jeg kan komme på.

Kjæresten er i 100% jobb, med ganske god inntekt. Inntekten min ved siden av studiet ligger ved ca 300 000, og anntar jeg tjener ca 500 000 etter studie.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Kos dere! Reglene er firkanta hvis hun er student, men når du er student så kos dere! Så lenge hun er i jobb så er det ingenting å tenke på :)

Skrevet

Så lenge dere begge har jobbet  6 av de 10 siste månedene før fødsel så vil ikke det bli noe problem. Da har begge full rett på foreldrepenger. Anbefaler deg å lese på nav sine sider om foreldrepenger :)

Anonymous poster hash: 63f67...b1f
Skrevet

Som å jobbe 100% eller bare ha en jobb? Hvor mye må man tjene for å ha rett på full permisjon?

• Liker 1
Skrevet

Noen her osm vet svaret på MissEi sitt spørsmål? 

Skrevet

Som å jobbe 100% eller bare ha en jobb? Hvor mye må man tjene for å ha rett på full permisjon?

Permisjon har du rett på uavhengig av inntekt. For å ha rett på foreldrepenger må du ha tjent minst en halv G, altså 45 034 kroner per dags dato. 

Anonymous poster hash: 9ea85...bcf

Skrevet

Hm, så spekulativt? Man må planlegge barn etter datoer pga å få barnehageplass?

Anonymous poster hash: 17888...299

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...