Gå til innhold

Male om vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å male inne nå i vinter, men mannen sier jeg må vente til våren slik jeg kan lufte mens jeg maler? Noen som har erfaring/innspill? :) tips mottas med stor takk

Skrevet

Du trenger ikke lufte så veldig mye hvis du har et avstengt rom. Ny type maling lukter ikke så ille som før. Vi malte hele leiligheten i sommer, men hadde ikke alltid vinduet åpent. Tørket uansett veldig fort.

Bortsett fra når vi brukte oljemaling på møbler. Da måtte vi ha luft! Og jeg fikk likevel vondt i hodet.

Om luftfuktighet e.l. kan ha betydning for resultatet vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: bf037...2c7

Skrevet

Glem det, vent til sommeren. Ved lave temperaturer vil ikke malingen herde skikkelig, og imellomtiden vil ikke malingsfilmen beskytte treverket under, så du risikerer å stenge inne fukt i kledningen.

Anonymous poster hash: 50a53...a45
Skrevet

Ok, ser at det spørres om innemaling! Da blir det litt enklere, da man kan kontrollere innetemperaturen som man vil ha den. Det samme gjelder her, man bør ikke ha det altfor kaldt der man skal male. Fuktproblemer har man vel sjelden innendørs.

Anonymous poster hash: 50a53...a45
Skrevet

Det er inne, men er i kjellerstuen som er åpen? Eneste mulighet for å lifte er med terassedører

Skrevet

Ute er det for sent å male. Inne med ok temperatur type 20 grader pluss, er det uproblematisk å male.

Hva tror dere Ola Normann gjør når de pussermopp om høsten? Pusser opp uten å male? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 78d2d...4e3

Skrevet

Ingenting i veien for å male inne om vinteren.

Folk pusser opp året rundt. Boliger bygges året rundt.

Anonymous poster hash: 4d7a7...1f0
Skrevet

Gode poeng, men hvor lenge lukter det da?

Skrevet

Gode poeng, men hvor lenge lukter det da?

Kommer an på malingen. Ville ikke sovet i rommet den natten, men med lufting er det helt greit dagen etter. Lukter egentlig ikke så mye, men man kan få hodepine.

Anonymous poster hash: bf037...2c7

Skrevet

De nye malingstypene som har kommet lukter så og si ingenting og tørker på et par timer i normal romtemperatur, så det er ikke noe problem i det hele tatt! Vi sov f.eks. på soverommet vårt samme dag (Eller natt da...) som det var malt to strøk uten at vi merket noe til det.

Skrevet

Dagens moderne vannbaserte interiørmalinger type lady, infra, butinox, gjøco osv lukter så minimalt at de færreste er istand til å lukte det. Ved 23 grader er det tørt på en time, overmalbart på 2-3 timer. Mal, mal over, la tørke noen timer i 23 grader, luft skikkelig ut av rommet med vinduene på vidt gap en halvtime, gjerne med gjennomtrekk. Problem løst. Lufter dere ikke om vinteren siden dere ikke kan male om vinteren?

Anonymous poster hash: 8dc76...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...