AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har dårlig selvtillit når det kommer til dating. Jeg har problemer med å tro på at noen vil ha meg for noe mer enn i beste fall sex. Jeg har aldri fått mye oppmerksomhet av menn, jeg har alltid skjønt at jeg ikke er så attraktiv. Jeg kan ikke forvente at noen vil prøve seg på meg, men jeg vil ikke være for pågående selv heller, for det ville de sikkert ikke like. Jeg føler meg fort avvist, for jeg antar at det er det som kommer til å komme. De få gangene jeg har tenkt at det kanskje kan være min tur til å finne en jeg kan få være glad i tar det alltid slutt like etterpå. Det har ikke skjedd mange ganger, men jeg har blitt lei meg og synes på en måte det er greit å være alene, for da kan jeg ikke bli dumpa. De gangene en mann har sagt at jeg er pen og lignende føler jeg meg penere og bedre, selvtilliten blir bedre. Jeg skulle så gjerne klare å få like god selvtillit uten å få bekreftelse fra menn, men jeg har ikke klart det. Det er vel noe grunnleggende menneskelig ved å ønske bekreftelse fra andre, men jeg skulle ønske det ikke påvirket selvbildet mitt så mye. Er det noen som har gode tips (helst annet enn slank deg, smink deg bedre osv). Jeg føler at det er min egen feil at jeg aldri treffer noen som vil ha meg fordi jeg ikke egentlig tror at det finnes noen.Anonymous poster hash: a3812...9fb 1
NinaL Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Kanskje du kunne prøve å fokusere på noe annet? Hvis selvtilliten er avhengig av at menn finner deg attraktiv, er det ikke så rart at du sliter litt? Gjør du noe bra ellers? På jobb eller på fritiden? Gjør noe bra som hjelper andre, og du får fort nok ros og ikke minst vissheten selv om at du har vært til nytte. Det er langt mer verdifullt enn at en fyr som ønsker å få deg til sengs sier at du er pen. Er det det eneste ved deg du synes en eventuell mann/partner skal bry seg om? 2
Summers Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) De gangene en mann har sagt at jeg er pen og lignende føler jeg meg penere og bedre, selvtilliten blir bedre. Jeg skulle så gjerne klare å få like god selvtillit uten å få bekreftelse fra menn, men jeg har ikke klart det. Det er vel noe grunnleggende menneskelig ved å ønske bekreftelse fra andre, men jeg skulle ønske det ikke påvirket selvbildet mitt så mye. Er det noen som har gode tips (helst annet enn slank deg, smink deg bedre osv). Jeg føler at det er min egen feil at jeg aldri treffer noen som vil ha meg fordi jeg ikke egentlig tror at det finnes noen.Anonymous poster hash: a3812...9fb Du bør bli flinkere til å ta vare på og tro på komplimentene du har fått. Ta også til deg komplimenter som ikke er ment til deg. F.eks om noen sier at de liker store pupper og du har store puller så ta det som om det var en kompliment til deg. Samme gjelder personlige egenskaper, sier noen menn at de liker guttete jenter og du er guttete så ta det som om det var en kompliment til deg. Endret 18. oktober 2015 av Summers 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Kanskje du kunne prøve å fokusere på noe annet? Hvis selvtilliten er avhengig av at menn finner deg attraktiv, er det ikke så rart at du sliter litt? Gjør du noe bra ellers? På jobb eller på fritiden? Gjør noe bra som hjelper andre, og du får fort nok ros og ikke minst vissheten selv om at du har vært til nytte. Det er langt mer verdifullt enn at en fyr som ønsker å få deg til sengs sier at du er pen. Er det det eneste ved deg du synes en eventuell mann/partner skal bry seg om? Jeg vet at jeg gjør andre bra ting. Jeg har vennerog familie som setter pris på meg og en jobb jeg liker og er flink til. Men det hjelper ikke så mye, for sånn ros har jeg jo alltid fått. Det virker ikke som at det er noe som spiller noen stor rolle for om jeg kan finne en kjæreste eller ikke. Jeg har lyst til å føle meg ønsket på en annen måte enn bare å være "til