Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hva koster medisinene som må tas før egguttak per forsøk?

Skal man bare ta før egguttak? Eller etter innsetting også?

Og jeg har hørt at disse medisinene har mange bivirkninger. Hva slags bivirkninger fikk du?

Anonymous poster hash: 16488...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig, og kommer an på hvilken protokoll de velger for deg, og hvor mye stimulering eggstokkene dine trenger. Noen ender opp på under 10.000,- noen på over 20.000,- men dersom du har krav på hjelp fra det offentlige, så blir det over 15.000,- ila 3 forsøk, dekket av staten.

Etter innsetting får man progesteronstøtte.

Jeg har ikke opplevd noe særlig med bivirkninger. Litt hodeverk, men ikke noe jeg kan si sikkert stammer fra medisinene.

Skrevet

Det kommer helt ann på hva du får og hvor mye du skal ha. Merk at du kan muligens få en resept med mer enn du trenger, bare så du slipper å passe på at du har resept til nok, så ikke hent alt med en gang. Her er det jeg fikk.

Synarela nesespray 939,20 pr stk (brukte 3)

Puregon 600 injeksjoner 2002,- pr stk (brukte 3, injeksjonspenn fikk vi på sykehuset)

Ovitrelle eggløsningsinjeksjon 367,60, (brukte 1)

Lutinus vaginale stikkpiller 497,50 pr stk (2 er vanlig)

Skjønner at du lurer. Vi fikk høre at tre forsøk kunne koste opp mot 100,00,- så var litt urolig for å hente medisiner første gangen for hadde "bare" 20,000 på kortet. Hentet nesespray og spurte apoteket om prisene på resten, i tilfelle vi måtte overføre penger til kortet.

Tar du privat eller offentlig?

Skrevet

Det kommer helt ann på hva du får og hvor mye du skal ha. Merk at du kan muligens få en resept med mer enn du trenger, bare så du slipper å passe på at du har resept til nok, så ikke hent alt med en gang. Her er det jeg fikk.

Synarela nesespray 939,20 pr stk (brukte 3)

Puregon 600 injeksjoner 2002,- pr stk (brukte 3, injeksjonspenn fikk vi på sykehuset)

Ovitrelle eggløsningsinjeksjon 367,60, (brukte 1)

Lutinus vaginale stikkpiller 497,50 pr stk (2 er vanlig)

Skjønner at du lurer. Vi fikk høre at tre forsøk kunne koste opp mot 100,00,- så var litt urolig for å hente medisiner første gangen for hadde "bare" 20,000 på kortet. Hentet nesespray og spurte apoteket om prisene på resten, i tilfelle vi måtte overføre penger til kortet.

Tar du privat eller offentlig?

Takk for at du svarte. Jeg tar offentlig. Skal begynne medisiner i des. Jeg tror jeg skal gå litt lenge på spray. Fordi jeg har litt for høy FSH

Skrevet

Da slipper du en del utgifter. Vi betalte 1,500 for insett med frysing, og en egenandel per undersøkelse. Ullevål sender regning i posten. Skal du på Ullevål og bor et stykke unna er det et pasienthotell rett ved som leier ut til oss vanlige dødlige, men det blir fort utsolgt.

Glemte helt å svare på bivirkninger. Hadde ingenting på nesespray, 2 dager hvor jeg var litt sliten og småkvalm på sprøytene, men hadde nattevakter da, ingen på ovitrelle, mens lutinus derimot. Nå skal det sies at jeg vet ikke om det er lutinusen eller innsettet, men er sliten og støl i underlivet. Innimellom hugger det til hvis jeg strekker meg etter noe. Lutinus er også no griseri. En ting er at de skal inn, men det renner også endel ut igjen. Har nesten vurdert voksenbleier på natta :P

Ønsker deg lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Da slipper du en del utgifter. Vi betalte 1,500 for insett med frysing, og en egenandel per undersøkelse. Ullevål sender regning i posten. Skal du på Ullevål og bor et stykke unna er det et pasienthotell rett ved som leier ut til oss vanlige dødlige, men det blir fort utsolgt.

Glemte helt å svare på bivirkninger. Hadde ingenting på nesespray, 2 dager hvor jeg var litt sliten og småkvalm på sprøytene, men hadde nattevakter da, ingen på ovitrelle, mens lutinus derimot. Nå skal det sies at jeg vet ikke om det er lutinusen eller innsettet, men er sliten og støl i underlivet. Innimellom hugger det til hvis jeg strekker meg etter noe. Lutinus er også no griseri. En ting er at de skal inn, men det renner også endel ut igjen. Har nesten vurdert voksenbleier på natta :P

Tok du nå nylig? Ble du gravid? Var det første forsøk? Hvor gammel var du?

Skrevet

Innsett var på fredag. Vet ikke resultatet enda. Første forsøk, har også egg fryst ned. 36.

Skrevet

Innsett var på fredag. Vet ikke resultatet enda. Første forsøk, har også egg fryst ned. 36.

Ok

Hvilken dag hadde du uttak? Hva gjorde mest vondt? Uttak eller innsett av egg? Ble du sykemeldt? Hvordan er det å jobbe igjen etter innsett av egg. Må man være forsiktig med å løfte tunge ting etter innsetting?

Ts

Skrevet

Uttak var på onsdag og var ubehagelig, men ikke veldig vondt. Som om noen kløyp meg hardt i eggstokken hver gang nåla perforerte eggsekken. Innsett var smertefritt. Man blir sykemeldt fra uttak til innsett. Muligens litt lenger hvis det er grunn til det. Fikk beskjed om å leve som normalt etterpå.

Skrevet

Uttak var på onsdag og var ubehagelig, men ikke veldig vondt. Som om noen kløyp meg hardt i eggstokken hver gang nåla perforerte eggsekken. Innsett var smertefritt. Man blir sykemeldt fra uttak til innsett. Muligens litt lenger hvis det er grunn til det. Fikk beskjed om å leve som normalt etterpå.

Ok jeg håper virkelig at det klaffer og at du blir gravid. Masse lykke til og gode ønsker fra meg. Du må si fra hvordan det gikk etter at du har testet

Skrevet

Hei igjen

Lurer på hvorfor du måtte ta ivf? Hva var årsaken at du ikke ble gravid? Hvor lenge har dere prøvd? Tok du ivf på ullevål eller rikshospitalet? Når skal du teste?

Ts

Skrevet

Endometriose hadde ført til tette eggledere, også har jeg muskelknuter. Dette er første forsøk og bruker Ullevål. Testdag 4/11.

• 5 uker senere...
Skrevet

Endometriose hadde ført til tette eggledere, også har jeg muskelknuter. Dette er første forsøk og bruker Ullevål. Testdag 4/11.

hvordan  gikk det med deg???????

Skrevet

Slenger meg på her jeg :)
Vi har iløpet av tiden siden august vært ut med 14048kr.
Etter 15/16k så får man støtte.

Jeg har gått på menopur hele veien, ovitrelle x2. En av disse dagene har jeg sovet 13 timer, noen dager har jeg vært kvalm til kl.10, men jeg har stortsett stått på å jobbet 100% og trent omtrent daglig - men tatt hviledager når kroppen har trengt det. Vært mindre streng mtp kostholdet, så det har kanskje vært den største "bivirkningen" til meg. 3-4kg pluss.

Nå setter jeg ovitrelle igjen ikveld, før det blir første uttak på mandag. Jeg er så spent jeg ikke får til å tenke på annet.
Jeg vet ikke om jeg gruer meg mest til selve uttaket eller å faste (...hehe)! Blir borte fra jobb på mandag, men usikker om de tenker jeg skal være borte på tirsdag og onsdag også. Virket som jeg egentlig skulle tilbake allerede tirsdag når jeg snakket med sykepleier, men jeg ser jo an formen. Vet jo egentlig ikke hva jeg går til.

11 egg visste ultralyden igår iallefall, så håper vi får ut gull-egg på første forsøk og at de overlever befrukninga :)

Skrevet

Slenger meg på her jeg :)
Vi har iløpet av tiden siden august vært ut med 14048kr.
Etter 15/16k så får man støtte.

Jeg har gått på menopur hele veien, ovitrelle x2. En av disse dagene har jeg sovet 13 timer, noen dager har jeg vært kvalm til kl.10, men jeg har stortsett stått på å jobbet 100% og trent omtrent daglig - men tatt hviledager når kroppen har trengt det. Vært mindre streng mtp kostholdet, så det har kanskje vært den største "bivirkningen" til meg. 3-4kg pluss.

Nå setter jeg ovitrelle igjen ikveld, før det blir første uttak på mandag. Jeg er så spent jeg ikke får til å tenke på annet.
Jeg vet ikke om jeg gruer meg mest til selve uttaket eller å faste (...hehe)! Blir borte fra jobb på mandag, men usikker om de tenker jeg skal være borte på tirsdag og onsdag også. Virket som jeg egentlig skulle tilbake allerede tirsdag når jeg snakket med sykepleier, men jeg ser jo an formen. Vet jo egentlig ikke hva jeg går til.

11 egg visste ultralyden igår iallefall, så håper vi får ut gull-egg på første forsøk og at de overlever befrukninga :)

lykkke til håper alt går som planlagt. Hvor lenge har dere prøvd? Hvor gammel er du? Og hva var årsaken til at du ikke ble gravid på naturlig måte?

Skrevet

Vi har prøvd i et år på naturlig vis. Jeg er 24, så var 23 da vi begynte. Grunnen til at vi ikke har fått til selv er fordi jeg mistet mensen min med hard trening og streng diett, og har trengt stimuli for å få den tilbake. De ville like gjerne at vi skulle gjøre IVF, så nå er vi igang da :)

• 1 måned senere...
Skrevet
Den Sunday, November 22, 2015 at 11.05, heipåådeg skrev:

Vi har prøvd i et år på naturlig vis. Jeg er 24, så var 23 da vi begynte. Grunnen til at vi ikke har fått til selv er fordi jeg mistet mensen min med hard trening og streng diett, og har trengt stimuli for å få den tilbake. De ville like gjerne at vi skulle gjøre IVF, så nå er vi igang da :)

Hvordan går det med deg nå??

Skrevet
Den 17. januar 2016 at 0.12, Ayesh skrev:

Hvordan går det med deg nå??

Jeg er 11 uker på vei :) Har hatt to UL der jeg har sett hjertet slå. Neste uke skal jeg til legen også blir deg en UL rundt 1 februar for å bare være 120% sikker på alt :) Alt klaffet på vårt første innsett :)  Hva er status der?

Skrevet
2 timer siden, heipåådeg skrev:
2 timer siden, heipåådeg skrev:

Jeg er 11 uker på vei :) Har hatt to UL der jeg har sett hjertet slå. Neste uke skal jeg til legen også blir deg en UL rundt 1 februar for å bare være 120% sikker på alt :) Alt klaffet på vårt første innsett :)  Hva er status der?

Oiiiiiiii det var en stor nyhet. Gratulerer såååå mye. Håper alt skal gå som planlagt..Jeg begynte med spray 7 januar. Skal til rikshospitalet 28 jan. Begynner sikkert sprøyter etter det. Jeg grugleder meg.... er det noe spesielt jeg burde pase på? Jeg kjenner ingen som har hatt ivf og ingen vet at jeg skal ha ivf. Har derfor ingen jeg kan snakke med. Google er min  venn :-)

Skrevet
2 minutter siden, Ayesh skrev:

Tusen takk :D nå hadde jeg kun menopur (sprøyter), men dette legger de opp etter dine forhold og forutsetninger. I perioden mens jeg modnet egg levde jeg akkurat som vanlig :) jeg drakk dog ikke, ikke røyket eller brukte noe form for rus eller snus. Etter innsett roet jeg treningen min en del, bare for å være sikker til testdag. Har også nå de siste ukene frem til uke 12 tatt treningen med ro, men har trent mer 3-4 dager i uken imotsetning til 7. Prøvd å levd sunt, men siden jeg har vært veldig kvalm har det vært litt vanskelig til tider. Gått mye mer karbohydrater enn hva jeg er vant med. Har føltes ut som man er bakrus "dårlig" på et vis. 

Dagen man har uttak var ikke vond. Ikke noe å grue over. Jeg leste så mye skrekkhistorier- det stemmer ikke. Det var over på null komma niks. Eneste som suger er å vente, og ikke vite dessverre.. Men prøv å gjør ting som opptar tiden din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...