Gå til innhold

En god kaffetrakter til en som bor alene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vil gjerne kjøpe meg en kaffetrakter, problemet er at jeg bor alene, det blir derfor dumt med en stor trakter av typen Moccamaster ettersom den tar mye plass på kjøkkenbenken og er upraktisk for meg som bor alene. Har dere tips?

Anonymous poster hash: c9483...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kapselmaskin greit nok?

Bruker det da bare jeg drikker kaffe, enkelt og raskt å bare lage en kopp.

Er du typen som lager en kanne og drikke utover, så er kanskje ikke det så praktisk.

Jeg har denne og er happy med den. 

http://www.lefdal.com/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/D111BLACK/nespresso-citiz-kapselmaskin-d111-sort?scid=EXT_SEM_GPLA&gclid=Cj0KEQjw44exBRCu8vfS_bPEtNoBEiQACrt002UM9zPDXnTEvIPKm4URqeD4yb6G5sqwbzxBDDqJ--QaAjkk8P8HAQ

Spesielt at den har virket uten problemer i 6 år nå, det skulle jo bare mangle egentlig, men synes alle mulige ting blir ødelagt så fort.

Endret av ekkoet
Skrevet

Du kan evt kjøpe en enkel filterholder (i glass) og tømme varmt vann gjennom selv, over i kopp eller termos. Kjøpes i kaffeforerninger. Så slipper du trakter.

Skrevet

Du kan evt kjøpe en enkel filterholder (i glass) og tømme varmt vann gjennom selv, over i kopp eller termos. Kjøpes i kaffeforerninger. Så slipper du trakter.

Enig! Også smaker det så mye bedre. Det er en nettbutikk som har godt utvalg. Er på jobb og husker ikke helt hva den heter men tror det var noe med covin.no e.l

Anonymous poster hash: ca6c8...d2d

Skrevet

Moccamaster har jo kommet med Cup one nå. Kan det være noe?

Cup-one-farver.jpg

Filterholderkonseptet over her gir god kaffe ja, men du må jo uansett ha en vannkoker stående, hvis ikke du vil varme vann på komfyren hver gang du skal ha kaffe.

Skrevet

Moccamaster har jo kommet med Cup one nå. Kan det være noe?

Cup-one-farver.jpg

Filterholderkonseptet over her gir god kaffe ja, men du må jo uansett ha en vannkoker stående, hvis ikke du vil varme vann på komfyren hver gang du skal ha kaffe.

Den var jo kjempe smart! Men den koster dessverre nesten det dobbelte som en vanlig Moccamaster 1599 kr. Litt for dyrt.

Anonymous poster hash: c9483...a93

Skrevet

Det har jeg gjort! Eller, en i porselen, på Tiger (TGR), til 40 kroner.

Det var faktisk da jeg fant ut hvorfor det heter "kaffetrakter". Kaffen lages i en trakt. Jeg kjøpte en trakt.

Skrevet

Jeg synest moccamaster er vel verdt pengene. Å drikke sånne kapseledrinker eller pulverkaffi er ganske kjipt synest jeg. 

Ellers hadde jeg jo presskanne før jeg fikk moccamaster. Fåas på Clas Ohlson for sånn 200-300 kr. Bra kvalitet. Er bare mye styr med å rense den. 

Skrevet

Jeg slår også et slag for Moccamaster. Selv om du er alene trenger du ikke koke en liter kaffe, du kan fint koke en kopp eller helle resten på termos? Moccamaster er den beste kaffetrakteren jeg har hatt: alltid god kaffe, rask og kaffen er varm. Moccamasteren har du i mange år, vet om mange som har hatt de i 10-20 år. Dessuten har de stadig tilbud på de enkleste Moccamaster-modellene, koster vel rundt 800,-

Anonymous poster hash: 79e7d...463
Skrevet

Jeg bor alene, og har også litt begrenset plass på kjøkkenet. Jeg har likevel en Moccamaster. Den tar ikke så mye mer plass enn de minste trakterne du finner, det finnes dessverre lite utvalg i små traktere. Og de små som finnes er ofte av den typen hvor man ikke får vasket alt ordentlig, litt sånn alt sammensveiset opplegg. 

Jeg vil ikke anbefale presskanne. Selv om de tar lite plass (man får dem jo i en-koppsstørrelse, hvor man kan drikke rett fra kannen/koppen), så får man ikke filtrert vekk de skadelige stoffene i kaffen, som kan føre til kolesterolproblemer. Ja, kaffen blir god, men den blir også usunn. 

Anonymous poster hash: 61a30...2db
Skrevet

Vi byttet ut Moccamasteren med en Kenwood for et par år siden. Samboer var veldig skeptisk, men vi er begge superfornøyde. Så vi kjøpte likesågodt miniversjonen i julegave til sønnen som akkurat har flyttet for seg selv. Den rommer opp til 6 kopper kaffe og fåes kjøpt hos bl.a Jernia. Anbefales!

http://www.jernia.no/produkt/-/vis-produkt/Kenwood-Kmix-Kaffetrakter-6-kopper-Hvit/11727761

Anonymous poster hash: 74ae8...63a
Skrevet

Hva med senseo sine? Det er jo pulverkaffe og ikke kapsel. Fungerer bra her i hus og de er billige 👍🏻☺️

Skrevet

Jeg har en liten Moccamaster, men tror denne kunne vært et godt alternativ.

Skrevet

Moccamster finnes jo i liten utgave??

Anonymous poster hash: acf65...2bc
Skrevet

Jeg har en Moccamaster som jeg bruker både når jeg er alene hjemme og når jeg har besøk.

Vel verd prisen.

Anonymous poster hash: d0707...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...