Flaxguri Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg er ikke spesielt kresen, treffer menn som jeg liker godt, men blir veldig sjelden forelska. Da blir det vanskelig å finne seg en kjæreste. Noen andre som har det sånn? Hva tror dere det skyldes? Noen som har noen tips for å endre på dette?
Cordelia Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Kanskje du ikke er klar, eller rett og slett ikke tilbringer nok tid med de til å rekke å bli forelsket? Vet jeg personlig er treig før følelsene kommer ihvertfall. Også tror jeg følelsmessige "issues" kan påvirke iblant. Eller kanskje du rett og slett ikke har møtt rett type. Det er jo og ofte en faktor. 1
Gjest Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg sliter med det samme. Å jeg er klar for forhold. Møter masse damer. Men ingen gir meg den kilefølelsen i magen:( pulsen som øker. Nervøsiteten osv.
gjest 321 Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg sliter med det samme. Å jeg er klar for forhold. Møter masse damer. Men ingen gir meg den kilefølelsen i magen:( pulsen som øker. Nervøsiteten osv. Må man få den følelsen da? Kanskje du bare trenger veldig god tid sammen med ei før du kjenner at du er forbi punktet at du er glad i henne. Det er sjeldent (aldri?) jeg har fått den følelsen du beskriver selv, så jeg har blitt åpen for at kanskje ikke alle opplever en forelskelse på det viset.
Flaxguri Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2015 Hva mener du med følelsesmessige "issues" da?
Cancellara Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Forelskelse er følelsesbetont, og er en indre opplevelse av tiltrekning, sårbarhet, tilfredsstillelse og nytelse. Hjernen produserer dopamin. Det finns forskjeller på hvordan menn og kvinner opplever dette. For å komme dit til å bli forelsket i det hele tatt så må man oppleve tiltrekning, at man knytter nære bånd, og opplevelser til en person. Nærhet, berøring, handlemønster, tale og tanker er med på å skape en kjemi mellom to mennesker som etterhvert kan bli en tiltrekningskraft. Videre må man ha et sinn og sjel som er i balanse for å opppleve eller finne denne tiltrekningen. Det er kanskje viktig å føle at man har følt kjærlighet til andre personer tidligere i livet for å forsterke kjærlighetsfølelse i voksenlivet. Det kan være at noen ikke har disse evnene. Igjen kan det være avhengig av f.eks barndom, oppvekst, traume m.m. Jeg tror nok dennne indre balansen og hvor godt man kjenner sine egne følelser kan ha avgjørende betydning for om man overhodet kan bli forelsket.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Må man få den følelsen da? Kanskje du bare trenger veldig god tid sammen med ei før du kjenner at du er forbi punktet at du er glad i henne. Det er sjeldent (aldri?) jeg har fått den følelsen du beskriver selv, så jeg har blitt åpen for at kanskje ikke alle opplever en forelskelse på det viset. Ja det må man jo!Anonymous poster hash: 5bcfc...388 2
Gjest Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Må man få den følelsen da? Kanskje du bare trenger veldig god tid sammen med ei før du kjenner at du er forbi punktet at du er glad i henne. Det er sjeldent (aldri?) jeg har fått den følelsen du beskriver selv, så jeg har blitt åpen for at kanskje ikke alle opplever en forelskelse på det viset. Vell jeg har opplevet den 2 ganger før. Å går ikke inn i ett forhold å håper man skal bli forelsket. Prøvd å være sammen med ei man likte godt å som var neste perfekt for meg. Men ett år å null følelser kom. Menn og kvinner er forskjellige. Vet mange damer blir sammen med noen bare for å slippe å være ensom feks. Sier ikke alle men mange. Og sikkert noen menn å som er usikker på seg selv. Jeg er heller alene enn å være desperat. Forelskelse følelsen må være på plass. Det skal krible i hele kroppen når man ser den man har blitt sammen med. 1
Cordelia Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Hva mener du med følelsesmessige "issues" da? Tja, jeg mener vel at man kanskje av forskjellige grunner ikke er følelsesmessig klar(ubevisst). Ikke at jeg er noen stor ekspert.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Vell jeg har opplevet den 2 ganger før. Å går ikke inn i ett forhold å håper man skal bli forelsket. Prøvd å være sammen med ei man likte godt å som var neste perfekt for meg. Men ett år å null følelser kom. Menn og kvinner er forskjellige. Vet mange damer blir sammen med noen bare for å slippe å være ensom feks. Sier ikke alle men mange. Og sikkert noen menn å som er usikker på seg selv. Jeg er heller alene enn å være desperat. Forelskelse følelsen må være på plass. Det skal krible i hele kroppen når man ser den man har blitt sammen med. Er i grunn helt enig - klarer ikke engasjere meg uten at de rette følelsene inntreffer. Men faen så kjiiipt når forelskelsesrusen/-psykosen gir seg dersom man plutselig får øynene opp og innser at man faktisk har vært sammen med en dott Anonymous poster hash: 39df3...f27
Gjest nicecar Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Tror nok ikke det er noe du kan gjøre med det. Du må bare ikke bli så opphengt i at du ikke klarer å forelske deg, for da klarer du ihvertfall ikke å forelske deg. Prøv å slapp av, date, kos deg så vil det komme av seg selv. Jeg har det motsatte problemet, forelsker meg altfor lett, og det bør du være glad for at du ikke gjør - for det gjør en smule mer vondt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå