Gå til innhold

Besafe izi plus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer?Lest test som sier at det kan passe barn på 115 cm.. Her er snuppa ca 93 cm og har sete på max(vi har ikke klart å øke det mer)Skulderreimene ligger akkurat over skuldrene. Det er akkurat likt på izi combi x3. Blir frustrert. Trudde vi kunne bruke dette sete lenge.

Anonymous poster hash: 356c2...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaringer?Lest test som sier at det kan passe barn på 115 cm.. Her er snuppa ca 93 cm og har sete på max(vi har ikke klart å øke det mer)Skulderreimene ligger akkurat over skuldrene. Det er akkurat likt på izi combi x3. Blir frustrert. Trudde vi kunne bruke dette sete lenge.

Altså trudde izi plus skulle være for lenger barn enn izi combi x3.

Skrevet

Jenta mi vokste ut ut av izi combi x3 da hun var 3,5 år.

Hun passet i lillebrors izi plus frem til i sommer, 4 år og 8 mnd gammel. Hun har pleid å bruke det når hun har med venninner hjem og slikt

Skrevet

Femåringen vår som snart er 1.20 får plass. Hvordan er selene i forhold til skulderhøyde? De kan se for lave ut, men når du fysisk kjenner så er de for høye likevel. Husk at hullene der selene kommer ut kan være under skulderhøyde.

Anonymous poster hash: c0203...175

Skrevet

Femåringen vår som snart er 1.20 får plass. Hvordan er selene i forhold til skulderhøyde? De kan se for lave ut, men når du fysisk kjenner så er de for høye likevel. Husk at hullene der selene kommer ut kan være under skulderhøyde.

Selene ligger nå tvers over på begge setene... De sa på barnas hus i går at det var best.. Jeg syns og det er vanskelig å få stramma til hvis de er langt på nedsiden. Trudde jo vi hadde kjøpt et stort sete siden det kan brukes til 25 kg. Er veldig overrasket over at det ikke er noe større på lengden enn izi kombi x3. Her er barna tynne og lange. Hvor langt ned på skuldrene var det? Hu er jo nesten 20 cm lavere enn ditt barn og fyller helt opp til aelen i begge setene...

Skrevet

Jenta mi vokste ut ut av izi combi x3 da hun var 3,5 år.

Hun passet i lillebrors izi plus frem til i sommer, 4 år og 8 mnd gammel. Hun har pleid å bruke det når hun har med venninner hjem og slikt

Hvordan vokste ut? Kg? Er det innstillinger på izi plus jeg har oversett? Antall cm fra dwr selen kommer ut og til bunn av sete er hos oss 33 cm og i izi combi x3 34 cm. Forstår ikke at det er mindre. Er det andre måter å heve skulderreimene på enn å sette nakkestøtta på max? Kan reimene gå langt nedenfor skuldrene? Det sa de på barnas hus at de ikke burde...

Skrevet

Hvordan vokste ut? Kg? Er det innstillinger på izi plus jeg har oversett? Antall cm fra dwr selen kommer ut og til bunn av sete er hos oss 33 cm og i izi combi x3 34 cm. Forstår ikke at det er mindre. Er det andre måter å heve skulderreimene på enn å sette nakkestøtta på max? Kan reimene gå langt nedenfor skuldrene? Det sa de på barnas hus at de ikke burde...

Er du 100% sikker på at det er en izi plus du har kjøpt da? Les nederst på siden av stolen..

Jeg jobber med bilsikring og izi plus SKAL være lenger!

Så det høres rart ut.. Å nei, selene skal ikke ligge bak, de skal ligge RETT over skuldrene :)

Anonymous poster hash: d18ff...3f0

Skrevet

Er du 100% sikker på at det er en izi plus du har kjøpt da? Les nederst på siden av stolen..

Så det høres rart ut.. Å nei, selene skal ikke ligge bak, de skal ligge RETT over skuldrene :)

Ja, er klistremerke hvor det står izi plus p siden. Stort merke. Ja, det burde være større, men vi har ikke fått nakkestøtta høyere. Og måla i testen fra bunn og opp til nakkestøtte stemmer jo. Testen har ingen mål på fra bunn og til selen slik jeg har målt... Ja, jeg har hørt at den ska gå rett over. Skjønner bare ikke at en unge på 115 kan få plass på 32 cm med overkroppen hvis ikke skuldrene ligger langt over setehullene.... Vi prøvde snuppa i et izi combi da vi var på barnas hus. De ble overrasket da de se at hun er helt på max nå. Damen hadde sett større barn ha bedre plass. Vi prøvde henne ikke i izi plus ibutikken, bare i lillebror sitt. Beinplassen er jo grei i begge setene, men bøyde bein er jo uansett ikke farlig sies det.

Skrevet

Flere bilsikringssider sier at de skal ligge ved skuldrene eller litt nedenfor når det er bakovervendt. Litt over er først når de sitter forovervendt.

Skrevet

Gutten min er 94 cm og sitter fint i setet sitt.

Har også prøvd å ha søskenbarnet hans i setet, hun er 110 cm, og satt helt fint.

Er du sikker på at du har fått dratt nakkestøtten og selene langt nok opp da? Det er ganske trangt og vrient...Her er forresten selene helt umulig å stramme. Må ta i alt jeg kan.

Skrevet

Har også prøvd å ha søskenbarnet hans i setet, hun er 110 cm, og satt helt fint.

Er du sikker på at du har fått dratt nakkestøtten og selene langt nok opp da? Det er ganske trangt og vrient...Her er forresten selene helt umulig å stramme. Må ta i alt jeg kan.

Mannen påstår det.... tung er den ja.

Skrevet

gidder du måle avstand for meg? fra nedre kant av selehullet og ned i bunn av sete(innerst v sømmen) hvis du får lenger avstand så må det jo være noe feil her

Skrevet

gidder du måle avstand for meg? fra nedre kant av selehullet og ned i bunn av sete(innerst v sømmen) hvis du får lenger avstand så må det jo være noe feil herAnonymous poster hash: 356c2...e41

sønnen min har den på 33 nå, får dratt den opp til 37 cm.

hvis du vipper hodestøtten frem, så ser du om du har dratt støtten helt opp til maks.

Skrevet

hvis du vipper hodestøtten frem, så ser du om du har dratt støtten helt opp til maks.

Aha, jeg får ikke mer enn 33... Da må vi prøve å få den høyere. Håper vi målte helt fra samme sted da. Izi combi er 34 så det skiller jammen lite på disse to..

Skrevet

Her er det rett og slett ikke mulig å få den opp til 37... Målte hos noen venner som har brukt sete mer. får 35 der...

Skrevet

Hvordan vokste ut? Kg? Er det innstillinger på izi plus jeg har oversett? Antall cm fra dwr selen kommer ut og til bunn av sete er hos oss 33 cm og i izi combi x3 34 cm. Forstår ikke at det er mindre. Er det andre måter å heve skulderreimene på enn å sette nakkestøtta på max? Kan reimene gå langt nedenfor skuldrene? Det sa de på barnas hus at de ikke burde...Anonymous poster hash: 356c2...e41

Hun ble for lang for izi combi.

Selene skal aldri gå nedenfor skuldrene. Er du sikker på at du har dratt nakkestøtten helt opp? Hos oss er den litt "hard" å regulere

Skrevet

"usteringstips: Skulderselen skal være på høyde med barnets skulder, men rådet fra NHTSA er å justere skulderselen på eller under barnets skulder for bakovervendte barn..."

http://m.dinside.no/912428/fem-vanlige-barnesetefeil

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...