nytte".Anonymous poster hash: a3812...9fb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Du bør bli flinkere til å ta vare på og tro på komplimentene du har fått. Ta også til deg komplimenter som ikke er ment til deg. F.eks om noen sier at de liker store pupper og du har store puller så ta det som om det var et kompliment til deg. Samme gjelder personlige egenskaper, sier noen menn at de liker guttete jenter og du er guttete så ta det som om det var et kompliment til deg. Det er en ting jeg prøver å bli flinkere til. Prøver å alltid si takk istedenfor å nedgjøre komplimenter, men klarer det ikke hver gang, glemmer meg bort. Jeg blir glad når noen sier noe fint, men jeg er ikke så vant med å få komplimenter for utseendet, så jeg har vanskelig for å tro at sånne mer generelle ting gjelder meg.Anonymous poster hash: a3812...9fb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Kanskje du kunne prøve å fokusere på noe annet? Hvis selvtilliten er avhengig av at menn finner deg attraktiv, er det ikke så rart at du sliter litt? Gjør du noe bra ellers? På jobb eller på fritiden? Gjør noe bra som hjelper andre, og du får fort nok ros og ikke minst vissheten selv om at du har vært til nytte. Det er langt mer verdifullt enn at en fyr som ønsker å få deg til sengs sier at du er pen. Er det det eneste ved deg du synes en eventuell mann/partner skal bry seg om? Ah jeg kjenner meg igjen i ts. Jeg som henne synes jo ikke at det er det eneste en mann skal bry seg om men det er jo det eneste de bryr seg om. Og da sliter man jo. Jeg har heller ingen gode erfaringer med å like noen. Det er alltid noen andre som vinner. Og hvis noen liker meg så er det som regel noe galt med han. Jeg tror jo at min egen atferd til en viss grad påvirker dette. Hvis jeg feks er ute og noen såvidt ser i eller nærmer seg min retning later jeg som jeg ikke ser etc og får lyst til å gå hjem. Så utstråler nok ikke at jeg vil bli kjent. Men de jeg blir kjent med naturlig feks gjennom jobb og sånn; de fleste liker meg og jeg er en "godt likt" person men det er aldri noen som prøver seg?Anonymous poster hash: 1e749...1b0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Mitt tips: hvis du er mellom 18-30 år som meg, kan dette kanskje fungere? Jeg var alltid den stygge i venninnegjengen og fikk vel svært sjeldent blikk, uansett hvor mye jeg sminket og ordnet meg. Jeg hadde da svart hår, og jeg kunne heller ikke sminke meg noe særlig. Jeg farget så håret blondt, og har lært meg å sminke meg på en veldig fin måte - og kan vel si at i de årene jeg har sett sånn ut, er jeg en av de som får veldig mye oppmerksomhet av guttene da vi er ute. Jeg vil anbefale blondt hår, med litt mørkere farge i bunnen så det ser naturlig ut. Videre ville jeg tatt litt solarium, evt. bruke solpudder. Hvis du bruker solpudder ville jeg brukt en del i hele ansiktet og på halsen, og også over og u der øynene - dette får faktisk øynene til å stå veldig frem! En nude leppestift med lipliner som du feks duser litt ut med en q-tips. Og for å ikke glemme at det er et syort pluss om du trener litt! Gå i fine klær, og her ville jeg brukt bloggere som l0ve, andreabadendyck, og leneorvik som inspirasjon! Du er heldig som har dårlig selvtillitt på grunn av utseendet. Det kan mN lett gjøre noe med. Verre er det når man har ekstremt dårlig selvtillitt på grunn av det man tror er en elendog personlighet..Anonymous poster hash: 96644...6ce
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Mitt tips: hvis du er mellom 18-30 år som meg, kan dette kanskje fungere? Jeg var alltid den stygge i venninnegjengen og fikk vel svært sjeldent blikk, uansett hvor mye jeg sminket og ordnet meg. Jeg hadde da svart hår, og jeg kunne heller ikke sminke meg noe særlig. Jeg farget så håret blondt, og har lært meg å sminke meg på en veldig fin måte - og kan vel si at i de årene jeg har sett sånn ut, er jeg en av de som får veldig mye oppmerksomhet av guttene da vi er ute. Jeg vil anbefale blondt hår, med litt mørkere farge i bunnen så det ser naturlig ut. Videre ville jeg tatt litt solarium, evt. bruke solpudder. Hvis du bruker solpudder ville jeg brukt en del i hele ansiktet og på halsen, og også over og u der øynene - dette får faktisk øynene til å stå veldig frem! En nude leppestift med lipliner som du feks duser litt ut med en q-tips. Og for å ikke glemme at det er et syort pluss om du trener litt! Gå i fine klær, og her ville jeg brukt bloggere som l0ve, andreabadendyck, og leneorvik som inspirasjon! Du er heldig som har dårlig selvtillitt på grunn av utseendet. Det kan mN lett gjøre noe med. Verre er det når man har ekstremt dårlig selvtillitt på grunn av det man tror er en elendog personlighet..Anonymous poster hash: 96644...6ce Herregud. Dette bekrefter jo alt vi sliter med. At man skal måtte se ut som alle andre for å få seg kjæreste. *oppkast*Anonymous poster hash: 1e749...1b0 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Mitt tips: hvis du er mellom 18-30 år som meg, kan dette kanskje fungere? Jeg var alltid den stygge i venninnegjengen og fikk vel svært sjeldent blikk, uansett hvor mye jeg sminket og ordnet meg. Jeg hadde da svart hår, og jeg kunne heller ikke sminke meg noe særlig. Jeg farget så håret blondt, og har lært meg å sminke meg på en veldig fin måte - og kan vel si at i de årene jeg har sett sånn ut, er jeg en av de som får veldig mye oppmerksomhet av guttene da vi er ute. Jeg vil anbefale blondt hår, med litt mørkere farge i bunnen så det ser naturlig ut. Videre ville jeg tatt litt solarium, evt. bruke solpudder. Hvis du bruker solpudder ville jeg brukt en del i hele ansiktet og på halsen, og også over og u der øynene - dette får faktisk øynene til å stå veldig frem! En nude leppestift med lipliner som du feks duser litt ut med en q-tips. Og for å ikke glemme at det er et syort pluss om du trener litt! Gå i fine klær, og her ville jeg brukt bloggere som l0ve, andreabadendyck, og leneorvik som inspirasjon! Du er heldig som har dårlig selvtillitt på grunn av utseendet. Det kan mN lett gjøre noe med. Verre er det når man har ekstremt dårlig selvtillitt på grunn av det man tror er en elendog personlighet..Anonymous poster hash: 96644...6ce Sukk...Anonymous poster hash: a3812...9fb 1
Gjest Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Du bør bli flinkere til å ta vare på og tro på komplimentene du har fått. Ta også til deg komplimenter som ikke er ment til deg. Dette er et godt råd. Den selvtilliten jeg har er bygd opp helt av meg selv og er et bevisst valg. I øyeblikk av tvil liker jeg å tenke tilbake på alle positive erfaringer jeg har hatt og arkivere de i selvtillitsbanken. Slik jeg ser det lyver vi til oss selv dagen lang. Hvorfor ikke lyve i positiv retning? Derfor. Ignorer alt det negative og fokuser kun på det positive. Lyv om du må. Selv om jeg vet at det kanskje ikke er sant, så er en av tingene jeg liker å tro at alt en kvinne sier eller gjør rundt meg er et tegn på interesse. Om hun ignorerer meg, så tenker jeg at hun liker meg så godt at hun er livredd for å tabbe seg ut eller si noe feil. Det verste er at det til og med kan være sant. Uansett en morsom måte å gå gjennom verden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Dette er et godt råd. Den selvtilliten jeg har er bygd opp helt av meg selv og er et bevisst valg. I øyeblikk av tvil liker jeg å tenke tilbake på alle positive erfaringer jeg har hatt og arkivere de i selvtillitsbanken. Slik jeg ser det lyver vi til oss selv dagen lang. Hvorfor ikke lyve i positiv retning? Derfor. Ignorer alt det negative og fokuser kun på det positive. Lyv om du må. Selv om jeg vet at det kanskje ikke er sant, så er en av tingene jeg liker å tro at alt en kvinne sier eller gjør rundt meg er et tegn på interesse. Om hun ignorerer meg, så tenker jeg at hun liker meg så godt at hun