Gå til innhold

F meg lei innsamlings aksjoner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fakta tall. (tall hentet fra norad)31,7 milliarder norske kroner ble gitt til bistand i 2014... året før 32,8 milliarder norske kroner. 

noen som klarer og forstå hvor inni h mye penger dette er! 

Dette er penger som kommer fra det norske folk....  hentet inn via skatter og avgifter osv.... 

å enda så skal de ha mere! frekt spør du meg..... 

Anonymous poster hash: 87071...a39
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke lukk opp når de ringer på da. Jeez....

Anonymous poster hash: 78ddb...37b
  • Liker 4
Skrevet

Det er bare å ikke åpne døra det. Jeg har satt på en lapp på dørklokka ''Nei, takk, til innsamlingsaksjoner'' og løst problemet :)

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å ikke åpne døra det. Jeg har satt på en lapp på dørklokka ''Nei, takk, til innsamlingsaksjoner'' og løst problemet :)

bor du på fjellet eller ? man kan jo ikke gå på matbutikken uten å bli trakassert pga de står jo over alt! 

• Liker 7
Skrevet

bor du på fjellet eller ? man kan jo ikke gå på matbutikken uten å bli trakassert pga de står jo over alt! 

Hytta er på fjellet, jeg er et  bymenneske. Enig at det er irriterende med trakasserende selgere og innsamlere, men dette løser jeg ved å ignorere dem fullstendig som om de ikke eksisterer.

Skrevet

Det har du rett i.

Betalte varene mine på Cubus og fikk spm av EKSPEDITØREN om jeg ville støtte UNICEF.

Nå må de f*** meg gi seg.

Skal begynne å handle på nett.

Anonymous poster hash: 36a5f...55f

• Liker 5
Skrevet

Fakta tall. (tall hentet fra norad)31,7 milliarder norske kroner ble gitt til bistand i 2014... året før 32,8 milliarder norske kroner. 

noen som klarer og forstå hvor inni h mye penger dette er! 

Dette er penger som kommer fra det norske folk....  hentet inn via skatter og avgifter osv.... 

å enda så skal de ha mere! frekt spør du meg..... 

Jeg tror du blander kortene litt nå. 

Skrevet

Jeg tror du blander kortene litt nå.

Forklar deg er du snill nå?

Skrevet

De står jo overalt og tar ikke et nei for et nei. Ser jeg noen av disse utenfor butikken, går jeg ikke inn i den. Ser jeg at de står på innsiden, snur jeg i døren og velger en annen butikk

Anonymous poster hash: 15038...3b5

• Liker 3
Skrevet

Det har du rett i.

Betalte varene mine på Cubus og fikk spm av EKSPEDITØREN om jeg ville støtte UNICEF.

Nå må de f*** meg gi seg.

Skal begynne å handle på nett.

Anonymous poster hash: 36a5f...55f

De står jo overalt og tar ikke et nei for et nei. Ser jeg noen av disse utenfor butikken, går jeg ikke inn i den. Ser jeg at de står på innsiden, snur jeg i døren og velger en annen butikk

Anonymous poster hash: 15038...3b5

Jeg blir utrolig provosert når butikker og andre (som treningssentre) samler inn til "veldedige" organisasjoner, og som vil sole seg i glansen av kundenes eventuelle giverglede.

Ikke bare ignorer dem, si klart og tydelig fra at dette er frekt og uakseptabelt, og fortell dem at de vil miste deg som kunde hvis dette fortsetter.

Anonymous poster hash: 4a74d...22d

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke innsamlingsaksjoner på døra er plagsomt. Det skjer ytterst sjeldent der jeg bor. Men alle gateselgere og alle de fra organisasjoner som skal verve meg! Det er til å bli matt av. Går jeg på butikken for å handle, så går jeg på butikken for å handle - ikke for å bli overfalt ved inngangen med spørsmål om hvilket strømselskap jeg bruker eller om jeg har hørt om de fattige barna ett eller annet sted i verden. 

Jeg fortstår ikke at det kan lønne seg, for alle jeg snakker med misliker denne måten å få kunder/medlemmer på, men ettersom de fortsatt bruker metoden må den vel være innbringende. 

Skrevet

I Oslo sentrum kan man ikke gå en meter uten å bli "angrepet" av avisselgere, strømselgere, og ulike organisasjoner. De tar som regel aldri et nei for et nei. Litt tidligere i høst så hadde et av landets treningsentere satt opp en stor rig som dunret ut musikk foran Østbanehallen. Det var sol og fint vær og folk satt på uterestauranten ved siden av for ha det hyggelig, men det ble ødelagt i det musikken ble skrudd opp til max volum.

Generelt så har jeg ikke noen problemer med å gi til hjelpeaksjoner, men har blitt mer skeptisk siden man ikke vet hvor pengene ender opp.

Anonymous poster hash: 42d37...210
  • Liker 3
Skrevet

:skratte:  :skratte: :skratte:

31,7 milliarder kroner er veldig mye, ja, men det koster langt mer å utrydde de globale utfordringene vi har idag. Makan, til gjerrige og uvitende folk, altså! 

• Liker 4
Skrevet

Forklar deg er du snill nå?

Ja, det er enkelt. 

Du snakker om to ulike ting. De midlene den norske stat bruker til bistand, og de midlene frivillige og ideelle organisasjoner samler inn. Når det gjelder sistnevnte, er det helt frivillig å gi, slik som i årets innsamlingsaksjon. 

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det som er eit paradoks er at oljefondet har aksjar for 400 millionar i eit av dei verste regnskogselskapa i verda, Wilmar. Det er grunn nok til at eg ikkje støttar årets TV-aksjon

Skrevet

Det som er eit paradoks er at oljefondet har aksjar for 400 millionar i eit av dei verste regnskogselskapa i verda, Wilmar. Det er grunn nok til at eg ikkje støttar årets TV-aksjon

Takk! Endelig noen som har en konstruktiv grunn til å ikke støtte årets aksjon. 

Anonymous poster hash: 053c5...37f

Skrevet

Var en fra et ikke-nordisk land her med ei bøsse.Bikkja bjeffa og han forsvant.. Jaja.. Uff ..

Skrevet

I Oslo sentrum kan man ikke gå en meter uten å bli "angrepet" av avisselgere, strømselgere, og ulike organisasjoner. De tar som regel aldri et nei for et nei. Litt tidligere i høst så hadde et av landets treningsentere satt opp en stor rig som dunret ut musikk foran Østbanehallen. Det var sol og fint vær og folk satt på uterestauranten ved siden av for ha det hyggelig, men det ble ødelagt i det musikken ble skrudd opp til max volum.

Generelt så har jeg ikke noen problemer med å gi til hjelpeaksjoner, men har blitt mer skeptisk siden man ikke vet hvor pengene ender opp.

Anonymous poster hash: 42d37...210

Derfor går jeg alltid med solbriller og musikk på ørene for å få være mest mulig i fred. Plagsomt! 

Anonymous poster hash: 5df71...1fe

Gjest Stringfellow1
Skrevet

så løs utgangsdøren, og bruk heile dagen til å spille dataspill eller noe da vel.

da merker du fint lite til alle disse bøssebærerne, skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...