Gå til innhold

Hvor i Oslo er du oppvokst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det dere og må huske er at selv om det er fint og trygt på vestkanten, er det et mye større forbruk av alkohol og dop blant de unge på vestkanten. Dette er så klart noe bydelene prøver å ta tak i, men det er vanskelig. 

Anonymous poster hash: 84d0b...aca
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vokst opp på Holmen i vestre aker bydel. Trygt og godt sted å vokse opp, og kjenner meg ikke igjen i snobberiet og merkepresset som alle mener det er der. Jeg opplevde i alle fall ikke det da jeg vokste opp. Men folk har vel like mye fordommer mot vest som øst. Flytter gjerne tilbake dit, hvis jeg noen gang får muligheten.

Anonymous poster hash: a7ac4...367
Skrevet

Født og oppvokst i Oslo øst. Bor fremdeles i Oslo øst, men i en annen bydel. :) Trygt og godt bosted og kunne aldri tenkt meg å bo et annet sted. Jeg kjenner meg ikke igjen i mange av beskrivelsene som gis av området jeg nå bor. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg er vokst opp på Frogner. Synes det er en stille og rolig bydel, og veldig koselig. Trygt og godt samtidig som det er veldig sentralt. :) Jeg bor her ennå i en alder av 25 og trives fortsatt like godt! 😊

Anonymous poster hash: 8dd06...c4f

Skrevet (endret)

Ekeberg (Bekkelaget). Fint, grønt, familievennlig. Flyttet Ønsker å flytte dit selv når vi en dag får barn. Ikke oppvokst der, men liker området...

Endret av Annaleigh
Gjest Sunhands
Skrevet

Jeg vokste ikke opp i Oslo, men rett på andre siden av Røa. :) Veldig fint mot den kanten også, landlig men likevel sentralt.

Somrene tilbrakte jeg hos farmor på Oppsal, og der var det fint å være barn. Jeg har bodd på Ekeberg/Nordstrand, men det ble litt for kjedelig igjen. Fantastisk utsikt da.

Til sist har jeg bodd/vært/jobbet mye i området St.Hanshaugen/Sagene/Torshov/Løkka og mot sentrum, og det er nok der jeg helst ville ha kjøpt meg noe. Om man ville hatt litt mer for pengene, ville jeg gått for Bydel Østensjø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...