Gå til innhold

Stigning på bakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å finne ut hvor mange prosent stigning en bakke har? 

Anonymous poster hash: 5e388...e5a
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Høydeforskjell/lengde uten stigning.

Hvis du kan høydeforskjellen og lengden (på selve bakken) kan du bruke pytagoras til å finne lengden uten stigningen.

Skrevet

Høydeforskjell/lengde uten stigning.

Hvis du kan høydeforskjellen og lengden (på selve bakken) kan du bruke pytagoras til å finne lengden uten stigningen.

På appen jeg bruker så er det et fjell og bak det står det 52m, kan det være høyden? Og bakken er vel ca 100 meter, tror jeg. 

Skrevet

På appen jeg bruker så er det et fjell og bak det står det 52m, kan det være høyden? Og bakken er vel ca 100 meter, tror jeg. 

Glemte helt å skrive at det er en treningsapp, om det gir mer mening da :) 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Tviler på at det er høyden. På de fleste kart er fjellhøyder angitt i m.o.h, og noe som bare 52 ville da ikke blitt med. Jeg tror heller ikke appen er bra nok til å måle høydeforskjellen mellom telefonen og toppen av fjellet. Om noe vil jeg si at 52 er avstanden i luftlinje mellom deg og fjelltoppen. Kan det stemme?

Skrevet

Tviler på at det er høyden. På de fleste kart er fjellhøyder angitt i m.o.h, og noe som bare 52 ville da ikke blitt med. Jeg tror heller ikke appen er bra nok til å måle høydeforskjellen mellom telefonen og toppen av fjellet. Om noe vil jeg si at 52 er avstanden i luftlinje mellom deg og fjelltoppen. Kan det stemme?

Det er ikke noen fjelltopp det er snakk om da, men en bakke på 100 meter. Det e i alle fall ikke moh, for selve bakken ligger noen 100m over havet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...