Gå til innhold

Sjarmerende mennesker, flere som er skeptisk?

Summers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns det er vanskelig å skille mellom de som er genuint sjarmerende, overhyggelige eller sjarmerende med "skumle" hensikter. Det er så mange nyanser. Generelt så foretrekker jeg folk som ikke overdriver og beholder roen i de fleste situasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at jeg er veldig sjarmerende. Jeg er ikke falsk eller falsk hyggelig. Jeg sier ting som det er og har relativt lite filter. Klarer likevel å sjarmere folk. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått høre at jeg kan oppfattes som veldig sjarmerende, men har inntrykk av at det er positivt ment, og har ingen skjult agenda. Selvfølgelig liker jeg å være på bølgelengde og få andre til å føle seg vel, men ikke på bekostning av egen integritet, og slikt er dessuten uansett en toveis- ting.

En interessant ting: Et psykologistudie viste at forsøkspersoner som ble fortalt at oppriktig hyggelige mennesker feilaktig var ondsinnede, de oppfattet ikke disse etterpå som verken hyggelige eller slemme, men som falske.

Anonymous poster hash: 02025...366
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi de som ofte er sjarmerende vet godt om det selv. Ergo så har de et sånt rart glansbilde av seg selv, der de mener at de er bedre enn andre. 

Det er forskjell på å ha god selvfølelse og det å måtte søke bekreftelsene sine gjennom å være sjarmerende.. det blir falskt.

Anonymous poster hash: 11e4a...69b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi de som ofte er sjarmerende vet godt om det selv. Ergo så har de et sånt rart glansbilde av seg selv, der de mener at de er bedre enn andre.  Det er forskjell på å ha god selvfølelse og det å måtte søke bekreftelsene sine gjennom å være sjarmerende.. det blir falskt. Anonymous poster hash: 11e4a...69b

det er faktisk ikke sant, ikke med de som er naturlig sjarmerende i det minste.

Anonymous poster hash: 32de5...774

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske fascinerende at enkelte tydeligvis mener at man ikke kan være ekte uten å mislike både seg selv og andre. Gud forby at man er genuint interessert i andre mennesker.

Jeg tenkte også at det var veldig viktig å sitte alene og svartkledd i et hjørne og skule mistenksomt på folk, men så fylte jeg femten.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Flere som er skeptiske til sjarmerende mennesker?Jeg synes alltid det er noe falsk med folk som virker sjarmerende. Enten at man sier hva som helst for å bli likt eller omvendt at man leker med den andre personen.

Det som er sjarmerende,er at de selv ikke vet det liksom: -)

Det ekte klarer en som regel å skille fra de som manipulerer.

Når det er sagt,så skjønner jeg i grunnen hva du mener.Men det handler mer om overhyggelige mennesker som manipulerer.De treffer en av og til.Men det har ikke med sjarm å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sjarmerende,er at de selv ikke vet det liksom: -)

Det ekte klarer en som regel å skille fra de som manipulerer.

Når det er sagt,så skjønner jeg i grunnen hva du mener.Men det handler mer om overhyggelige mennesker som manipulerer.De treffer en av og til.Men det har ikke med sjarm å gjøre.

De jeg tenker på vet at de er sjarmerende. Nei, synes ikke det er lett å se hvem som er falske og hvem som er ekte og det tror jeg ikke andre heller synes.  Ser jo både folk som blir lurt og omvendt folk som tenker at folk jeg vet er ekte er falske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg tenker på vet at de er sjarmerende. Nei, synes ikke det er lett å se hvem som er falske og hvem som er ekte og det tror jeg ikke andre heller synes.  Ser jo både folk som blir lurt og omvendt folk som tenker at folk jeg vet er ekte er falske.

Hvorfor er du skeptisk når du vet at de ikke er falske?

Anonymous poster hash: e25ed...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags mennesker du egentlig liker, TS? Ikke liker du de som er sjarmerende, ikke liker du raringer som ikke har blitt mobbet, ikke liker du kvinner - og særlig ikke kvinner i bukser, og listen fortsetter. Det er i grunnen et tankekors at det minst sjarmerende mennesket på KG klarer å vri det å være sjarmerende over til å bli noe negativt. For alle oss som ikke er fulle av forakt og skepsis, er sjarm noe positivt.

Anonymous poster hash: 886aa...e4f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skeptisk til de som plutselig kan skru på sjarmen, men jeg klarer å skille mellom de og folk som er naturlig sjarmerende.

Anonymous poster hash: 0813d...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du skeptisk når du vet at de ikke er falske?

Anonymous poster hash: e25ed...135

Jeg er ikke skeptisk til de jeg virkelig kjenner godt og vet ikke er falske, f.eks broren min.

Jeg lurer på hva slags mennesker du egentlig liker, TS? Ikke liker du de som er sjarmerende, ikke liker du raringer som ikke har blitt mobbet, ikke liker du kvinner - og særlig ikke kvinner i bukser, og listen fortsetter. Det er i grunnen et tankekors at det minst sjarmerende mennesket på KG klarer å vri det å være sjarmerende over til å bli noe negativt. For alle oss som ikke er fulle av forakt og skepsis, er sjarm noe positivt.

Du må lære deg manerer.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet i service i mange år, og vet veldig godt at jeg er langt over gjennomsnittet sjarmerende. Jeg kan sjarmere unge og gamle, menn og kvinner, både i arbeidssammenheng, men også privat. Er man bevisst på det så er det veldig enkelt å misbruke dette for å få det som man vil, og jeg skal innrømme at jeg kanskje har gjort dette i bl.a. skolesammenheng tidligere  :sminkedokke:  Men jeg er ikke uærlig, og jeg bryr meg oppriktig om folk! Jeg har alltid hatt et stort ønske om å bli likt. Jeg kaster aldri om meg med masse komplimenter, og filter hos meg er mangelvare. Sjarm har gjort at jeg fullførte skolen med et høyt snitt, er en god selger (fordi jeg oppriktig ønsker å gi folk det de vil ha, men kanskje ofte også "minner dem på" at de har lyst på mer), har masse venner, og er skikkelig god på small talk.

Så ja, jeg kan være skeptisk til sjarmerende mennesker mtp at jeg vet hvor enkelt det er å misbruke det, men jeg har blitt veldig flink til å gjennomskue bullshit.

Sosial intelligens og sjarm er en innertier.

Hvilket paradoks... Dette er kanskje det mest usjarmerende innlegget jeg har skrevet  :smoke: 

Endret av Cathj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjarmerende folk er ofte slitsomme ... tar stor plass

må leke med når de er sjarmerende sånn at de får opprettholdt selvbildet sitt.

Anonymous poster hash: f8bc1...541
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjarmerende folk er ofte slitsomme ... tar stor plass

må leke med når de er sjarmerende sånn at de får opprettholdt selvbildet sitt.

Anonymous poster hash: f8bc1...541

Jeg tror du har misforstått.

At en person er sjarmerende vil si  at vedkommende får andre til å føle seg bra. Stille og sjenerte mennesker kan også være sjarmerende

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke skeptisk til de jeg virkelig kjenner godt og vet ikke er falske, f.eks broren min.

Du må lære deg manerer.

Nei, jeg har manerer. Du må lære deg å svare på det som står i innlegget. Finnes det egentlig noen mennesker du liker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har manerer. Du må lære deg å svare på det som står i innlegget. Finnes det egentlig noen mennesker du liker? 

Personangrep vitner selvsagt om manglende manerer og det forklarer kanskje også hvorfor du forventer svar på spørsmålene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...