AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Lanserte ikke finn.no for et lite års tid siden at man kunne søke på skoletilhørighet ved søk etter bolig? Jeg finner overhodet ikke dette alternativet.. noen som vet hvor jeg kan finne dette, evt. vet om funksjonen er borte? Anonymous poster hash: ba136...560
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 Lanserte ikke finn.no for et lite års tid siden at man kunne søke på skoletilhørighet ved søk etter bolig? Jeg finner overhodet ikke dette alternativet.. noen som vet hvor jeg kan finne dette, evt. vet om funksjonen er borte? Anonymous poster hash: ba136...560 [/iquote] Jeg vet ikke hvilken by det er du søker etter boliger i, men dersom det gjelder Oslo kan jeg i hvert fall tenke meg én sannsynlig forklaring. Utdanningsetaten i Oslo er jo nødt til å endre tilhørighetsgrensene for svært mange skoler hvert eneste år, fordi elevtallsveksten i Oslo år etter år er voldsomt mye større enn noen greier å forutse (bare i forkant av inneværende skoleår var det vel rundt 30 skoler der det var endringer i tilhørighetsgrensene). Det gir dermed liten mening å selge en bolig ut fra hvilken skolekrets boligen tilhører, da dette uansett vil kunne endre seg i løpet av kort tid. Ellers er det jo, i hvert fall for Oslos vedkommende, en smal sak å finne skoletilhørighet på Utdanningsetatens nettsider. De har til og med et kart man kan klikke seg rundt i for å se skoletilhørighet for alle de ulike adressene i kommunen. (Men som sagt er dette altså kun gjeldende for situasjonen akkurat nå, allerede til neste år kan det se helt annerledes ut.) Anonymous poster hash: 9cf60...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå