Hoppetaujenta Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Svenskene har hatt sin serie hvor de konfronterer nettrollene på direkten. Nå kommer tv2 etter og her er det ting å tenke litt på for alle som ferdes på nett. Håper at de sender dette på tv en gang så alle kan se hva det dreier seg om. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 La meg gjette de går bare etter mannlige netttroll og lar de kvinnlige være siden det bare er menn som er troll. Anonymous poster hash: 1f160...a7c 3
Hoppetaujenta Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) De har riktig nok bare sendt ett program ennå, men det ser ut til at det er dametroll der også. Endret 18. oktober 2015 av Hoppetaujenta 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Sexuelle kommentarer om Borch er ikke hat, men umoden og ufyselig oppførsel og skal konfronteres. Men jeg synes ikke slike "tøffe-seg-på-nett" kommentarer ligger i samme kategori som de som truer med drap og vold på grupper i samfunnet. Jeg kunne ønske de ikke puttet alle idioter på nett i Hat-sekken. Anonymous poster hash: 6da55...d3b 5
Hoppetaujenta Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2015 Som tittelen sier: Tv2.no
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Cordelia Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Var ikke den svenske serien med vanlige folk? Ser ut som de bare har kjendiser i tv2s program? Har forøvrig ikke sett den svenske heller men...Hvis det bare blir med kjendiser, så tror jeg at jeg dropper den norske og. Endret 18. oktober 2015 av Cordelia 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg mener det må være greit å si hva en mener, og kalle en spade for en spade. Men det er likevel noe med ordbruken til disse nettrollene som ofte blir så usmakelig. Seksuelle hentydninger, kallenavn og banning går igjen. Ja, og til og med drapstrusler innimellom. Dette er ikke akseptabelt. Jeg er faktisk litt enig med han hetseren i det første programmet. Han har mye rett i det han sier ang Jørgen Foss. Foss har sjelden noe fornuftig å komme med i fedme-saken. At han har manglende selvkontroll, skinner igjennom hele tiden. Problemet er jo ordvalget til hetseren. Hva er poenget med å bruke så mange banneord og kallenavn? Og CAPS LOCK? Det går an å få frem poenget uten å komme med slike tirader! Det er noe veldig tåpelig og umodent over sånne som sitter og tøffer seg foran tastaturet. Feiginger er bare fornavnet. Anonymous poster hash: 631e0...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg prøver å finne en serie som VG la ut, hvor de møtte 10 stk som var svært aktive i kommentarfelt. Det var en liten videosnutt, bilder og et lengre intervju med de. Har prøvd å søke men finner ingenting! Noen her som husker hva den artikkelen het og som har link til den?? Anonymous poster hash: e0143...b45 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg prøver å finne en serie som VG la ut, hvor de møtte 10 stk som var svært aktive i kommentarfelt. Det var en liten videosnutt, bilder og et lengre intervju med de. Har prøvd å søke men finner ingenting! Noen her som husker hva den artikkelen het og som har link til den?? Anonymous poster hash: e0143...b45 Nettkrigerne: http://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/ Anonymous poster hash: 918ca...0be
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Man gir jo netthatere mer makt når man tar de så alvorlig og oppsøker dem for å fortelle dem hvor forferdelige mennesker de er. Det beste er å innse at det ikke er noe å bry seg om, og at mange raringer sitter der ute og slenger med leppa. Det eneste disse programmene gjør er å gi netthetsere makt og det forteller dem at folk bryr seg om hva de sier. Anonymous poster hash: de8ac...52b
minister-mio Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Haha, når netthateren har med seg moren sin og hun digger Pitbullterje fordi den er så hjertevarm 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Det dummeste med disse seriene er at alle bruker ordet nettroll feil! Nettroll sier ting for å provosere, trenger ikke være det de mener engang. Noen ganger med glimt i øyet. Og det gjøres for moro, for å lage en diskusjon. Menneskene dette handler om er ikke nettroll, det er bare drittsekker. Anonymous poster hash: ccf02...b7f 10
