AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Hva menes med dette? Folk som har master? Bachelor? Eller folk som har høyrer utdanning generelt.Anonymous poster hash: 31c34...a7f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg tror det ikke holder bare å ha universitetsdannelse. Du må faktisk jobbe eller ha tilknytning i akademia på en eller annen måte. Fortsatt produsere forskning eller utvikle/vurdere faget ditt. Anonymous poster hash: cb4f4...179
Glitnir Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Den vanligste forståelsen i Norge i dag er vel at det er alle som har utdannelse på masternivå eller høyere. Men en del bruker det også om de som jobber i akademia. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 De som har master fra et universitet. Det holder selvfølgelig ikke med en høyskole. Anonymous poster hash: ebbb7...340 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Haha, mange sykepleiere med kun bachelor sier jo at de er akademikere, likeså mange med "kun" bachelor. Jeg tror ikke forståelsen av ordet er like god hos mange. Anonymous poster hash: d263e...287
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Akademiker er bare et fancy begrep for de som har studert humanistiske/samfunnsfaglige fag som trøst for at de aldri får en jobb.Anonymous poster hash: 4c5b5...e95 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Master eller høyere fra universitetet. Høyskole holder ikke. Trenger ikke å jobbe i akademia. Anonymous poster hash: 2d352...f10 4
Gjest Sunhands Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 Master eller høyere fra universitetet. Høyskole holder ikke. Trenger ikke å jobbe i akademia.Anonymous poster hash: 2d352...f10 Dette stemmer vel ikke lenger. Master ved høyskoler går vel i dag for å være det samme.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Dette stemmer vel ikke lenger. Master ved høyskoler går vel i dag for å være det samme. forbinder høyskoe med pratiske fag. Politi, sykepleier, sosionom, barneværnspedagog, lærer etc. etc. Ikke teoretiske forskningsrettede grader. Jeg vet at det i dag er mulig å ta mastere ved høyskoler og at det innebærer ett visst akademisk nivå, men forbinder fremdeles høyskole mer med praksis enn teori. Anonymous poster hash: 2d352...f10 3
Daudaferd Skrevet 20. oktober 2015 #10 Skrevet 20. oktober 2015 Vel, jeg leverer inn master til våren (universitet), og kommer ikke til å anse meg selv som en akademiker.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #11 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg tenker folk med pågående/fullført doktorgrad og som jobber med videre forskning ved en utdanningsinstitusjon. Anonymous poster hash: 829e2...74b
Gjest Sunhands Skrevet 20. oktober 2015 #12 Skrevet 20. oktober 2015 (endret) forbinder høyskoe med pratiske fag. Politi, sykepleier, sosionom, barneværnspedagog, lærer etc. etc. Ikke teoretiske forskningsrettede grader. Jeg vet at det i dag er mulig å ta mastere ved høyskoler og at det innebærer ett visst akademisk nivå, men forbinder fremdeles høyskole mer med praksis enn teori.Anonymous poster hash: 2d352...f10 En mastergrad er en mastergrad samme om du tar den ved en høgskole eller et universitet. At høgskoler har flere profesjonsbachelorer stemmer nok, men det har ikke noe å si for mastergradene, det kreves det samme. Du har riktignok erfaringsbasert mastergrad (da kan du ikke ta ph.d etterpå, men alle andre mastergrader som gir deg en viss forskningskompetanse gjør deg også til akademiker) Endret 20. oktober 2015 av Sunhands
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå