Gå til innhold

Betalt selvom hadde frikort-få tilbake pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer når man betaler mer av frikortgrensen på 2185kr?

Jeg synes nemlig jeg leste at beløp under 2/300kr ikke gis tilbake ?! Er det sant?

Så viss jeg betaler 2380kr så får jeg ikke tilbake 195?

Anonymous poster hash: a2141...0b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I brevet jeg fikk fra helfo så sto det at beløp som er mindre enn 200kr over 2185kr ikke utbetales. Så ja, det stemmer.195 er under 200 så det får du ikke tilbake, dessverre.

Skrevet

For å unngå dette tullet har jeg reservert meg mot automatisk frikort. Da tar jeg vare på alle kvitteringer selv og sender inn når jeg er mer enn 200 kr. Over frikortbeløpet. Husk at Helfo tjener på tregheten i systemet og å ikke gi deg tilbake kr. 199 eller lavere beløp.

Anonymous poster hash: 002e4...31f

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer om man har betalt 195 kr for mye da, og så betaler 200 kr til etter at man har fått frikort slik at det totalt blir 395 kr for mye. Får man tilbakebetalt 395 da, eller bare 200? Eller ingenting?

Håper det går greit at jeg spør i tråden din ts, men lurer på det samme.

Anonymous poster hash: efcaa...f5a

Skrevet

For å unngå dette tullet har jeg reservert meg mot automatisk frikort. Da tar jeg vare på alle kvitteringer selv og sender inn når jeg er mer enn 200 kr. Over frikortbeløpet. Husk at Helfo tjener på tregheten i systemet og å ikke gi deg tilbake kr. 199 eller lavere beløp.

Men viss jeg betaler 250 over frikortgrensen. Får jeg tilbake 250, eller bare de 50?

Skrevet

Hva skjer om man har betalt 195 kr for mye da, og så betaler 200 kr til etter at man har fått frikort slik at det totalt blir 395 kr for mye. Får man tilbakebetalt 395 da, eller bare 200? Eller ingenting?

Håper det går greit at jeg spør i tråden din ts, men lurer på det samme.

Anonymous poster hash: efcaa...f5a

haha vi stilte samme spørsmål samtidig :P

Skrevet

Men viss jeg betaler 250 over frikortgrensen. Får jeg tilbake 250, eller bare de 50?

Da får du tilbake 250 :)

Anonymous poster hash: 949ec...e36

Skrevet

Leste at Norge tjener 1milliard på å ikke gi tilbake de 200kr. Eller kanskje det var 1 million.. Uansett, typisk Norge. Jeg ser aldri noen protestere i store tog over tullete regelverk. Noe som betyr de kan gjøre det de vil.

Ikke nødvendigvis ''bare'' de 200kronene, men også andre ting de skal stramme inn og tjene på. 

Jeg må betale dyr medisin i tillegg. Synes medisin skulle gått under samme frikortgrense.

Skrevet

Da får du tilbake 250 :)

Anonymous poster hash: 949ec...e36

så da er det egentlig bare å betale for neste time og la være å si at man har frikort :) ?

Skrevet

Leste at Norge tjener 1milliard på å ikke gi tilbake de 200kr. Eller kanskje det var 1 million.. Uansett, typisk Norge. Jeg ser aldri noen protestere i store tog over tullete regelverk. Noe som betyr de kan gjøre det de vil.

Ikke nødvendigvis ''bare'' de 200kronene, men også andre ting de skal stramme inn og tjene på. 

Restskatt på under 300 blir ikke krevd inn, så ting jevner seg ut i lengden.

Anonymous poster hash: 73f7d...274

Skrevet

så da er det egentlig bare å betale for neste time og la være å si at man har frikort :) ?

Stemmer :) Det gjorde jeg og jeg fikk igjen pengene her om dagen

Skrevet

Restskatt på under 300 blir ikke krevd inn, så ting jevner seg ut i lengden. Anonymous poster hash: 73f7d...274

Feil. Denne gamle regelen er opphevet for flere år siden. Folk spekulerte i dette, derfor fjernet de regelen.

Skrevet

Men viss jeg betaler 250 over frikortgrensen. Får jeg tilbake 250, eller bare de 50? Anonymous poster hash: a2141...0b2

Betaler du mere innen 6 mnd etter du betalte for mye vil beløpene bli lagt sammen. Men dette er ikke et system uten feil...

Skrevet

Jeg må betale dyr medisin i tillegg. Synes medisin skulle gått under samme frikortgrense.

Medisin på blå resept gjør det. Jeg har ikke betalt for min medisin siden jeg gikk over frikortgrensen.

Anonymous poster hash: 15869...c52

Skrevet

Medisin på blå resept gjør det. Jeg har ikke betalt for min medisin siden jeg gikk over frikortgrensen.

Anonymous poster hash: 15869...c52

hm :S hvordan vet man om den er på blå resept? Blir den det automatisk når man har nådd frikortgrensen.

Mine må jeg ta resten av livet hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...