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.10.2015 den 10.22): Jeg mener det må være greit å si hva en mener, og kalle en spade for en spade. Men det er likevel noe med ordbruken til disse nettrollene som ofte blir så usmakelig. Seksuelle hentydninger, kallenavn og banning går igjen. Ja, og til og med drapstrusler innimellom. Dette er ikke akseptabelt. Jeg er faktisk litt enig med han hetseren i det første programmet. Han har mye rett i det han sier ang Jørgen Foss. Foss har sjelden noe fornuftig å komme med i fedme-saken. At han har manglende selvkontroll, skinner igjennom hele tiden. Problemet er jo ordvalget til hetseren. Hva er poenget med å bruke så mange banneord og kallenavn? Og CAPS LOCK? Det går an å få frem poenget uten å komme med slike tirader! Det er noe veldig tåpelig og umodent over sånne som sitter og tøffer seg foran tastaturet. Feiginger er bare fornavnet. Anonymous poster hash: 631e0...7d7 . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Men det å bruke ordene fleskberg, strandet hval og andre ord enn "overvektig". Det er ikke å kalle en spade for en spade. Det er å kalle en spade for kakespade. En kakespade er en spade, men det er samtidig ikke en spade. Det å være uenig i det han sier er en ting, men gir det deg god grunn til å kalle han fleskeberg? Si at han bør henge seg selv eller andre ting som fører til døden? Sist jeg sjekket så er det ikke greit i en saklig debatt. Du kan fint skrive "jeg synes Jørgen Foss ikke har noe fornuftig å si i fedme-debatten. Jeg mener han har dårlig selvkontroll, og prøver å legge skylden en annen plass og prøver å fjerne all godteri, bare fordi han ikke klarer å velge eple foran sjokolade." Det er OK, hvorfor? Fordi du er saklig, du blander ikke inn utsende og vekt på en usaklig og frekk måte, du sier at det er DIN mening, ikke et faktum. DU kan ikke sitte der å si at hans manglende selvkontroll er grunnen til hans meninger og hjertesaker, du kan ikke vite at det er fakta, for du kjenner ikke Jørgen Foss, du er ikke Jørgen Foss. Du kan fint mene noe om det, du kan fint gjette og si dine meninger, tanker og observasjoner, men du kan ikke legge den frem som fakta, fordi du vet ikke om det faktisk er en grunn en gang, kun Jørgen Foss sitter på fasiten. Nå skrev jeg ikke at det var greit å kalle noen fleskeberg, eller at han burde henge seg selv? Tvert i mot, så skrev jeg at det er helt uakseptabelt å bruke kallenavn eller true noen på den måten. Det var hetserens meninger om Foss' manglende selvkontroll, og alle hans unnskyldninger jeg var enig med ham i. Ikke at han kalte Foss et fleskeberg og alt det der. Forøvrig er jeg enig i det du skriver. Anonymous poster hash: 631e0...7d7 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.10.2015 den 19.31): Nå skrev jeg ikke at det var greit å kalle noen fleskeberg, eller at han burde henge seg selv? Tvert i mot, så skrev jeg at det er helt uakseptabelt å bruke kallenavn eller true noen på den måten. Det var hetserens meninger om Foss' manglende selvkontroll, og alle hans unnskyldninger jeg var enig med ham i. Ikke at han kalte Foss et fleskeberg og alt det der. Forøvrig er jeg enig i det du skriver. Anonymous poster hash: 631e0...7d7 . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Shai Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor han i siste episode hadde med seg moren sin. Var det for moralsk støtte eller visste han ikke at han skulle møte tv2? 4
netpuppy Skrevet 20. oktober 2015 #19 Skrevet 20. oktober 2015 Har dere sett den siste episoden som er ute? Med Mani Husseini? Jeg syns den viste godt hva jeg syns er galt med den flyktning-diskusjonen som er på nett nå, ikke minst her på kvinneguiden. På nett skrev han sinnsykt drøye ting, mens når de sto ansikt til ansikt og han la frem argumentet sitt på en saklig måte forsto jeg faktisk hva han mente. Ikke at jeg nødvendigvis er enig med ham, men det er bare positivt å få frem flere synspunkter i en sak. Å dra frem Utøya og skrive at det var synd Husseini ikke var der er derimot langt over streken. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #20 Skrevet 20. oktober 2015 Det dummeste med disse seriene er at alle bruker ordet nettroll feil! Nettroll sier ting for å provosere, trenger ikke være det de mener engang. Noen ganger med glimt i øyet. Og det gjøres for moro, for å lage en diskusjon. Menneskene dette handler om er ikke nettroll, det er bare drittsekker. Anonymous poster hash: ccf02...b7f Takk! Skulle ønske mediene skjønte dette. Det finnes faktisk en wikipediaside på norsk om dette, men journalistene har tydeligvis ikke giddet å google begrepet en gang. Anonymous poster hash: d2ce2...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå