Gjest 123Sol Skrevet 19. oktober 2015 #21 Del Skrevet 19. oktober 2015 Nei, antagelig ikke. Nå var du søt! Måtte le litt av denne her, hehe. (det er positivt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #22 Del Skrevet 19. oktober 2015 Aldri hørt FØLES SOM Alltid hørt og sagt føles UT som. Ikke tenkt over det før nå, men det er kanskje ikke gramatisk riktig ettersom man aldri sier "smaker ut som" - men vi sier jo høres ut som, eller?! Anonymous poster hash: ba90f...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #23 Del Skrevet 19. oktober 2015 I dag hørte jeg uttrykket "føles ut som" på radio. Hva i all verden er det for et uttrykk, og hvor kommer det fra? Det heter da vitterlig "føles som"? Kan for så vidt se for meg at det er avledet av "høres ut som", men det må da være riv ruskende galt? Ja, det er merkelig. Ser det stadig her på KG også. Anonymous poster hash: b44fe...18c Språket er hele tiden i endring. Er det mange nok som sier de tingene, så bruker det å føre til endringer i språket vårt Anonymous poster hash: ff23f...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. oktober 2015 #24 Del Skrevet 19. oktober 2015 Når jeg tenker litt mer på det så tror jeg at jeg sier begge deler, men skriver "føles som". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå