Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet en annen link under seksualitet anngående feite folk for en liten stund siden. Så kom folk og forsvarte at det har ikke noe med hvor stor man er.. det er ikke det som teller...

Men faktumet er at tynn / slank er finest.

Denne linken viser det også:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=97684

Var ingen som skrev der at "hun var kraftig og vakker".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma var veldig tynn på sine yngre dager, men jeg kjenner folk som er overvektige, men utrolig pene.:-)

Skrevet

Vet du, jeg har akkurat lest tråden du linker til og det slo meg hvordan nesten alle bemerker det der med vekt. "Jeg er penere, men hun var slankere" osv.

Men er det dobbeltmoralisme når jeg sier at jeg ikke bryr meg om hva folk veier når jeg er sykelig opptatt av min egen vekt?

Skrevet

Jeg la merke til det jeg og. stusset litt på at nesten samtlige som mener at moren er penere nevner at hun var slank eller slankere. en pen person blir ikke noe mindre pen om hun/han legger på seg, i alle fall ikke i mine øyne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor var på et tidspunkt veldig tynn. Hun hadde hotpants og kledde det. Var vel i tyveårene.

Men jeg vet at hun måtte streve vanvittig for å se sånn ut.

Senere la hun på seg enormt, og har i alle drevet jo-jo-slanking og ikke hatt noe godt forhold til kroppen sin.

Jeg er rund, har alltid vært rund, og greier å ha et godt forhold til kroppen min. Jeg kan ikke ha hotpants!

Min mor og jeg er like pene, tror jeg, for vi er veldig like.

Skrevet

Jeg synes overvektige mennesker ikke er attraktive. Det er ikke noe jeg kan gjøre med det.

Skrevet

Jeg var en av de som nevnte at min mor var slank, og slang på at jeg er det motsatte...

Noe av grunnen er for meg faktisk så enkel som at: skal jeg beskrive noen blir det litt tynt å si at hun var nok penere enn meg fordi hun hadde så fint hår..

Jeg prøvde å få fram helheten at det var fordi mammaen min i det fulle og hele var heldigere utseende enn meg at hun er/var penere enn meg...

Ikke fordi hovedgrunnen til at hun var penere var at hun var tykkere...(og det ville vært løgn å skrive iom at hun var tynnere)

Gjest Melissa Gioberti utl.
Skrevet
Jeg synes overvektige mennesker ikke er attraktive. Det er ikke noe jeg kan gjøre med det.

:hoho::hoho::ler:

Skrevet

Puh! Så slipper jeg ihvertfall å stifte nærmere bekjentskap med deg! Tror jeg er glad for det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er så og si aldri enig med Valhalla, men noen ganger syns jeg det blir for teit. Man skal ta han i alt, han sa bare ærlig at han ikke var tiltrukket av overvektige kvinner. Resultatet blir et personangrep.

Skrevet

Jeg hadde også en tråd tilbake hvor jeg tok opp at min nye kjæreste er overvektig. Jeg har tidligere bare vært sammen med noenlunde slanke jenter, og jeg var redd jeg kanskje skulle få trøbbel med tenning etc etterhvert som forelskelsen gikk over, pga vekt amener jeg.

Jeg fikk mye pepper for dette. Hvordan kunne jeg la vekt spille noen rolle?

Jo, jeg tror det er litt dobbeltmoral ute og går.

JEG liker best slanke jenter.

Men etter noen måneder vet jeg likevel at jeg er kjempeglad i kjæresten min, og aksepterer greitt hennes 10 - 15 ekstra kilo. Hadde ikke trodd det skulle gått så lett, men så har hun jo så mye annet flott å fare med også :-)

Skrevet
Vet du, jeg har akkurat lest tråden du linker til og det slo meg hvordan nesten alle bemerker det der med vekt. "Jeg er penere, men hun var slankere" osv.

Men er det dobbeltmoralisme når jeg sier at jeg ikke bryr meg om hva folk veier når jeg er sykelig opptatt av min egen vekt?

Ja, for du gjør alt du kan for å unngå å bli som dem.

Det gjør jeg også, forresten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...