AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Vi vurderer å flytte til Oslo, og lurer derfor på hvor i Oslo dere har vokst opp og hvordan det var/er å vokse opp der. Eventuelt hvor dere har bosatt dere nå. Vi har en gutt på to år og en til på vei, så vi tenker først og fremst på boligområder. Moro å høre om Oslo-folkets oppvekst :-) Anonymous poster hash: c67f9...32e
Gjest hockeyfrue Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Jeg vokste opp på Montebello (bydel Ullern). Jeg synes det var et fint og trygt sted å vokse opp. Mange snakker om at det er et vanvittig merkepress i Ullern-området, men jeg har aldri sett noe særlig til det. Det er et dyrt område, men hvis dere har råd så anbefaler jeg absolutt Montebello Nå bor jeg på Ensjø (gamle Oslo), og det er et greit område det også, men jeg savner "gamle trakter". Kjæresten min er født og oppvokst i dette området, og mye av grunnen til at vi bor her er at det ligger en fem-ti minutter unna hallen der han spiller ishockey. Om noen år (når vi forhåpentligvis har barn) tenker vi å flytte tilbake til Ullern eller eventuelt Vestre Aker (Vinderen). Endret 18. oktober 2015 av hockeyfrue
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er født og oppvokst på Oslo øst nærmere bestemt Kaldbakken og trivdes veldig godt. Ja Oslo øst har sikkert et dårlig rykte,men jeg personlig kjenner meg ikke igjen i all den dritten man til stadighet hører om i media. Jeg har aldri følt meg utrygg på en flekk.Kriminalitet skjer overlat. Det jeg liker er at er kort vei til marka så det ble mange fine skogsturer både på sommer og vinter halvåret det var mange fine lekeområder vi kunne gå til alene uten å måtte krysse mange trafikerte veier,det er enkelt med kollektiv trafikk(går både buss,t bane og tog.Det er flere kjøpesentre i nærheten så man slipper å dra ned til Oslo sentrum. Jeg flyttet når jeg var 28 for å studere,men mamma bor der fremdeles og jeg får fortsatt en god følelse når jeg reiser hjem dit. Anonymous poster hash: d4df3...6e2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Ekeberg. Flott sted. Anonymous poster hash: c9581...6b9
Gjest Overrasket Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Har ikke vokst opp i Oslo, men jeg likte godt å bo mellom Grefsen, Torshov og Sagene.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Groruddalen. Never going back. Bor nå på Nordstrand, mye bedre!Anonymous poster hash: 0e888...c22
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 ikke vokst opp i oslo, men har bodd lenge på ensjø. fantastisk sted ^^ rolig og godt Anonymous poster hash: d7857...a1b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Vokst opp på Nordberg, har siden bodd både øst, vest og midt i byen. Bra og trygg oppvekst for dem som er glad i idrett og friluftsliv, lite annet å finne på for ungdommer. Men tar bare 15 minutter med banen til sentrum. Ellers likte jeg meg godt på St. Hanshaugen, men etter at jeg fikk barn og familie har jeg flyttet tilbake til Nordberg. Dyrt er det her, men vi har en liten bolig, har prioritert beliggenhet fremfor antall kvadratmeter.Anonymous poster hash: 3c123...055
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Vokst opp på frogner - briskeby Anonymous poster hash: 9ca34...ff9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 St. Hanshaugen og Torshov. Ville valgt sistnevnte med barn. Ellers er Kjelsås/Grefsen rolig og greit.Anonymous poster hash: 2fe2b...31e
SunnivaOslo Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Vokste opp på Holmlia og St. Hanshaugen. Liker flere områder som st.hanshaugen-sagene: nærhet til byen men ikke for nære. Akerselva og ikke langt til marka. men for barnefamilier så vil jeg anbefale rundt Østensjø. Der har du massevis av turområder(Østmarka) og det er litt utenfor sentrumskjernen men med busser som tar deg direkte dit. Skullerud t bane er et knytepunkt så du kan ta busser som går i Groruddalen, banen og buss direkte til byen. er litt billigere å flytte dit enn å bo på st.Hanshaugen.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er fra Stovner og bor på Stovner. Den ene broren min bodde utenfor Oslo i flere år og har nå flyttet tilbake for noen år tilbake. til Stovner. Min andre bror bodde i Oslo Sentrum fra han var 18 år,når han og kona var gravid med første unge flyttet de tilbake til Stovner. Og har nå bodt på Stovner i snart 15 år Anonymous poster hash: 9f336...f4a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er født og oppvokst på Oslo øst nærmere bestemt Kaldbakken og trivdes veldig godt. Ja Oslo øst har sikkert et dårlig rykte,men jeg personlig kjenner meg ikke igjen i all den dritten man til stadighet hører om i media. Jeg har aldri følt meg utrygg på en flekk.Kriminalitet skjer overlat. Det jeg liker er at er kort vei til marka så det ble mange fine skogsturer både på sommer og vinter halvåret det var mange fine lekeområder vi kunne gå til alene uten å måtte krysse mange trafikerte veier,det er enkelt med kollektiv trafikk(går både buss,t bane og tog.Det er flere kjøpesentre i nærheten så man slipper å dra ned til Oslo sentrum. Jeg flyttet når jeg var 28 for å studere,men mamma bor der fremdeles og jeg får fortsatt en god følelse når jeg reiser hjem dit. Anonymous poster hash: d4df3...6e2 Enig det jeg har utdypt Og alt det andre å.. hehe Anonymous poster hash: 9f336...f4a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Mine første år bodde vi på Oslo øst. Holmlia. Alt for ghetto der ass...Vennene mine i barnehagen brukte ryggsekker fra Nille, når jeg hadde Louis Vuitton. Snakket rent fra 2 års alderen ca, da sa jeg til pæppæ at vi måtte flytte til Oslo Vest, fordi jeg ikke kunne leke med de barna som hadde hjemmelagde klær og ryggsekk fra Nille. Så vi flyttet til Holmenkollen og har bodd der siden :-) er 28 nå 2 barn og vi bor i Kollen ennå(huset med jacuzzi, som de fleste andre her.Anonymous poster hash: 9947e...b73 1
elvital Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Bodde på Nordstrand til jeg ble 25. Trivdes veldig godt der, og kan i grunn tenke meg å flytte tilbake om noen år (når jeg er mer satt med mann og barn osv). Kort vei til marka, 15min med trikk/tbane/buss til byen, flere nærsentere med alle mulige butikker, flere bra badeplasser, rolig område... Fortsatt når jeg kommer dit, så får jeg en ro over meg som er helt spesiell. Slapper av på en helt annen måte.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg kommer faktisk ikke fra hovedstaden i det heile tatt. Norge består av mye, mye mer enn bare Oslo altså. Anonymous poster hash: 8f817...ce9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg kommer faktisk ikke fra hovedstaden i det heile tatt. Norge består av mye, mye mer enn bare Oslo altså. Anonymous poster hash: 8f817...ce9 Nei sier du det du a? Men når det jo slik at TS og familien skal flytte til Oslo... Anonymous poster hash: 9f336...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg kommer faktisk ikke fra hovedstaden i det heile tatt. Norge består av mye, mye mer enn bare Oslo altså.Anonymous poster hash: 8f817...ce9 Nei, sier du det? Som AB før meg påpeker så tenker vi på å flytte til Oslo, og da er det jo kjekt med noen tips. Jeg er fullt klar over at Norge består av så mye mer, men det er nå til Oslo vi skal flytte, så da er det litt håpløst å spørre om tips om f.eks. Bergen.... Takk for svar til dere andre, vi har kikket litt på områdene dere har nevnt, og det er mye flotte steder der :-) Anonymous poster hash: c67f9...32e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er oppvokst på Romsås. Nå bor jeg på Hasle/Ensjø, i et av nybyggene. De har bygget MASSE nytt der (google Ensjøbyen) og det er virkelig begynt å bli superfint! Masse lekeplasser, små grønne områder, små tjern/vann, fine barnehager, ny skole (ferdig nå i høst) med en fantastisk uteplass og masse barnefamilier. Stortrives! (Ikke minst superfine leiligheter!). Anonymous poster hash: 66389...1bb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 For meg ville det vært viktig med et godt idrettslag, derfor: Oppsal evnt. Nordstrand eller Bækkelaget, hvis man har penger til det. Anonymous poster hash: 84d0b...aca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå