Gå til innhold

Mange single (kvinner) sliter med noe psykisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker slik, eller kanskje det er jeg som tiltrekker meg dem. 
Fra å skrive hyggelig ett par dager og avtale å møtes, til at de snapper at de sovner på kjøkkengulvet og ikke orker å spise mat, tvangstanker osv. Sånn helt ut av det blå..

Andre erfaringer?

Anonymous poster hash: fcdf1...802
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra å skrive hyggelig ett par dager og avtale å møtes, til at de snapper at de sovner på kjøkkengulvet og ikke orker å spise mat, tvangstanker osv. Sånn helt ut av det blå..

Andre erfaringer?

Har samme erfaring med single menn.Mange tikkende bomber på Møteplassen.

Anonymous poster hash: 415cc...98f

• Liker 9
Skrevet

Mange blir tikkende bomber av å være ufrivillig single kanskje? Vet om flere slike også.

Skrevet

Å slite psykisk er ikke ensbetydende med å være tikkende bombe. Ærlig talt!

Anonymous poster hash: 4d1ab...8a2

• Liker 10
Skrevet

Vi har nå alle vårt. Litt bagasje kommer man ikke utenom. Psykisk sykdom trenger da ikke bety hjelpesløshet heller. For ikke snakke om at det kommer i så mange varianter at det ikke går an å snakke om psykisk sykdom som definert gjennom en beskrivelse, som her.

• Liker 3
Gjest nicecar
Skrevet

Tror nok det har noe med at kvinner har litt lettere enn menn for å få tillit og eller binde seg til den de dater. 

Alle har bagasje. At jentene velger å åpne seg for deg bør du ta som et jævla kompliment!  Tror da neppe at du er så perfekt selv!

Skrevet

Nå skal jeg ikke snakke for alle , for det er nok langt i fra sånn, men i mitt tilfelle så stemmer det. Jeg har valgt å være singel fordi jeg sliter psykisk og noen jeg har på sosiale medier kan nok få sjokk av enkelte av postene mine, siden jeg fremstiller meg helt anderledes "irl"

Anonymous poster hash: 00243...62a
  • Liker 1
Skrevet

Nå skal jeg ikke snakke for alle , for det er nok langt i fra sånn, men i mitt tilfelle så stemmer det. Jeg har valgt å være singel fordi jeg sliter psykisk og noen jeg har på sosiale medier kan nok få sjokk av enkelte av postene mine, siden jeg fremstiller meg helt anderledes "irl"

Anonymous poster hash: 00243...62a

Samme her, til en viss grad da. Jeg er også singel fordi jeg liker å være alene?

Anonymous poster hash: e5b81...c77

• Liker 1
Skrevet

Samme her, til en viss grad da. Jeg er også singel fordi jeg liker å være alene?

Sorry den skulle ikke være med :)

Skrevet

sorry spørsmålet tegnet, var ikke meningen å spamme tråden:)

Skrevet

Har ikke noen erfaringer med dette  men vi har alle vårt som en over her skrev..

Vi sliter alle med noe, større eller mindre.

Noen er kanskje mer åpne om sitt enn andre !

Skrevet

Andre erfaringer?

Ser mange av min kones single venniner 35 år + ofte har noen issues ja.

Om det ikke er migrene, fibromyalgi , vondter så er det ofte "synd på meg" statuser på face. Og ofte linker til usynlige sykdommer opplysningsider og at folk ikke må dømme. Gjerne skrevet i diktform.

Stort rødt flagg!!!

Anonymous poster hash: f1de0...9c9

• Liker 1
Skrevet

Godt mulig det egentlig, mange er jo helt desperate og så fort de får has på en mann skal de gifte seg og få barn i løpet av det neste året.

Mange er også løgnere, de sier at de vil ha det og det, men avslår pga småting som "han stemmer feil parti" eller "Han ler så rart"..dette er vel mest vanlig blant serie-datere, de henger på sukker o.l og møter menn jevnlig, men lar dem alltid gå pga småting.

Så har du de single som later som om de liker å være single. De sier gjerne ting som "jeg er lykkelig jeg, barn er jo bare mas det" og legger ut vitser på FB om crazycatlady og hvor mye bedre livet er som singel, så man gjennomskuer at de egentlig ikke er fornøyd med tilstanden som singel.

Et annet problem er at folk generelt har blitt så utrolig kravstore. Mange menn som har ekstremt høye krav og vil ha en glamourmodell i fanget samtidig som mange kvinner vil ha en rik kjekkas de kan leve på.

Før noen blir sinte her: Jeg er selv singel og vært det i noen år så jeg er ikke en som dømmer single generelt, men de single som er det fordi de hele tiden skal klage, synes synd på seg selv, er bitre osv.

• Liker 1
Skrevet

Andre erfaringer?

Har samme erfaring. Men da oftest med single kvinner i 30-årene. Som har diverse personlige problemer. På den ene siden kan det være negativt da det kan bli slitsomt å innlede et seriøst forhold med de. Men så er det positive at de er mye enklere å "plukke" for ons når de er så sårbare.

Anonymous poster hash: dc526...8ff

Skrevet

Andre erfaringer?

Hvor treffer du disse kvinnene? Og hvor gamle er de?

Etter en viss alder er det vel naturlig at det er en grunn til at man er singel. Da sier jeg ikke at den grunnen trenger være ekstremt negativ, bare at det er en. Det gjelder både kvinner og menn - bikker det et visst punkt, har noen enten aktivt valgt å etablere seg, eller blitt valgt bort.

Ellers er vel de fleste single iblant, i hvert fall opp til en viss alder. Unntaket er jo de som går rett fra forhold til forhold, eller t.o.m. overlapper, og de ville jeg i hvert fall styrt unna.

Anonymous poster hash: 842c7...0ea

• Liker 2
Skrevet

Så har du de single som later som om de liker å være single

Så det går altså ikke an?

Velger heller å være single enn å gå inn i et forhold som i utgangspunktet er dødfødt, og jeg trives med det.

Har ingen psykiske issues btw.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har papirer på at jeg er psykisk frisk og at jeg har evner over gjennomsnittet. Allikevel er jeg singel. Har dessverre en tendens til å finne menn som sliter.

Anonymous poster hash: 7fc66...454

Gjest Raindrops
Skrevet

De fleste jeg kjenner som jeg oppfatter som de som sliter mest er faktisk i forhold, bortsett fra meg da. Mulig de andre jeg kjenner bare er flinkere til å late som. Har alt for mange nære og fjerne venninner som er helt psycho-kjærester, totalt overanalyserende kaninkokere, eller er i forhold der begge virker fullstendig på bærtur i en rett ut giftig relasjon.

I bunn og grunn tror jeg nok vi alle har vårt. Kanskje du bare gir en eller annen vibe som gjør at folk åpner seg for deg, det er jo en positiv egenskap.

Skrevet

De fleste jeg kjenner som jeg oppfatter som de som sliter mest er faktisk i forhold, bortsett fra meg da. Mulig de andre jeg kjenner bare er flinkere til å late som. Har alt for mange nære og fjerne venninner som er helt psycho-kjærester, totalt overanalyserende kaninkokere, eller er i forhold der begge virker fullstendig på bærtur i en rett ut giftig relasjon.

I bunn og grunn tror jeg nok vi alle har vårt. Kanskje du bare gir en eller annen vibe som gjør at folk åpner seg for deg, det er jo en positiv egenskap.

Haha. Samme erfaring her. Og flere av mine høyest oppegående og flotte venninner er single. Kanskje menn er redde for sterke og selvstendige damer?

• Liker 1
Skrevet

Haha. Samme erfaring her. Og flere av mine høyest oppegående og flotte venninner er single. Kanskje menn er redde for sterke og selvstendige damer?

Er ikke heller det at disse damene er ganske kresne, og menn som er bra nok allerede er tatt.

Anonymous poster hash: 91946...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...