Catzy Skrevet 25. september 2004 #1 Skrevet 25. september 2004 Kjøpte en fin kjole på Fretex i dag. Den er hjemmesydd, så det står ingen vaskeanvisninger på. Den er sydd i et eller annet syntetstoff, så regner med at den tåler 30C. Men det er spiler i den. Hvordan vasker jeg den lurest, for at ikke både spiler og vaskemaskin skal ødelegges? Det er ingen flekker på den, den bare lukter kjeller. Og kan ikke henge den ut til lufting, bor midt i Oslo, i 1. etg. Henger jeg den ut vil den enten lukte eksos eller bli stjålet. Catzy
Gjest Marii Skrevet 25. september 2004 #2 Skrevet 25. september 2004 Tror jeg ville ha vasket den for hånd.. Latt den ligge ei stund i vann med vaskepulver, og så skyllt den etterpå
Arwen Skrevet 25. september 2004 #3 Skrevet 25. september 2004 jeg ville kjøpt en stor vaskepose og vasket den i den på ullprogram 30 grader.
Grooo Skrevet 25. september 2004 #4 Skrevet 25. september 2004 jeg ville kjøpt en stor vaskepose og vasket den i den på ullprogram 30 grader. Bruk ett putetrekk...
Catzy Skrevet 25. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2004 Hadde en sånn pose som var stor nok til kjolen. Vasket med uparfymert ull-vaskemiddel, så den lukter dessverre nesten like kjeller fremdeles. Får vurdere ullprogram med vanlig vaskemiddel, så blir jeg kanskje kvitt lukta. Nå henger den på badet og tørker, med badevifta på full fart. Catzy
Arwen Skrevet 25. september 2004 #7 Skrevet 25. september 2004 Hva med tøymykner? De lukter jo ofte kraftig.
Himmelblå Skrevet 26. september 2004 #8 Skrevet 26. september 2004 ta nå litt tøymykner og vaskepulver så blir det nok bra!
Catzy Skrevet 28. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2004 Endte opp med å kjøre på med Exit, sånn spray som fjerner lukt. Sprayet det både generelt på badet og på innsiden av kjolen. Og nå lukter den i hvertfall mye mindre. Gidder ikke å vaske den igjen like vel, nå har jeg til og med strøket den. (Swingkjole, tar laaang tid å stryke!) Takk for tips! Catzy
Suzy Skrevet 29. september 2004 #10 Skrevet 29. september 2004 Legg den i bløt i eddik - det tar lukta - så vasker du den som vanlig etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå