Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Jeg lurer på hvordan man dater. Herregud, har ikke gått ut med noen på flere år. Har vært i et langvarig forhold som tok slutt for 2 år siden nå i oktober, og har ikke møtt noen siden det, bortsett fra one night stands, men er litt lei av det. Vil møte en fyr som er litt mere seriøs og vil ha meg for noe mere enn sex. Men jeg syntes det er så skummelt å skulle møte noen. Er redd det blir kleint og at jeg ikke vet hva jeg skal si. Jeg er nok også redd for å være meg selv 100% ogs dårlig selvtillit og er redd for å bli avvist. Det er ikke gøy for selvtilliten. Jeh har møtt mye "feil" gutter, hvertfall for meg, som har gitt meg en skikkelig knekk i selvtilliten. Jeg er ikke sånn kjempe pen, men ser helt gjennomsnittlig ut tror jeg. Er 173 cm og 63 kg så ikke noe som skiller seg negativt ut sånn utseende messig tror jeg. Hva gjør dere på dates? Hvordan unngå pinligheter og unngå å virke nervøs?

Anonymous poster hash: f3c56...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra en som har vært singel i ca. 1 år, etter å ha vært i et forhold i mange, mange år:

Hvis du ble singel i oktober, er du for tidlig ute med å date noen andre - den prosessen du skal igjennom, har ikke en gang begynt.

For å være klar til å møte andre, må du først bli "resatt" til deg selv igjen, og det tar ikke kun et par uker..

Anonymous poster hash: 52151...ab3
Skrevet

Fra en som har vært singel i ca. 1 år, etter å ha vært i et forhold i mange, mange år:

Hvis du ble singel i oktober, er du for tidlig ute med å date noen andre - den prosessen du skal igjennom, har ikke en gang begynt.

For å være klar til å møte andre, må du først bli "resatt" til deg selv igjen, og det tar ikke kun et par uker..

Vært singel i 2 år nå i oktober. Er ganske over siste forhold og er klar for å treffe nye.

Skrevet

Vært singel i 2 år nå i oktober. Er ganske over siste forhold og er klar for å treffe nye.

Beklager så mye, jeg fatter ikke at jeg klarte å overse at det faktisk stod 2 år i HL ditt!

Sorry.

Jeg tror du får forsøkte å tenke at "mennesket er i utgangspunktet godt". 99.9% av alle mennesker du måtte treffe, ønsker deg ingenting vondt. Men der og da, ønsker de seg selv "bedre". Altså treffer de deg av egoistiske grunner, ikke for å "please" deg. Men den falske settingen som på en måte må være der for at en date skal kunne finne sted, tilsier at han vil forsøke å vise deg at han bryr seg om deg..

Men "Dating for Dummies" tror jeg ikke det finnes en oppskrift på. Det er jo veldig individuelt, og kommer an på deg som person. Men hvis du kommer over kneika, og tør å møte de første 2, så vil nr. 3 og nr. 4 du treffer være enklere. Ved mindre du finner den rette for deg på date nr. 1.

En annen ting jeg vil tipse deg om, er at markedet er enormt lett tilgjengelig for alle nå, enn hva det var for 5 år siden bare. Tinder, Happn etc. er kanaler som gjør at folk kan finne en "ny potensiell kjæreste" på 5 minutter.

Samtidig er "alle" tilsynelatende veldig opptatt av ordet "kjemi". Og at "kjemien" MÅ stemme første date, første 2 timer.

For meg er dette litt selvmotsigende, ettersom en date med en totalt ukjent person skapes av en falsk setting. Der sitter dere, som et resultat av en avtale om en kaffe på tinder, og har 1.5 timer å måle hverandre opp og ned på. Jeg føler at det er drittvanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til dagens datingmarked, men man kan jo i det minste bruke det til å øve seg på sine personlige sosiale ferdigheter.

Og til syvende og sist, når mennesker ønsker å date deg, er det jo faktisk fordi de selv også er ute etter å bli kjent med noen nye. Sjansen er i allefall stor for at den du dater er singel, og innerst inne ønsker seg kjæreste. Og så lenge man klarer å tviholde på denne tanken, og karrer seg gjennom date nr. 1 som er så falsk at det nesten er uutholdelig for min del, så kan date nr. 2 bli nokså fin og hyggelig.

Lykke til..:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det går fint at du ikke så det, er lett å lese feil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...