er livredd for å tabbe seg ut eller si noe feil. Det verste er at det til og med kan være sant. Uansett en morsom måte å gå gjennom verden. Interessant. Det er veldig lett å være mer negativ enn nødvendig, mye vanskeligere å være mer positiv. Men det er kanskje noe å prøve?Anonymous poster hash: a3812...9fb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Dette er et godt råd. Den selvtilliten jeg har er bygd opp helt av meg selv og er et bevisst valg. I øyeblikk av tvil liker jeg å tenke tilbake på alle positive erfaringer jeg har hatt og arkivere de i selvtillitsbanken. Slik jeg ser det lyver vi til oss selv dagen lang. Hvorfor ikke lyve i positiv retning? Derfor. Ignorer alt det negative og fokuser kun på det positive. Lyv om du må. Selv om jeg vet at det kanskje ikke er sant, så er en av tingene jeg liker å tro at alt en kvinne sier eller gjør rundt meg er et tegn på interesse. Om hun ignorerer meg, så tenker jeg at hun liker meg så godt at hun er livredd for å tabbe seg ut eller si noe feil. Det verste er at det til og med kan være sant. Uansett en morsom måte å gå gjennom verden. Da er man jo ikke realistisk, og vil bli skuffa Anonymous poster hash: 1e749...1b0
Gjest Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Interessant. Det er veldig lett å være mer negativ enn nødvendig, mye vanskeligere å være mer positiv. Men det er kanskje noe å prøve?Anonymous poster hash: a3812...9fb Ja, hvorfor ikke? Da er man jo ikke realistisk, og vil bli skuffa Anonymous poster hash: 1e749...1b0 Om du ønsker å være gjennomsnittlig eller ulykkelig, så er det bare å være 'realistisk' og snakke deg selv ned.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Ja, hvorfor ikke? Om du ønsker å være gjennomsnittlig eller ulykkelig, så er det bare å være 'realistisk' og snakke deg selv ned. Folk liker deg jo ikke mer eller bedre fordi man innbiller seg detAnonymous poster hash: 1e749...1b0
Gjest Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Folk liker deg jo ikke mer eller bedre fordi man innbiller seg detAnonymous poster hash: 1e749...1b0 Er du sikker på det? Det viktigste er uansett ikke å bli likt av andre, men å like seg selv. Det er det som er hele fundamentet for et godt selvbilde, selvrespekt og selvtillit. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Folk liker deg jo ikke mer eller bedre fordi man innbiller seg detAnonymous poster hash: 1e749...1b0 Formålet med tråden var å finne et triks for å bedre selvtilliten uten å måtte få komplimenter. Det kan det nok funke til. Og det kan jo godt hende at menn kommer til å like oss bedre hvis vi får bedre selvtillit og liker oss selv bedre enn nå. Humøret påvirkes faktisk av hvilket ansiktsuttrykk man lager, lager man "smilegrimase" blir man gladere, lager man sur grimase blir man surere, så hvis man later som at andre liker en, så liker en kanskje seg selv bedre også. Jeg tror det er verdt et forsøk. Fake it 'till you make it!Anonymous poster hash: a3812...9fb
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #18 Skrevet 21. oktober 2015 Mitt tips: hvis du er mellom 18-30 år som meg, kan dette kanskje fungere? Jeg var alltid den stygge i venninnegjengen og fikk vel svært sjeldent blikk, uansett hvor mye jeg sminket og ordnet meg. Jeg hadde da svart hår, og jeg kunne heller ikke sminke meg noe særlig. Jeg farget så håret blondt, og har lært meg å sminke meg på en veldig fin måte - og kan vel si at i de årene jeg har sett sånn ut, er jeg en av de som får veldig mye oppmerksomhet av guttene da vi er ute. Jeg vil anbefale blondt hår, med litt mørkere farge i bunnen så det ser naturlig ut. Videre ville jeg tatt litt solarium, evt. bruke solpudder. Hvis du bruker solpudder ville jeg brukt en del i hele ansiktet og på halsen, og også over og u der øynene - dette får faktisk øynene til å stå veldig frem! En nude leppestift med lipliner som du feks duser litt ut med en q-tips. Og for å ikke glemme at det er et syort pluss om du trener litt! Gå i fine klær, og her ville jeg brukt bloggere som l0ve, andreabadendyck, og leneorvik som inspirasjon! Du er heldig som har dårlig selvtillitt på grunn av utseendet. Det kan mN lett gjøre noe med. Verre er det når man har ekstremt dårlig selvtillitt på grunn av det man tror er en elendog personlighet..Anonymous poster hash: 96644...6ce Solpudder under øynene og i hele ansiktet? Hjelp!Anonymous poster hash: d01bb...242
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 21. oktober 2015 #19 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Jeg har dårlig selvtillit når det kommer til dating. Jeg har problemer med å tro på at noen vil ha meg for noe mer enn i beste fall sex. Jeg har aldri fått mye oppmerksomhet av menn, jeg har alltid skjønt at jeg ikke er så attraktiv. Jeg kan ikke forvente at noen vil prøve seg på meg, men jeg vil ikke være for pågående selv heller, for det ville de sikkert ikke like. Jeg føler meg fort avvist, for jeg antar at det er det som kommer til å komme. De få gangene jeg har tenkt at det kanskje kan være min tur til å finne en jeg kan få være glad i tar det alltid slutt like etterpå. Det har ikke skjedd mange ganger, men jeg har blitt lei meg og synes på en måte det er greit å være alene, for da kan jeg ikke bli dumpa. De gangene en mann har sagt at jeg er pen og lignende føler jeg meg penere og bedre, selvtilliten blir bedre. Jeg skulle så gjerne klare å få like god selvtillit uten å få bekreftelse fra menn, men jeg har ikke klart det. Det er vel noe grunnleggende menneskelig ved å ønske bekreftelse fra andre, men jeg skulle ønske det ikke påvirket selvbildet mitt så mye. Er det noen som har gode tips (helst annet enn slank deg, smink deg bedre osv). Jeg føler at det er min egen feil at jeg aldri treffer noen som vil ha meg fordi jeg ikke egentlig tror at det finnes noen.Anonymous poster hash: a3812...9fb Du må jobbe med de tingene som du ikke liker ved deg selv, slik at du blir slik du ønsker å være ut i fra ditt eget bilde av hva som er bra, positivt eller fint. Lag deg en liste over positive og negative egenskaper ved deg selv. På hver av de negative egenskapene, så still deg selv disse spørsmålene: Er dette noe jeg kan gjøre noe med eller er det greit å akseptere at jeg er slik? Hva kan jeg gjøre for å forbedre meg på dette punktet? (lag en liste) Alle negative tanker bør erstattes med enten positive tanker (se på den positive listen) eller konstruktive tanker. Dvs. at i stedet for å tenke negativt, så gjør du noe med det ELLER du aksepterer at slik skal det være. Repeter dette til det blir en del av ditt tankemønster for resten av livet. Hensikten er at du skal lære deg å like deg selv. Da betyr det ikke så mye hva du tror andre tenker om deg . Endret 21. oktober 2015 av Svampebobb1
Marie90 Skrevet 21. oktober 2015 #20 Skrevet 21. oktober 2015 Det er vanskelig å gi råd når vi ikke vet annet om deg enn at du ikke får nok eller bra nok oppmerksomhet fra menn...det kan jo være veldig mange grunner til det, akkurat som at det er mange grunner til at en kvinne ikke finner en mann attraktiv. Hvor ofte treffer du nye menn? Og hvor ofte treffer du attraktive menn i en setting der det er naturlig for dem å ta kontakt og der du tydelig er åpen for det? Klarer du å by på deg selv og ha en lett og ledig tone i samtale med menn? Hvis nei - gjelder dette kun menn du finner attraktive, alle menn eller t.o.m. kvinner du ikke kjenner? Føler du at du er så attraktiv, fysisk, som du kan bli? Du er i god form og liker å kle deg opp, har god holdning, en frisyre som kler deg og antrekk som fremhever ditt beste? Er du genuint interessert i andre mennesker og stiller mange spørsmål på date, eller tenker du mest på deg selv og hvordan du fremstår? Mennesker med lav selvtillit har en tendens til å bli selvsentrerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå