MiniMjau Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Hvilken dag? Og hva spiser dere da til de ulike måltider ? Spiser dere mellom måltidene? Spiser dere godis eller bare mer av den vanlige maten?
Fredsmegleren Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Spiser hva jeg vil når jeg vil, satser bare på å ha flest sunne dager så går det så bra så. 1
Pringle Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 "Jeg spiser hva jeg vil, men ikke alt på en gang, og ikke hele tiden." Spiser faste måltider, hva som helst, men bare ting jeg liker godt, normalt fire måltider pr dag og ikke noe utenom. Men får jeg lyst på så gjør jeg det. Jeg har ikke typisk "godis" i huset, men jeg har noen ting som jeg ikke alltid klarer å stå i mot - i dag har jeg spist peanøttsmør blandet med honning.
Sukkerklumpen! Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Min dag et søndag, og da spiser jeg hva jeg vil! Men ellers i uka prøver jeg å holde meg sunn
King in the North Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Spiser hva jeg vil hver eneste dag. Livet er herlig
Gjest Sukkerbit Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har "spis hva du vil"-dag hver dag. Jeg spiser akkurat det jeg vil. Det kunne jeg dog ikke gjort hvis jeg var den type menneske som hadde valgt sjokolade foran frukt osv (nå tåler jeg ganske lite sukker, så ingen av delene er et godt alternativ. Spiser heller salat osv da, og frukt på kveld) for jeg legger da på meg hvis jeg bare spiser dritt jeg og i tillegg til at jeg ikke vil få diabetes eller andre livsstilsykdommer. Jeg synes det sunne og magre smaker aller best
Brimi Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Lørdag er min spise-hva-jeg-vil dag. Spiser gjerne pizza, pai, taco og andre lignende middager + litt sjokolade (ofte 24g) og resten av popcornet fra fredag. I tillegg drikker jeg noe brus. Sukkerfri brus på fredager. Noen ganger blir det fine rundstykker til et måltid, men oftest spiser jeg det samme som til hverdags. Jeg liker faktisk ikke så mye søtt, så det blir det lite av. Kan spise dette i hverdagen også, men da teller jeg kaloriene.
Gjest SykkelJenny Skrevet 18. oktober 2015 #8 Skrevet 18. oktober 2015 Nei det gjør jeg ikke. Er veldig glad I bakverk av alle salg men spiser det veldig sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Skrevet 18. oktober 2015 Nei. Jeg liker som regel bare sunn mat, så selv om jeg bare skulle spise potetgull en dag så spiser jeg så mye bra ellers at det går bra. Overspiser heller ikke. Spiser jeg potetgull en dag så bruker kcal mengden bli cirka lik, for jeg blir raskere mett av det. Anonymous poster hash: 7857d...922
Gjest earlgrey Skrevet 18. oktober 2015 #10 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Nja, har ingen fast dag i uka, men dukker det opp noe sosialt som for eksempel bursdag så skeier jeg ut da slet med å få søtsug før, men det har gått over nå og jeg craver sjeldent godteri derfor gidder jeg ikke å spise bare fordi det er lørdag... Men hender typen kjøper sjokolade eller yoghurtnøtter til helga og da spiser jeg litt av det, bare ikke i samme mengdene som før og ikke bare for å gjøre det, stopper når det blir nok Endret 18. oktober 2015 av earlgrey
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #11 Skrevet 18. oktober 2015 Det var jeg hver eneste dag. Ost, sjokolade og nøtter er det jeg oftest har lyst på. Anonymous poster hash: 8ba5d...57e
thorax Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg pleide å ha en spis-hva-jeg-vil-dag før, men endte med at jeg bare hadde lyst på godis hver eneste dag utenom spisedagen. Nå har jeg som regel å kun spise godis etter middag, for da er jeg uansett så mett at godis ikke frister noe særlig 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Nei, men jeg setter av 50,- av matbudsjettet til "tomme kalorier" hver uke. All kosemat utover det må være nok næringsrik til å kunne erstatte vanlige måltider eller mellommåltider, og det må selvfølgelig være i fornuftige mengder. Eks biff, nøtter, frukt, hjemmelaget gele (nesten bare proteiner og vann!), hjemmelaget pizza/burger m.m.. Hvis det er snakk om en spesiell anledning så er alt lov. Anonymous poster hash: badcd...9bc
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg spiser det jeg vil hver eneste dag. Min livsstil kalles lavkarbo Anonymous poster hash: d906a...847
Berit Skrevet 18. oktober 2015 #15 Skrevet 18. oktober 2015 Har ingen fast dag, men det blir gjerne på en søndag hvis det blir. Spiser på en sånn dag ofte is og sjokolade. Gjerne lakris, kanskje noe kaker.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Nei, jeg kan ikke ha det grunnet spiseforstyrrelse. Jeg har ingen "bunn" hvis jeg sier til meg selv at jeg bare skal sette i gang, så det unngår jeg rett og slett. Anonymous poster hash: 252b0...24d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Av tidligere erfaring, har jeg lært at spisedager ikke er en lur idé for meg. Det ender som oftest opp med at jeg stapper i meg så mye dritt som mulig, selv når jeg egentlig ikke har cravings på usunn mat, bare fordi det føles kjipt å ikke bruke spisedagen for alt den er verdt. Anonymous poster hash: 128c4...646
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Spiser det jeg vil hver dag, og spiser rimelig sunt allikevel. Men elsker sjokolade da,men reduserer tilsvarende ca kalorier resten av dagen om jeg tar en liten sjokolade på 75 gram Anonymous poster hash: 875a6...a04
Gjest Cartina Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg koser meg og spiser litt annerledes fredag kveld og lørdag kveld (ikke på dagtid), men tar ikke helt av og spiser alt jeg har lyst på. Spiser en litt bedre middag og litt godis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå