AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Hei! Jeg er nå gravid med vårt 4 barn, fra før har vi 3 herlige gutter. Selv om jeg gleder meg over å være gravid igjen er det én ting som setter en liten demper på stemningen; det evige maset om å få en jente. Etter at førstemann ble født har dette vært et tema for alle virker det som, familie, venner, naboer og kolleger og til og med andre foreldre i barnehagen har kommet med kommenterer. "Ååå, nå kommer jenta!" "Får håpe det er jenta som kommer nå da!" "Dere går vel for en til? Dere mangler jo jenta!" Jeg spyr snart! Når man legger til at gutta våre er rimelig tett i alder og at vi dermed har fått høre dette myyyye på kort tid kjenner jeg at jeg gruer meg til å fortelle at vi venter 4. mann. Neida, jeg skal ikke bry meg om hva andre sier og mener, men det tærer. Så. Jeg har funnet ut at man kan ta en blodprøve og få vite kjønnet med 95% sikkerhet fra uke 9. Det koster et par tuselapper og er sikkert etisk betenkelig, men jeg vurderer det seriøst. Bare for å stoppe kjeften på alle med en eneste gang. Vil heller fortelle at vi venter gutt nummer 4 enn at vi venter barn. Hva tenker dere? Er det for dumt å gjøre dette?Anonymous poster hash: 62619...578
Gjest Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 En blodprøve fra fosteret medfører alltid en risiko, jeg ville ikke gjort det med midre det var nødvendig av medisinske grunner. Spør deg selv om det er nødvendig å utsette fosteret for fare for å stoppe munnen på de som maser om kjønn.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Kan dere ikke bare vente med å si det til dere får se kjønn på ul? Mange får se det i uke 14-15.Anonymous poster hash: 6412f...b9e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville heller bare sagt det som det er. Nei, vi vet ikke om det er jente eller gutt, og jeg er faktisk innmari lei av det maset. Anonymous poster hash: 69c58...de2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Hei, takk for svar! Bare så det er sagt så er det IKKE snakk om en blodprøve fra foster, det er en test som bruker blod fra fingeren min. Selvsagt ikke aktuelt med noe som medfører risiko for barnet! Ang ultralyd så er jeg ikke sikker på når man kan stole på resultatet der? Mine har skiftet kjønn i løpet av svangerskapet om man sammenligner ultralydbilder Og jada, jeg har bedt de slutte å mase. Mange ganger. Jeg synes det er supert med gutter, og har ikke noe ønske om jente. Men det er visstnok bare tull :/Anonymous poster hash: 62619...578
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 En blodprøve fra fosteret medfører alltid en risiko, jeg ville ikke gjort det med midre det var nødvendig av medisinske grunner. Spør deg selv om det er nødvendig å utsette fosteret for fare for å stoppe munnen på de som maser om kjønn. Det holder å ta blodprøve av mor 😊 Kjønnet kan blandt annet testes igjennom Harmonytest fra uke 10. Jeg har gjort det. Anonymous poster hash: edda1...62e
Gjest agnesb Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg kan skjønne deg godt.. Nå venter vi «bare» nr 2 her.. men siden vi har ei jente fra før så var det liksom en selvfølge at «å da blir det en gutt» «dere ønsker dere vel en gutt?» osv.. for det første er det viktigst at alt står bra til, men når dét er sagt, skulle jeg gjerne hatt ei jente til jeg! Det blir nå en gutt og det er og selvfølgelig helt ok.... men hver gang jeg sier det så er det «Åh så bra, heldige, en av hver blablabla».... Men når det er sagt.....hadde jeg ikke tatt noen blodprøve.. isåfall vent til OUL? Svar tilbake med at det ikke spiller noen rolle for dere, eller lignende? hev deg over det
Favole Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Og du tror en slik prøve ville fått folk til å holde kjeft? Om prøven sier at du venter en gutt vil du nesten garantert få høre at det kan være feil resultat. Viser oul at dere får gutt er det sikkert fortsatt noen som vil si at de kan ta feil der også. Ville bedt de om å holde kjeft hver bidige gang de sier noe, og spørre om ei jente faktisk er så mye mer verdt enn en gutt i deres øyne. Har selv en gutt fra før og er gravid igjen, og venner og familie håper jo sååå at det blir ei jente. Et vanvittig slitsomt mas å høre på, men det koster meg ikke noe å si hva jeg mener om saken hver gang noen begynner å gnåle om babyens kjønn. Hadde aldri orket å kastet bort flere tusen for å kanskje få noen til å holde kjeft. Det er ikke bare dumt, det er idiotisk. Bruk heller pengene dine på babyen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Du må lære deg å svare igjen! Når folk kommer med sånne tåpelige "det blir vel jente nå da eller?" så må du svare direkte og gjøre de flau tilbake; - hvorfor sier du det, mener du jenter er bedre enn gutter? - det håper jeg virkelig ikke, vi vil ha en sønn til - hva har du med det å gjøre egentlig? - hvorfor skal vi ønske oss jente mener du, tror du jeg har et stort udekket rosa prinsessebehov? - det driter vi i, så lenge barnet er frisk er vi fornøyd - håper ikke det, vi har masse fint utstyr i guttefarger som vil vil bruke igjen Jeg har ikke barn selv da, men har hatt søsken og venninner med samme problemstilling. En av dem sa til alle før hun ble gravid at hun gjerne ville ha en gutt til, for de andre hadde det så gøy sammen. Da gutt nr fire ble annonsert, hadde for lengst de tåpelige du-må-jo-få-jente damene klappet igjen. Anonymous poster hash: bbf8d...395 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville uansett stolt mer på ultralyd enn på en blodprøve:)Anonymous poster hash: 6412f...b9e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 En blodprøve fra fosteret medfører alltid en risiko, jeg ville ikke gjort det med midre det var nødvendig av medisinske grunner. Spør deg selv om det er nødvendig å utsette fosteret for fare for å stoppe munnen på de som maser om kjønn. Det er neppe snakk om blodprøve av fosteret, men av mammaen. Noen som utgjør ingen risiko for fosteret. Spørsmål om kjønn/jenta var du vel klar over lenge før du ble gravid med fjerdemann? Å stoppe munnennpå folk klarer du vel uten å vite kjønnet? Anonymous poster hash: ec996...dd7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville uansett stolt mer på ultralyd enn på en blodprøve:)Anonymous poster hash: 6412f...b9e Blodprøve er i motsetning til UL helt sikkert. 😊Anonymous poster hash: edda1...62e 1
Gjest agnesb Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville uansett stolt mer på ultralyd enn på en blodprøve:)Anonymous poster hash: 6412f...b9e det gir jo absolutt ingen mening ....
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Skjønner så godt hva du mener Ts! Vi venter nr.3 nå, har to gutter fra før. Maset startet med nr.2 og har nå trappet opp. Jeg er ikke typen til å svare frekt, men sier bare at vi er godt fornøyde med gutta våre og er takknemlige for å få en til, eller jente om det blir det. En annet ting er at det er mannen som bestemmer kjønn, så ikke se på meg.Anonymous poster hash: 36a90...9ff
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #15 Skrevet 18. oktober 2015 Ikke fortell om kjønn, så enkelt er det faktisk. Vi sa at vi ikke ville vite, av samme grunn som dere: det evige gnålet om jenta. Vi visste jo, men fortalte ingen. Anonymous poster hash: dd1bd...6af
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #16 Skrevet 18. oktober 2015 Ikke fortell om kjønn, så enkelt er det faktisk. Vi sa at vi ikke ville vite, av samme grunn som dere: det evige gnålet om jenta. Vi visste jo, men fortalte ingen. Anonymous poster hash: dd1bd...6af Da har man jo gnålet konstant frem til ungen er født, det er ikke mindre slitsomt. Og da må man forholde seg til "skuffelsen" når man stolt vil vise frem den nye poden. Synes ikke han skal bli møtt som en "feil", det får de gjøre fra seg tidligere. Ja, min og mannens familie er slike.Anonymous poster hash: 36a90...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #17 Skrevet 18. oktober 2015 Da har man jo gnålet konstant frem til ungen er født, det er ikke mindre slitsomt. Og da må man forholde seg til "skuffelsen" når man stolt vil vise frem den nye poden. Synes ikke han skal bli møtt som en "feil", det får de gjøre fra seg tidligere. Ja, min og mannens familie er slike.Anonymous poster hash: 36a90...9ff Min familie er også sånn. Det var pga idiotiske kommentarer før første barnet ble født at vi hold kjønn hemmelig neste gang. Det er ufint nok å kommentere under graviditeten, men det skal en skikkelig drittsekk til for å ytre skuffelse etter at barnet er født.Anonymous poster hash: dd1bd...6af
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #18 Skrevet 18. oktober 2015 Her har vi med to bestemødre å gjøre som tydelig gjør klart at jente er det eneste rette, og en gutt til er "nærmest bortkastet" som min mor så fint sa da jeg fortalte at nr.2 var en gutt...Anonymous poster hash: 36a90...9ff
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Flere som er kjent med problemstillingen her ser jeg. Jeg har tenkt litt på det, og jeg tror at det blir å ta den blodprøven. Får heller tenke på det som en tidlig julegav til meg selv. Det viktigste er at jeg får vite hvem som bor i magen i fred og ro, og få psyket meg opp til å møte kommentarene jeg vet kommer. Takk for mange fine tanker og innspill Anonymous poster hash: 62619...578
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Si at dere har tatt en test og vet at det er en gutt. Viser det seg senere at det er ei jente, så si at den føste testen viste feil. Anonymous poster hash: f91fa...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå