Gå til innhold

Rettigheter som leietaker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer på om noen her har litt peiling ang rettighetene til leietakeer når det er vesentlige forsinkelser ved reperasjon i leiligheten?

Saken er at jeg flyttet inn i en leilighet i starten av september, og fikk ved inspeksjonen vite at soveromsvinduet ikke gå ann å lukke, men at utleieren skal få noen til å reparere det.

Nå, halvannen måned senere, etter flere sms'er frem og tilbake, og svar om "ja 'navn x' ringer deg og avtaler tid for reperasjon" sitter jeg med et soverom jeg knapt kan sove i fordi det er frost om natta.

 

Noen som vet om jeg kan f.eks kreve redusert leie for tiden det har tatt frem til nå? Eventuelt bestille reperasjon selv på utleiers regning?
 

 

Liker leiligheten veldig godt ellers, så vil egentlig ikke skape dårlig stemning, men begynner rett og slett å bli for kalt til at jeg kan vente lenger :/



Anonymous poster hash: 7025c...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når leiligheten ikke er i topp stand, har du krav på å få redusert leie frem til skaden/feilen er gjenopprettet. Husker ikke hvor lang tid, men etter rimelig tid, kan du selv be om reparasjon og sende regning til huseier.

Gjerne ring samme reparasjonsfirma selv og be de komme. Eier har (kanskje) allerede kontaktet dem, men om det ikke skjer noe kan du ringe dem selv og spør om de har funnet tidspunkt.

Anonymous poster hash: a73c8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lurer på om noen her har litt peiling ang rettighetene til leietakeer når det er vesentlige forsinkelser ved reperasjon i leiligheten?

Saken er at jeg flyttet inn i en leilighet i starten av september, og fikk ved inspeksjonen vite at soveromsvinduet ikke gå ann å lukke, men at utleieren skal få noen til å reparere det.

Nå, halvannen måned senere, etter flere sms'er frem og tilbake, og svar om "ja 'navn x' ringer deg og avtaler tid for reperasjon" sitter jeg med et soverom jeg knapt kan sove i fordi det er frost om natta.

Noen som vet om jeg kan f.eks kreve redusert leie for tiden det har tatt frem til nå? Eventuelt bestille reperasjon selv på utleiers regning?

Liker leiligheten veldig godt ellers, så vil egentlig ikke skape dårlig stemning, men begynner rett og slett å bli for kalt til at jeg kan vente lenger :/

Anonymous poster hash: 7025c...33e

Å sove med vinduet oppe i frost vil ikke drepe deg. Jeg bor i Nordnorge, på en plass der det på kaldeste vinteren kan bli minus 30 på det verste. Har sovet med åpent vindu hele livet. Sover du virkelig med lukket vindu på denne årstiden? Jeg vil kveles av tanken! At folk stenger vinduet i minus 10 på kaldeste vinteren kan jeg, om jeg legger godviljen til, på et vis skjønne. Men nå?? Hvor er det mer enn minus 1-2 på denne årstida??

Frksk luft holder deg frisk og det er bra for inneklimaet. Et klamt uluftet og innestengt soverom er oppskrift på muggsopp. Just saying.

Anonymous poster hash: df6db...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...