AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Min mann har en jobb som innebærer en god del reising. Ofte er han borte relativt lange perioder, som nå når han skal være borte i 1,5 mnd. Vi har en 3 år gammel datter som savner pappaen sin sårt når han er borte. Hun leter etter ham når vi kommer hjem, spør etter ham mange ganger daglig, er spesielt lei seg om kvelden fordi pappa ikke er der og kan lese eventyr for henne. Jeg prøver å forklare enkelt at pappa er på jobb, og skal være borte en stund til, men at de to skal være masse sammen når han kommer hjem. Jeg viser bilder/filmer av ham, snakker om ham, og vi prøver å ha jevn telefonisk kontakt så hun får snakket med ham. Er det bra, eller er det dumt tror dere? Altså, er det bra at vi gjør så godt vi kan for at hun skal få snakke med pappa/høre om pappa når han er borte, eller er det bedre å ikke gjøre det? Av og til tenker jeg på om det at hun får snakke med ham bare minner henne på at hun savner ham? Dere som har mann eller kone med reisejobb, hvordan gjør dere det? Om ett år skal han ikke reise mer, etter planen, så det er jo midlertidig. Han er kjempeflink til å bruke masse tid sammen med henne når han er hjemme.Anonymous poster hash: 8d513...ff1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 En ting jeg har lest om som visstnok fikk mye positivt respons var en far på oljerigg som hadde en bamse barnet kjente til som han tok med på jobb. Han tok litt bilder av hva "pappa holder på med" sammen med bamsen(type bamsen var med i diverse jobbsituasjoner), og så var bamsen også med på Skypesamtaler. Det var visstnok lettere for små barn å skjønne sammenhengen på den måten, og bamsen ble en felles greie for dem i mangel på å kunne være sammen akkurat da. Barnets bamse skulle da liksom holde pappaen med selskap Anonymous poster hash: 5a2d8...399 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 En ting jeg har lest om som visstnok fikk mye positivt respons var en far på oljerigg som hadde en bamse barnet kjente til som han tok med på jobb. Han tok litt bilder av hva "pappa holder på med" sammen med bamsen(type bamsen var med i diverse jobbsituasjoner), og så var bamsen også med på Skypesamtaler. Det var visstnok lettere for små barn å skjønne sammenhengen på den måten, og bamsen ble en felles greie for dem i mangel på å kunne være sammen akkurat da. Barnets bamse skulle da liksom holde pappaen med selskap Anonymous poster hash: 5a2d8...399 Det synes jeg hørtes lurt ut når hun er så liten. Kanskje hun og pappa kan kjøpe dette sammen? Så det blir deres greie? Anonymous poster hash: e19c5...da8 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Det synes jeg hørtes lurt ut når hun er så liten. Kanskje hun og pappa kan kjøpe dette sammen? Så det blir deres greie? Anonymous poster hash: e19c5...da8 Takk for gode tips til dere begge! Jeg skal sende pappa og barn på bamseshopping når pappaen er hjemme igjen. Hvis noen andre vil dele erfaringer tas det imot med takk ☺Anonymous poster hash: 8d513...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Vår gutt er 2,5 år. Pappaen er borte i ukedagene og hjemme fra fredag til søndag. Vi prater om at pappa er på jobb og gjør det og det. Han er veldig interessert i pappas jobb som inneholder både gravemaskiner, traktor, verktøy og lastebil så det går i det. Vi pleier å ringe pappa når vi kjører hjem fra bhg. Ellers har vi en "tavle" der vi skriver opp dagene og bilde av pappa er fredag. Så setter guttungen strek over hver dag og ser vi kommer nærmere pappa. Om han helt skjønner vet jeg ikke, men det funker her for sjelden han er skikkelig lei seg. Er han det ser vi på litt bilder og tar en tlf. Anonymous poster hash: 347c7...a55
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 Oi, jeg trodde jeg som er "alenemor" hadde mye ansvar alene, men her er det jo folk i forhold med barnefar som gjør mer jobb med barnet enn meg.. All respekt til dere Anonymous poster hash: c7a88...f33
Rotemor Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Oi, jeg trodde jeg som er "alenemor" hadde mye ansvar alene, men her er det jo folk i forhold med barnefar som gjør mer jobb med barnet enn meg.. All respekt til dere Anonymous poster hash: c7a88...f33 Har du båret på illusjoner om at livet er lettere med en mann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå