Gå til innhold

Bilfritt i Oslo sentrum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dette sa mye om hvor mye en visste om folks liv i byen. Jeg antar en kan si mye om livet til folk på landet. Men oppegående personer lar være å uttale seg om andre personers liv uten å vite.

Jeg bor i Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Oslo.

Så flytt til bygda. Virker som du ikke trives her.

Anonymous poster hash: ae5fb...55b

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Oslo.

Oslo er stort, vi snakker om sentrum.

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler en artikkel om nettopp dette i det dagsferske Morgenbladet.

Tilføyelse: Nja, gårsdagens Morgenbladet, i alle fall. Av ymse grunner mistet jeg fredagen min. :P

Endret av Lady Mondegreen
Skrevet

Spørs helt hvordan man ser det. I utgangspunktet er jeg positiv, men tenk hvor mange liv som kan gå tapt hvor hvert sekund teller når det oppstår en nødsituasjon og en billist har behov for å komme seg gjennom sentrum for å komme seg til sykehuset raskest mulig - være seg fødsel eller andre nødsituasjoner. Greit at det blir skiltet med forbud mot å kjøre, men de fysiske sperringene som evt. settes opp gjør meg kvalm! Ja en kan ringe ambulanse, men det kan være at den ikke kommer raskt nok frem eller at en ikke har telefon til å ringe med tilgjengelig (ambulansen kan jo i teorien det med få biler i byen) og at det beste er å kjøre selv for å redde et menneskeliv. Fy faen, jeg spyr. Håper virkelig ikke at sentrum stenges fysisk. (Galskap at det er usikkert om taxier får kjøre også...)

http://www.osloby.no/politikk/9-sporsmal-og-svar-om-hva-det-betyr-at-Oslo-sentrum-skal-bli-bilfritt-8214821.html

Se punkt nr. 3 siste punkt. 

Anonymous poster hash: d7e17...1b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...