Gå til innhold

Hvorfor avslutter menn kontakt med å slutte å svare på meldinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at jeg tydeligvis har vært heldig som ikke har opplevd dette før nå. For når jeg snakker med venninner skjønner jeg at det tydeligvis er helt vanlig at gutter/menn du dater bare slutter å svare, istedenfor å faktisk være mann nok til å si at "jeg tror dessverre ikke at vi passer sammen. Lykke til videre".

Hvorfor er det så mange menn om bare slutter å svare? Forstår de ikke at det er mange ganger verre enn å si at de ikke vil ha mer kontakt?

Jeg har selv skrevet og sendt melding til gutter jeg dater om at "vi passer ikke sammen", og jeg mener virkelig at ethvert oppegående høflig menneske må sende en slik type melding eller ringe, eller si dette ansikt til ansikt, dersom man merker at de rette følelsene ikke er der.

Jeg var på date med en fyr på fredag, som jeg har skrevet lenge med på Tinder. Vi satt og snakket og lo i fire og en halv time. Han bestilte først to øl til begge, deretter bestilte jeg to øl til begge, før han etter hvert spurte om jeg ville ha en tredje øl. Jeg sa at jeg tenkte at det holdt for min del, men at han bare måtte ta en til. Så han kjøpte en tredje og virket som han koste seg og ikke ville gå. Det var til slutt jeg som måtte si at jeg måtte hjem. Vi snakket om at begge syntes det var så enkelt å prate med hverandre. Det var rett og slett en koselig og bra date med masse latter. :) Etter daten har jeg ikke hørt noe. Jeg sendte melding til han på Tinder i går, det vil si dagen etter, og han har vært pålogget men ikke svart.

Er dette så vanlig som jeg får inntrykk av fra venninner? Hvorfor tror gutter at det er greit å ikke svare?

Det er jo ekstremt uhøflig?

Anonymous poster hash: 2e56e...a0f
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se tråden om ghosting, så ser du at det er mange i samme båt :) dette er veldig vanlig og gjelder både kvinner og menn. Det som er dumt med sånn atferd er jo at mange hadde spart seg for mye hvis de bare hadde sagt rett ut at de ikke var interessert i å treffes mer. Isteden setter de seg i en situasjon hvor de risikerer å få melding på melding om "hva skjer", "hvorfor svarer du ikke", "halloo" osv osv. Skjønner ikke at de gidder, når jeg merker at jeg ikke er interessert alikevel sier jeg ifra jeg.

Anonymous poster hash: f5ae0...9e2

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår heller ikke dette. Hvor mye koster det å sende en melding og si at man ikke er interessert og ikke ønsker videre kontakt? På en høflig og avsluttende måte? Det er vanlig høflighet i mitt hode.

Anonymous poster hash: 91a11...24e
  • Liker 4
Skrevet

Fordi disse karene driter i dere. Kynisk og kaldt, men slik er det mange som er i dag.

Anonymous poster hash: 4e455...4aa

• Liker 3
Skrevet

Se tråden om ghosting, så ser du at det er mange i samme båt :) dette er veldig vanlig og gjelder både kvinner og menn. Det som er dumt med sånn atferd er jo at mange hadde spart seg for mye hvis de bare hadde sagt rett ut at de ikke var interessert i å treffes mer. Isteden setter de seg i en situasjon hvor de risikerer å få melding på melding om "hva skjer", "hvorfor svarer du ikke", "halloo" osv osv. Skjønner ikke at de gidder, når jeg merker at jeg ikke er interessert alikevel sier jeg ifra jeg.

Anonymous poster hash: f5ae0...9e2

Ja, jeg skjønner at dette er veldig vanlig. Men jeg skjønner ikke hvordan det er blitt sånn at folk synes det er greit å ikke svare? Det er det samme som å si "Jeg respekterer deg ikke nok som menneske til å gi deg beskjed om at jeg ikke er interessert i noe mer. Jeg gidder ikke engang være et voksent menneske som svarer, for jeg respekterer deg ikke engang nok til å gjøre det". Det er det som irriterer meg.

Jeg synes det er bra at du sier det som det er. Det gjør jeg også når jeg dater gutter jeg merker at jeg ikke passer i et forhold med. Men det er ikke fordi jeg ikke skal få meldinger fra dem hvor de spør hva som skjer, det er av respekt for dem at jeg svarer. Fordi det er det som er vanlig høflighet.

Og takk for tips om ghosting-tråden. Jeg skal sjekke den ut. :)

• Liker 3
Skrevet

Fordi disse karene driter i dere. Kynisk og kaldt, men slik er det mange som er i dag.

Anonymous poster hash: 4e455...4aa

Gjelder mange kvinner også. Så dette er ikke et kjønnsspesifikt fenomen. Dette har eksistert siden før Facebook, nettdating, Tinder etc, men det har nok blitt mer vanlig.

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår heller ikke dette. Hvor mye koster det å sende en melding og si at man ikke er interessert og ikke ønsker videre kontakt? På en høflig og avsluttende måte? Det er vanlig høflighet i mitt hode.

Anonymous poster hash: 91a11...24e

Ja det tenker jeg også. Det er vanlig høflighet å si at man ikke er interessert. Jeg tenker at man faktisk bør sende en elding til personer som gjør dette og påpeke at det de gjør er veldig uhøflig. Hvordan ellers skal de lære? Personer som gjør dette har garantert gjort det med flere.

Jeg tenker at det rett og slett bunner i feighet, og mangel på høflighet.

• Liker 1
Skrevet

Selv har jeg pleid å avslutte samtalen på f.eks. Tinder, ved å sende en "var hyggelig å snakke med deg, men tror dessverre ikke vi passer sammen".

• Liker 1
Skrevet

Selv har jeg pleid å avslutte samtalen på f.eks. Tinder, ved å sende en "var hyggelig å snakke med deg, men tror dessverre ikke vi passer sammen".

Ja det pleier jeg også. Synes det er veldig bra at du skriver hva du tenker og gir en ordentlig beskjed.

Men om noen slutter å svare på Tinder når man kun har chattet og ikke møtt hverandre, bryr jeg meg ikke om de slutter å svare. Det er liksom ikke det samme når man ikke har møttes tenker jeg, selv om det selvfølgelig er det beste at man gir ordentlig beskjed da også! Men når man faktisk har møttes, da må man faktisk forholde seg til at et annet menneske har brukt tiden sin på deg, og da bør man si det som det er og behandle personen ordentlig.

Skrevet

Det virker veldig rart at han ikke svarer. At du sender han en melding etterpå er ikke det samme som å be om giftermål. Det er jo noen som blir venner eller bekjente fra Tinder også. Uansett er det vanlig å utveksle noen høflighetsfraser etterpå, som medmennesker.

Anonymous poster hash: 3cee9...251
  • Liker 3
Skrevet

Jeg var på date med en fyr på fredag, som jeg har skrevet lenge med på Tinder. Vi satt og snakket og lo i fire og en halv time. Han bestilte først to øl til begge, deretter bestilte jeg to øl til begge, før han etter hvert spurte om jeg ville ha en tredje øl. Jeg sa at jeg tenkte at det holdt for min del, men at han bare måtte ta en til. Så han kjøpte en tredje og virket som han koste seg og ikke ville gå. Det var til slutt jeg som måtte si at jeg måtte hjem. Vi snakket om at begge syntes det var så enkelt å prate med hverandre. Det var rett og slett en koselig og bra date med masse latter. :) Etter daten har jeg ikke hørt noe. Jeg sendte melding til han på Tinder i går, det vil si dagen etter, og han har vært pålogget men ikke svart.

Det gjelder vel ikke alltid bare menn. Jeg er mann og hadde en lignende opplevelse her nylig.

Møtte en dame jeg møtte via Tinder. Vi skulle egentlig bare ta en kaffe, men vi gikk videre på hennes initiativ for å ta noen øl. Praten gikk bra hele kvelden.

Neste dag sendte vi noen korte tekstmeldiger der vi begge var enig om at det var en hyggelig kveld og at vi burde treffe hverandre igjen, men når jeg tar kontakt igjen for å avtale noe konkret, så får jeg bare ikke svar og merker at det er utrolig frustrerende. For min del er det bedre å få et høflig avslag enn å bare bli møtt med stillhet. Da føler jeg i det minste at jeg blir tatt på alvor.

Jeg føler også at det litt mixed signals at hun først er åpen for å treffes igjen for å deretter ikke svare. Da sitter jeg bare å lurer på om hun har fått meldingen min (noe hun sikkert har) og om det er vits i å vente litt og kontakte henne igjen (men da blir jeg sikkert stemplet som innpåsliten)

Anonymous poster hash: cd70f...ea0

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri gjort dette.

Hvorfor gjør så mange kvinner det?

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler også at det litt mixed signals at hun først er åpen for å treffes igjen for å deretter ikke svare. Da sitter jeg bare å lurer på om hun har fått meldingen min (noe hun sikkert har) og om det er vits i å vente litt og kontakte henne igjen (men da blir jeg sikkert stemplet som innpåsliten)

Ja, det er dårlig oppførsel. Hun kunne bare svart at hun har tenkt litt mer på det og funnet ut at dere ikke ville passe sammen likevel. Da hadde hun vist respekt.

Skrevet

Jeg har aldri gjort dette.

Hvorfor gjør så mange kvinner det?

:)

Ok, du svarer dette i en tråd hvor TS klager på en mann som gjør dette.

Skrevet

Fordi jeg er lei negative karakteristikker av menn når det gjelder oppførsel som er representativ på tvers av kjønnene og ikke noe som er unikt for menn.

Men svaret på spørsmålet i overskriften er at mennesker som oppfører seg slik er søppel.

:(

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS klager på at menn gjør dette.

Edit: forøvrig mener jeg at de som holder på slik er verdt mindre enn brukt dasspapir...

Endret av sjonkelrolf
Skrevet

Jeg er kvinne og gjør dette... Riktignok ikke hvis jeg har møtt noen, men kan gjøre det om vi kun har snakket på nett. Har angst og noen ganger klarer jeg bare ikke formulere den meldingen med avslutning. Går kanskje og tenker på den, men så flyr tiden og det blir enda vanskeligere å sende den. Da må man bare fortsette å ghoste, og så angre etterpå. Prøver å ikke gjøre det, men det skjer innimellom. Vet det er drittsekk gjort.

Anonymous poster hash: af0fb...7a8

Skrevet

Noen folk er desverre veldig vimsette når det kommer til romanse, en dag liker de deg kjempegodt men plutselig neste dag har de ombestemt seg. Det er villedende og umodent fra dems side. Han burde vært ærlig med deg istedet for å bare ikke svare når dere trossalt så ut til å ha en hyggelig aften sammen med latter og god stemning. Gir ingen mening! Råttent gjort av han.

Skrevet (endret)

Fordi de er feige rett og slett. De er for feige til å si i fra. Hvis en jeg kun har snakket med på nettet blir stille, så bryr jeg ikke så mye. Verre når man har vært på dater og de slutter å svare.

Skjedde med meg for ikke så lenge siden. Vi var på 2 fine dater og plutselig sluttet han å svare meg. Jeg tar jo hintet, men hvorfor ikke bare si det som det er? At du har møtt en annen jente eller hva greia er. Jeg tåler å høre det. Synes det er respektløst.

Sendte han melding hvor det sto "skjønner du ikke er interessert mer siden du ikke svarer. Du kunne bare ha sagt det da, men tar hintet." Fikk ikke noe svar.

Endret av Savannah87
  • Liker 2
Skrevet

Jeg forstår heller ikke dette. Hvor mye koster det å sende en melding og si at man ikke er interessert og ikke ønsker videre kontakt? På en høflig og avsluttende måte? Det er vanlig høflighet i mitt hode. Anonymous poster hash: 91a11...24e

Enig. Vanlig høflighet i mitt hode også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...