Brunhilde Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har frostsikker utekran og pleier å stenge vannet inne hver høst, men nå får jeg ikke vridd om kranen, og jeg mistenker at det er fordi den er gammel og slitt. Jeg har ikke lyst til å hente inn rørlegger for dette, og tenker at det kanskje ikke er så farlig med hele stengingen? Alt av slanger er koblet fra, og vannledningen går gjennom krypkjeller og ut. Noen som har erfaring, tanker eller gode ideer?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Har du prøvd å bruke en tang til å vri den om med?Anonymous poster hash: ccd90...3b9
Brunhilde Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2015 Har du prøvd å bruke en tang til å vri den om med?Anonymous poster hash: ccd90...3b9 Ja, men krana er gammel, så jeg er litt redd for å ta for hardt i... Ser for meg å stå med vannstrålen utover hele vaskerommet hvis jeg er maks ueheldig...
Amberleaf Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Hvorfor stenger du vannet når du har frostfri kran? Er jo det som fordelen med en sånn kran, at man har tilgang på vann ute året rundt. 1
Leo Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Så lenge det ikke er fare for at selve vannledningen fryser i stykker og skaper lekkasje, så risikerer du bare at selve kranen fryser i stykker. Her stenger vi ikke utevannet om vinteren fordi selve vannledningen går rett inn i et oppvarmet rom og det går helt fint så lenge alle slanger etc. er koblet fra. 2
Brunhilde Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2015 Hvorfor stenger du vannet når du har frostfri kran? Er jo det som fordelen med en sånn kran, at man har tilgang på vann ute året rundt. Det kan du spørre om. Jeg har liksom alltid gjort det, kanskje fordi jeg ikke bruker vann ute om vinteren. Har rett og slett bare tenkt at det er sånn man gjør når vinteren kommer. Så lenge det ikke er fare for at selve vannledningen fryser i stykker og skaper lekkasje, så risikerer du bare at selve kranen fryser i stykker. Her stenger vi ikke utevannet om vinteren fordi selve vannledningen går rett inn i et oppvarmet rom og det går helt fint så lenge alle slanger etc. er koblet fra. Jeg er ikke redd for at vannledningen skal fryse, nei, så da lar jeg det være som det er foreløpig. Takk til dere begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå