AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Mottar dagpenger. Plutselig får jeg en melding på min side på nav at jeg er tilmeldt jobbklubb. Har ikke hatt noen samtaler med saksbehandler om dette. Jeg ser på jobbklubb som veldig uaktuelt da jeg vet at dette er bortkastet tid. Sitte der i flere timer hver dag og forklare våre nye landsmenn alt som blir sagt fordi de ikke forstår... Fortsetter heller å søke jobb selv! Det jeg lurer på er hvordan jeg skal slippe unna dette? Noen som har funnet en måte å slippe dette? Anonymous poster hash: 2b2e3...822
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Du slipper ikke unna! Joda.. Tenker å ringe på mandag å høre.. Kanskje legeerklæring ? Anonymous poster hash: 2b2e3...822
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Med den holdningen til andre mennesker fortjener du ikke skattepengene mine!Anonymous poster hash: 5d737...98d 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Fullstendig bortkastet selvfølgelig. Men jeg tror ikke du har så veldig mye valg? Anonymous poster hash: 759b9...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Du kan la være å møte opp, men mister jo dagpengene for en periode. Jeg synes i grunn det var gøy. Ikke klubben, men vi var en din gjeng der. Kun norske i samme alder. Lærerene var veldig koselige og motiverende.Anonymous poster hash: 4182d...b7c
Kontormus Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Joda.. Tenker å ringe på mandag å høre.. Kanskje legeerklæring ?Anonymous poster hash: 2b2e3...822 Hvis du da mener at du er for "syk" til å delta, vil nok NAV mene at du skal over på sykepenger. Og den prosessen det medfører. Du må gjerne ringe og høre, men tipper de er ganske vanskelige på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Skal selv på jobbklubb mandag. Snakket med saksbehandler når jeg fikk innkallingen. Jeg har høy utdanning og god CV, men sliter litt nå fordi jeg har blitt gravid og derett flyttet etter mannen min som jobbet i en annen by. Det er vel obligatorisk for alle som mottar dagpenger og som ikke har klart å skaffe jobb iløpet av de første månedene. Hvis du dropper å møte opp vil du i de aller fleste tilfeller miste dagpengene. Får du legeerklæring på at du er syk så vil du mest sannsynlig bare bli meldt opp til neste jobbklubb. Her i byen var det et fellesmøte for alle på dagpenger i starten. Der gjorde de seg en oversikt over alle som ikke kunne norsk, fordi jobbklubb ikke vil være nyttig for de. De prøver å samle de med høyere utdannelse på en jobbklubb, unge uten utdannelse på en annen, osv. Så hvis du har høyere utdannelse og grei CV så vil de mest sannsynlig plassere deg med mest mulig folk på ca samme nivå. Anonymous poster hash: 3d577...fba 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Man slipper ikke unna, og ja, det er bortkastet tid. NAVs kurs er ikke beregnet på å lære folk noe; men snarere å gi folk rutiner, sørge for at de har noe å stå opp til om morgenen. Anonymous poster hash: 3ed96...760 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 Mottar dagpenger. Plutselig får jeg en melding på min side på nav at jeg er tilmeldt jobbklubb. Har ikke hatt noen samtaler med saksbehandler om dette. Jeg ser på jobbklubb som veldig uaktuelt da jeg vet at dette er bortkastet tid. Sitte der i flere timer hver dag og forklare våre nye landsmenn alt som blir sagt fordi de ikke forstår... Fortsetter heller å søke jobb selv! Det jeg lurer på er hvordan jeg skal slippe unna dette? Noen som har funnet en måte å slippe dette? Anonymous poster hash: 2b2e3...822 Du møter ikke opp også må du leve uten penger i åtte uker
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Bare et lite spørsmål til dere som er kjent med jobbklubb, hvor lang varighet er det? Hver dag i flere uker? 😰😧 (Sorry at jeg lånte tråden din litt ts)Anonymous poster hash: 39d6a...352
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Bare et lite spørsmål til dere som er kjent med jobbklubb, hvor lang varighet er det? Hver dag i flere uker? 😰😧 (Sorry at jeg lånte tråden din litt ts)Anonymous poster hash: 39d6a...352 Vi hadde åtte uker (hver dag fra 09-15) med obligatorisk oppfølging i etterkant Endret 19. oktober 2015 av Steve Rogers
Mis(s)Understood Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Mottar dagpenger. Plutselig får jeg en melding på min side på nav at jeg er tilmeldt jobbklubb. Har ikke hatt noen samtaler med saksbehandler om dette. Jeg ser på jobbklubb som veldig uaktuelt da jeg vet at dette er bortkastet tid. Sitte der i flere timer hver dag og forklare våre nye landsmenn alt som blir sagt fordi de ikke forstår... Fortsetter heller å søke jobb selv! Det jeg lurer på er hvordan jeg skal slippe unna dette? Noen som har funnet en måte å slippe dette? Anonymous poster hash: 2b2e3...822 Da vil jeg tro du har mottatt dagpenger en stund ? Jeg var permittert, og startet umiddelbart prosessen med å finne ny jobb. Registrerte alle søknader og telefonsamtaler og intervjuer i jobblog'en og delte log'en med NAV. Kanskje jeg landet en ny jobb før noen tenkte på å sende meg på jobbklubb, kanskje jeg var for aktiv? - jeg vet ikke, men du har jo ikke egentlig noe valg ?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Det er ironisk at jeg har en sønn som i månedsvis nærmest har tryglet og bedt om å få delta på en eller annen form for dagaktivitet slik at han ikke bare har noe å gå til daglig, men slik at han også kan få 300 kr dagen å leve for mens han er arbeidssøker.. Det er ikke plass til ham, fordi plassene er fylt opp av motvillige deltakere som allerede har økonomiske rettigheter, og som ser på dagaktivitet som bortkastet. Anonymous poster hash: f33df...2d8 1
Briljant Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Mottar dagpenger. Plutselig får jeg en melding på min side på nav at jeg er tilmeldt jobbklubb. Har ikke hatt noen samtaler med saksbehandler om dette. Jeg ser på jobbklubb som veldig uaktuelt da jeg vet at dette er bortkastet tid. Sitte der i flere timer hver dag og forklare våre nye landsmenn alt som blir sagt fordi de ikke forstår... Fortsetter heller å søke jobb selv! Det jeg lurer på er hvordan jeg skal slippe unna dette? Noen som har funnet en måte å slippe dette?Anonymous poster hash: 2b2e3...822 Du tror du er bedre enn de andre arbeidssøkerne? Du tar feil. Jeg betaler skattepenger for deg. Pell deg dit.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Det jeg lurer på er hvordan jeg skal slippe unna dette? Noen som har funnet en måte å slippe dette?Anonymous poster hash: 2b2e3...822 Skaffe deg jobb, eventuelt booke masse jobbintervjuer, da du vil få fri for å gå på disse. Dessuten er det tåpelig av deg å bare anta at dette er bortkastet tid. Nav har jobbklubb på ulike nivåer, feks egne kurs for akademikere og jobbsøk, og disse brukes også for å knytte kontakter direkte med arbeidsgivere, og mange ganger kan man få tips om stillinger der, som ikke utlyses andre steder. Det er også kamp om plassene for tida, så noen har åpenbart vurdert deg til å trenge dette. Anonymous poster hash: 8892a...972
dyptvann Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Hva du enn gjør, ikke følg "rådene" til de som holder kurset. De kjører ett løp uansett: eks. Eksemplene og kravene de stiller, passer kanskje for en butikkjobb, men ikke nødvendigvis alle andre. Skriv en søknad du viser jobbklubben, få den godkjent og kast den. Så skriver din egen søknad og sender den isteden. Min tidligere stefar jobbet med å holde slike kurs. Han presterte blant annet å si at man må svare på en personlighetstest ut fra hva en tror selskapet ønsker å høre. Han var så lei jobben at han søkte desperat etter alt annet. Likevel så klarte han ikke å få seg ny jobb de to årene jeg kjente ham. Syns det er påfallende at en som jobber med å gi slike råd, ikke klarer å få ny jobb selv. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Bare et lite spørsmål til dere som er kjent med jobbklubb, hvor lang varighet er det? Hver dag i flere uker? 😰😧 (Sorry at jeg lånte tråden din litt ts)Anonymous poster hash: 39d6a...352 Jeg var fra 9-15/16 hver dag i 2 uker.Anonymous poster hash: 4182d...b7c
Gjest Optimo Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Det var ikke fryktelig interessant, men litt tips til søknad og CV er jo alltid greit. Firmaet som hadde jobbklubben jeg deltok på hadde greit forhold til bemanningsbyråene i området, så med litt flaks finner de noe til deg der.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Det er ironisk at jeg har en sønn som i månedsvis nærmest har tryglet og bedt om å få delta på en eller annen form for dagaktivitet slik at han ikke bare har noe å gå til daglig, men slik at han også kan få 300 kr dagen å leve for mens han er arbeidssøker.. Det er ikke plass til ham, fordi plassene er fylt opp av motvillige deltakere som allerede har økonomiske rettigheter, og som ser på dagaktivitet som bortkastet.Anonymous poster hash: f33df...2d8 Nei huff så trist Anonymous poster hash: 2b2e3...822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå