Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes med dette? Folk som har master? Bachelor? Eller folk som har høyrer utdanning generelt.

Anonymous poster hash: 31c34...a7f

Skrevet

Jeg tror det ikke holder bare å ha universitetsdannelse. Du må faktisk jobbe eller ha tilknytning i akademia på en eller annen måte. Fortsatt produsere forskning eller utvikle/vurdere faget ditt.

Anonymous poster hash: cb4f4...179
Skrevet

Den vanligste forståelsen i Norge i dag er vel at det er alle som har utdannelse på masternivå eller høyere. Men en del bruker det også om de som jobber i akademia.

• Liker 3
Skrevet

De som har master fra et universitet. Det holder selvfølgelig ikke med en høyskole.

Anonymous poster hash: ebbb7...340
  • Liker 2
Skrevet

Haha, mange sykepleiere med kun bachelor sier jo at de er akademikere, likeså mange med "kun" bachelor. Jeg tror ikke forståelsen av ordet er like god hos mange.

Anonymous poster hash: d263e...287
Skrevet

Akademiker er bare et fancy begrep for de som har studert humanistiske/samfunnsfaglige fag som trøst for at de aldri får en jobb.

Anonymous poster hash: 4c5b5...e95

• Liker 4
Skrevet

Master eller høyere fra universitetet. Høyskole holder ikke. Trenger ikke å jobbe i akademia.

Anonymous poster hash: 2d352...f10
  • Liker 4
Gjest Sunhands
Skrevet

Master eller høyere fra universitetet. Høyskole holder ikke. Trenger ikke å jobbe i akademia.

Dette stemmer vel ikke lenger. Master ved høyskoler går vel i dag for å være det samme.

Skrevet

Dette stemmer vel ikke lenger. Master ved høyskoler går vel i dag for å være det samme.

forbinder høyskoe med pratiske fag. Politi, sykepleier, sosionom, barneværnspedagog, lærer etc. etc. Ikke teoretiske forskningsrettede grader. Jeg vet at det i dag er mulig å ta mastere ved høyskoler og at det innebærer ett visst akademisk nivå, men forbinder fremdeles høyskole mer med praksis enn teori.

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg leverer inn master til våren (universitet), og kommer ikke til å anse meg selv som en akademiker. 

Skrevet

Jeg tenker folk med pågående/fullført doktorgrad og som jobber med videre forskning ved en utdanningsinstitusjon.

Anonymous poster hash: 829e2...74b
Gjest Sunhands
Skrevet (endret)

forbinder høyskoe med pratiske fag. Politi, sykepleier, sosionom, barneværnspedagog, lærer etc. etc. Ikke teoretiske forskningsrettede grader. Jeg vet at det i dag er mulig å ta mastere ved høyskoler og at det innebærer ett visst akademisk nivå, men forbinder fremdeles høyskole mer med praksis enn teori.

En mastergrad er en mastergrad samme om du tar den ved en høgskole eller et universitet.

At høgskoler har flere profesjonsbachelorer stemmer nok, men det har ikke noe å si for mastergradene, det kreves det samme.

Du har riktignok erfaringsbasert mastergrad (da kan du ikke ta ph.d etterpå, men alle andre mastergrader som gir deg en viss forskningskompetanse gjør deg også til akademiker)

Endret av Sunhands

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...