Gå til innhold

Bilfritt i Oslo sentrum

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan vel bare ta buss inn til sentrum da, og så gå derifra?

Anonymous poster hash: ce3f4...d13

Som nevnt, jeg BOR i sentrum. Å gå til Holmenkollen er uaktuelt, tror de fleste som bor i Oslo forstår hvorfor.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare parkere utenfor sentrum, 5 minutter å gå må du jo tåle.

Jeg bor også i sentrum og ser bare fordeler med dette forslaget

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bare parkere utenfor sentrum, 5 minutter å gå må du jo tåle.

Jeg bor også i sentrum og ser bare fordeler med dette forslaget

Hva snakker du om? Jeg må jo uansett igjennom sentrum for å komme meg til jobb? Jeg bor midt i sentrum og det tar IKKE fem minutter å gå om jeg skal parkere utenfor sentrum istedet for hjemme. Slutt å skriv når du tydeligvis ikke har peiling!

• Liker 3
Skrevet

Midten av Oslo sentrum (ring 1) er Oslo domkirke. Derfra er det 500 meter til sentrum scene (andre siden av ring 1) det tar maks 6 minutter. Hvis du ikke bor i domkirken vil det være enda kortere vei ut av bilfrie ring 1

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

På kartet i avisen ser det ut som om de har satt stoppskilt ved ingangen til motorveitunellen (er det den som heter Bjørvikatunellen kanskje). Dette må vel være en feil? Tunellen går jo under hele området.

Skrevet

At SV, MDP og AP går i koalisasjon, er det samme som å få en sykdom som kombinerer pest, kolera og ebola. Altså noe av det j.... jeg kan se for meg. 

Når det gjelder disses ønske om å returnere til 1800-tallet, tror jeg ikke det lar seg gjennomføre. Det er et behov for biler som ikke kan fjernes. Jeg tror ikke at de som kjører i Oslo, kjører dit for moro skyld. For det er jo kjempegøy å kjøre inn og ut av Oslo i rushen og det å finne en parkering, typisk på våren når halvparten av alle gater er stengt pga vårrengjøring.

Som noen over har sagt, frykter jeg også at kartet er korrekt og at de ønsker å stenge tunnelen, i tillegg ønsker de å gjøre om Ring 3 til trikkespor og sykkelvei. Lykke til med å sende all transport gjennom Oslo på to filer. Så at de skal sperre Operatunnelen, faller på sin egen urimelighet. 

Det å nekte utbyggingen av E18, som er Norges mest trafikkerte vei tror jeg heller ikke hjelper mot fremtidige trafikkale problem. Det er så snever tankegang å sette miljøperspektivet foran ALT annet og neglisjiere behovet for utbygging. 

Jeg må også si at jeg er svært skeptisk til at MDG mener at Flytoget er oppskrytt og trenger ikke å kjøre det utover strekningen Oslo S - OSL. For det finnes jo ingen mennesker vest for Oslo S som som trenger transport til flytoget. 

Så mitt håp er at de tre skal tabbe seg så hardt ut, at de vinner Darwin Awards for politikk og aldri ser sola igjen

Anonymous poster hash: 3061c...048
  • Liker 3
Skrevet

Artikkelen er fjernet, kanskje den var feil?

Anonymous poster hash: af861...999
Skrevet

Trodde det var en spøk jeg.. 

Anonymous poster hash: db1f6...1e8
Skrevet

Stortinget ligger midt i denne sona, under der ligger det et stort parkeringshus der alle som jobber på tinget parkerer. Disse kommer garantert til å få disposisjon for å kjøre inn, gleder meg litt til å lese begrunnelsen som blir presentert for det.

Anonymous poster hash: b5528...fc1
Skrevet

Det tar ikke en time med kollektiv fra Oslo S til Holmenkollen. Og hvis du bor lenger enn 5 minutter (å gå) fra Oslo S så bor du ikke i sentrum, og vil ikke bli påvirket av dette.

Alternativt kan du jo bare parkere bilen din utenfor ring 1 og kjøre på jobb derfra

Blir feil å si at dersom man bor lenger enn 5min gåavstand fra Oslo S, så bor man ikke i sentrum/innenfor ring 1. Mange steder innenfor ring 1 det tar lengre tid enn 5min å gå til sentralstasjonen...

Ideen om færre biler i sentrum er bra generelt, men forslaget om å gjøre det helt bilfritt virker utrolig lite gjennomtenkt. Hva med taxier, sykebiler, ambulanser? Hva med de som har jobber der de er avhengige av bil (elektriker, rørleggere osv)? De eldre/funskjonshemmede som trenger hjelp/skyss ditt de skal? og oss som bor innenfor ring 1, skal ikke vi få kjøre hjem/fra vårt eget hjem?

I tillegg til alle butikkene dette ødelegger for, hvem vil vell kjøpe møbler/hvitevarer/større varer f.eks i ring 1 hvis de ikke har mulighet for å frakte det hjem, annet enn med kollektivtransport.

Anonymous poster hash: cec3d...535

• Liker 1
Skrevet

Det tar ikke en time med kollektiv fra Oslo S til Holmenkollen. Og hvis du bor lenger enn 5 minutter (å gå) fra Oslo S så bor du ikke i sentrum, og vil ikke bli påvirket av dette.

Alternativt kan du jo bare parkere bilen din utenfor ring 1 og kjøre på jobb derfra

Jo det gjør det..... Hvorfor skulle jeg sittet å jugd om dette tror du? Jeg sier ikke hvor jeg bor, men jeg må foreta meg ett bytte som gjør at jeg bruker 1 time!

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer med oss som bor i ring 1 og jobber i Akershus?

Anonymous poster hash: d7d66...3ca

Skrevet

Hva skjer med oss som bor i ring 1 og jobber i Akershus?

Anonymous poster hash: d7d66...3ca

Som en annen som da måtte parkere 1,5 km utenfor, og gå det siste stykket hjem. Men hvis du føler med i avisene så ser du at det er myyyye som må tenkes på, Og det vil bli svindyrt med tanke på alt som det vil kreves erstatning for. Nesten så jeg ikke tror at de kommer til å klare dette.

• Liker 1
Skrevet

Som en annen som da måtte parkere 1,5 km utenfor, og gå det siste stykket hjem. Men hvis du føler med i avisene så ser du at det er myyyye som må tenkes på, Og det vil bli svindyrt med tanke på alt som det vil kreves erstatning for. Nesten så jeg ikke tror at de kommer til å klare dette.

Det erstattningsopplegget er nok bare vås. Tror uansett byregjeringen vil ta dette pent og forsiktig og sikre for gode løsninger for alle involverte. Tror dette blir helt glimrende for byen vår! Gleder meg til renere luft!

• Liker 2
Skrevet

Det erstattningsopplegget er nok bare vås. Tror uansett byregjeringen vil ta dette pent og forsiktig og sikre for gode løsninger for alle involverte. Tror dette blir helt glimrende for byen vår! Gleder meg til renere luft!

Si ikke det. Tenk på hvor mange parkeringsanlegg som ikke kan benyttes mer, forringelse i verdi da adkomsten til eiendommene blir begrenset. Jeg tipper at for de som prøver å omsette boliger i dette området merker dalende interesse og skepsis allerede nå.

"Regjering" får de nok heller ikke bruke. Hele greia bærer preg av å handle først, og tenke etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Synes forslaget er idiotisk. Det er veldig lite trafikk her til vanlig i forhold til resten av Oslo.

Synes det hadde vært greit å stenge en del gater, og lage gågater, men å stenge hele greia er bare dumt.

Blir aldri bra å forby ting, legg heller til rette for at flest mulig kan ta kollektiv og gjør det vanskeligere med bil. Men ikke forby.

Tenk på alle de som er avhengig av bil i jobben feks? Er 90 000 jobb innenfor ring 1. Mange må ha bil, som ikke nødvendigvis er en varebil.

Unødvendig hele greia, og bare for å vise makt. Lag flere gågater istedenfor.

Anonymous poster hash: 7a942...ef9

Gjest gjestvest
Skrevet

De av oss som bor i Oslo sentrum har gjort det av en grunn: Vi liker Oslo sentrum slik den er. Vi liker bylivet. Jeg liker derimot ikke søndager. De er så rolig og triste. Og nå skal alle dager ligne søndager? Hvem søren ga disse folka makta? Få dem bort.  

Skrevet

De av oss som bor i Oslo sentrum har gjort det av en grunn: Vi liker Oslo sentrum slik den er. Vi liker bylivet. Jeg liker derimot ikke søndager. De er så rolig og triste. Og nå skal alle dager ligne søndager? Hvem søren ga disse folka makta? Få dem bort.

Ingenting sier byliv som at alle sitter i hver sin blikkboks.

Gjest gjestvest
Skrevet

Ingenting sier byliv som at alle sitter i hver sin blikkboks.

Og dette sa mye om hvor mye en visste om folks liv i byen. Jeg antar en kan si mye om livet til folk på landet. Men oppegående personer lar være å uttale seg om andre personers liv uten å vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...