Gå til innhold

Masterkortgjeld - avhengighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfsringer med om Masterkortgjeld kan skape en slags avhengighet for folk som aldri har vært gode med penger/sparing?

Har en søster som har "alt" på stell: stort hus, mann, barn, topp utdannelse og jobb (tjener bra, jobber 100%) men...helt siden studietiden har hun vært særdeles dårlig på sparing. Hun har vel alltid brukt opp alt av penger med en gang hun får de - og ofte har hun som konsekvens heller gått to uker "uten penger" frem til neste lønn enn å klare å disponere pengene hun har og mer til (sparing er fraværende).

Hun er såpass voksen nå og dette har holdt på i "alle" år.

Hun har alltid penger til fakturaer/regninger og til mat/nødvendige utgifter - men ferier, alt ekstra og slikt går på Masterkort og nå har hun kr 70.000 i gjeld på det...

Hadde det vært meg ville knapt ha fått sovet om nettene...!

Finnes det flere "sosehoder" som min voksne søster??!!

Anonymous poster hash: e9558...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen erfsringer med om Masterkortgjeld kan skape en slags avhengighet for folk som aldri har vært gode med penger/sparing?

Har en søster som har "alt" på stell: stort hus, mann, barn, topp utdannelse og jobb (tjener bra, jobber 100%) men...helt siden studietiden har hun vært særdeles dårlig på sparing. Hun har vel alltid brukt opp alt av penger med en gang hun får de - og ofte har hun som konsekvens heller gått to uker "uten penger" frem til neste lønn enn å klare å disponere pengene hun har og mer til (sparing er fraværende).

Hun er såpass voksen nå og dette har holdt på i "alle" år.

Hun har alltid penger til fakturaer/regninger og til mat/nødvendige utgifter - men ferier, alt ekstra og slikt går på Masterkort og nå har hun kr 70.000 i gjeld på det...

Hadde det vært meg ville knapt ha fått sovet om nettene...!

Finnes det flere "sosehoder" som min voksne søster??!!

Bare se på luksusfellen. Det er nok av slike.

Anonymous poster hash: c23c9...ebc

• Liker 1
Skrevet

Bare se på luksusfellen. Det er nok av slike.

Anonymous poster hash: c23c9...ebc

Joa, har faktisk sett på Luksusfellen men...min søster er ikke der.

Hun har jo nok lønn og dekker alle sine utgifter og regninger.

Men hun har likevel så mye Master gjeld som alltid er der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...