Gå til innhold

SÅÅÅ umotivert, syk hele tiden :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med heftig forkjølelse i slutten av september… Var hjemme nesten en uke. Tilsynelatende frisk en uke (trente som vanlig, løping 5 km 5 ganger i uken), så ble jeg tett igjen uken etter, men ingen feber. Fortsatte trening som vanlig denne uken også.

Uken etter begynte hosten, og hesheten (ingen feber). Trente som vanlig til tross for middels kraftig hoste (noe redusert form).

Forrige uke var jeg på ferie hos mine foreldre og tok meg en uke treningsfri, hosten avtok, men ble verre igjen i slutten av uken. Feberen kom også to kvelder. 

Nå er hosten ille (tørrhoste hele dagen, noe slim på morgenen), vondt i kroppen, spesielt øverst i ryggen, iling/ising i halsen og brystet, vondt et punkt ved brystbenet, men ingen feber...

Hvordan tolker jeg dette? Hadde planer om å starte opp løpingen igjen nå, men vet ikke. Føler meg jo ikke bra, men føler jeg ikke er syk så lenge jeg ikke har feber...

Blir så sykt sur og umotivert hvis jeg må ha treningsfri enda lenger. Da vet jeg ikke om jeg kommer meg i gang igjen.

Anonymous poster hash: 5a821...848
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start opp gradvis, ikke like hardt som du gjør til vanlig med en gang :)

Anonymous poster hash: 3a754...a3e
Skrevet

Det høres ut som kroppen din er i underskudd, da blit du lettere syk.

5 km fem ganger i uka er jo en del trening.

Får du nok søvn? For lite søvn øker markant sjansen for at du f eks blir forkjøla.

Skrevet

Får nok ikke nok søvn nei. Har to barn som tidvis er en del våkne. Og nå har jeg jo hostet om natten en stund.

Lyst til å trene, men så irriterende når formen ikke følger treningsleiren. Nå ser jeg ikke at jeg skal klare å starte opp igjen 😳😟

Skrevet

Får nok ikke nok søvn nei. Har to barn som tidvis er en del våkne. Og nå har jeg jo hostet om natten en stund.

Lyst til å trene, men så irriterende når formen ikke følger treningsleiren. Nå ser jeg ikke at jeg skal klare å starte opp igjen

Du får ikke nok søvn, og du har to småbarn, som er en "god" kilde til virus. Du må nok bare regne med å være en del syk i denne perioden, og innse at du ikke kan trene hardt.

I første omgang får du konsentrere deg om å bli helt frisk, så kan du begynne å trene etterpå, men ikke gå for hardt ut. Ta det gradvis.

Skrevet

Du får ikke nok søvn, og du har to småbarn, som er en "god" kilde til virus. Du må nok bare regne med å være en del syk i denne perioden, og innse at du ikke kan trene hardt.

I første omgang får du konsentrere deg om å bli helt frisk, så kan du begynne å trene etterpå, men ikke gå for hardt ut. Ta det gradvis.

Fikk påvist mild lungebetennelse hos legen :(

Fikk antibiotika jeg skal ta i 10 dager, og en ukes sykemeldig.

Opptrening igjen først når jeg er helt frisk. Hvordan begynner jeg da?

Skrevet

Fikk påvist mild lungebetennelse hos legen :(

Fikk antibiotika jeg skal ta i 10 dager, og en ukes sykemeldig.

Opptrening igjen først når jeg er helt frisk. Hvordan begynner jeg da?

Veldig rolig ihvertfall, lungebetennelse skal man ikke tulle med :) De jeg kjenner som har hatt lungebetennelse, inkl meg selv, har alle hatt elendig allmenntilstand i en god tid etter lungebetennelsen. Selv om du har en mild ville jeg hatt som mål å starte litt opp fra 0 den første tiden. Jeg var andpusten og dårlig i flere måneder etterpå, men plutselig kom det seg. Var bare innendørs fordi kald luft ute gjorde det bare verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...