Aquarius Skrevet 10. juli 2002 #1 Del Skrevet 10. juli 2002 Hvilke program bruker dere til å lage hjemmeside?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bompi Skrevet 10. juli 2002 #2 Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg koder fra scratch i notepad... men vil du ha anbefalinger på programmer så kan jeg anbefale macromedia dreamweaver... enkelt å bruke, og gir ganske bra resultat... hold deg i alle fall unna microsoft frontpage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 10. juli 2002 #3 Del Skrevet 10. juli 2002 Bompi, hvorfor skal hun holde seg unna frontpage?? Det bruker jeg, og jeg har en megaflott hjemmeside... Jeg synes frontpage er veldig grei jeg, for jeg slipper å skrive alle html-kodene og slikt selv! Jeg vil nå anbefale frontpage, jeg... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 10. juli 2002 #4 Del Skrevet 10. juli 2002 Kan ikke akkurat skryte av at jeg er flink i html! :-) Min hjemmeside er av det helt enkle slaget, så da bruker jeg ofte VI og Pico til å redigere med. Trenger ikke noe annet. Netscape/Mozilla har en "composer" som egentlig er ganske grei å bruke. Gratis er den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bompi Skrevet 10. juli 2002 #5 Del Skrevet 10. juli 2002 for å si det sånn... jeg har til gode å se en megaflott hjemmeside laget i frontpage Mulig den er veldig enkel og grei og bruke, og det er vel også kanskje formålet... men mulighetene er mange fler med dreamweaver, og enda fler om man skriver all koden selv (i andre språk enn html også selvfølgelig)... dreamweaver er også faktisk veldig lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 10. juli 2002 #6 Del Skrevet 10. juli 2002 Da har du ikke sett min.... *hehehehe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bompi Skrevet 10. juli 2002 #7 Del Skrevet 10. juli 2002 hehe nei, det har du helt rett i... men gir du meg en adresse så kan jeg bedømme den Og kanskje endre mitt synspunkt på frontpage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 10. juli 2002 #8 Del Skrevet 10. juli 2002 Naa har ikke jeg greie paa frontpage, men er det ikke den som lager saa mye tullball? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 10. juli 2002 #9 Del Skrevet 10. juli 2002 næhæhææi.... , (Jeg mente _jeg_ synes jeg hadde en megaflott hjemmeside! om ikke andre synes det... ) JEG TAR TILBAKE ALT! JEG TAR TILBAKE ALT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svima Skrevet 10. juli 2002 #10 Del Skrevet 10. juli 2002 bruker 1st page som er et greit gratisprogram man kan laste ned. den har tre nivåer slik at det passer for både amatører og mer erfarne. ellers har jeg dreamweawer ultra dev også. bruker paint shop til å lage knapper o.l, og kjører bildene gjennom photoshop for best komprimering. koder litt selv også, og ser på andres sider, og 'låner' litt ideer her og der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 11. juli 2002 #11 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg anbefaler også på det sterkeste Macromedia Dreamweaver, og fraråder å bruke Frontpage. Frontpage er et verktøy jeg desverre aldri har hatt noe til overs for da det gjør "så mye rart" om man skal lage litt andre ting enn bare vanlige linker at og fram. Mulighetene er mye større i Dreamweaver og det er lettere å få flotte sider. Men valg av verkøy avhenger vel litt av både kunnskap og behov også. Selv begynte jeg å kode alt i Notepad, og det er jammen meg en fordel å kunne en koder uansett hva slags verktøy man velger å benytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2002 #12 Del Skrevet 11. juli 2002 :oops: Jeg bruker Frontpage til vår hjemmeside, men den er jo ganske enkel i utgangspunktet også. http://home.no.net/waraas Men jeg har ikke hatt noen problemer så langt i hvertfall 20April2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 11. juli 2002 #13 Del Skrevet 11. juli 2002 Til private hjemmesider kan Frontpage være et greit verktøy det, men skal man jobbe med hjemmesider hver dag og i et litt større omfang er Dreamweaver å foretrekke. Det kommer som sagt litt an på behovet. Frontpage lager greie sider som kan bli veldig fine, mens Dreamweaver har masse "ekstrafunkjsoner" for de som vil boltre seg i litt mer avanserte ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. juli 2002 #14 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg bruker kun Notepad. Jobber som web designer, og har forholdsvis dårlige erfaringer med web side generatorer/programmer.. men nå er jeg kanskje litt kresen. Alle disse programmene lager alt for mye unødvendig koding for min smak - så lenge leve Notepad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 11. juli 2002 #15 Del Skrevet 11. juli 2002 Alle disse programmene lager alt for mye unødvendig koding for min smak - så lenge leve Notepad! Det er det som er så kjekt med Dreamweaver, for den har en funksjon som kan fjerne all denne unødvendige koden for deg. Litt ekstra blir det nok, men klarer å kutte bra ned på koden ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian-san Skrevet 11. juli 2002 #16 Del Skrevet 11. juli 2002 Heh? Jeg bruker Homesite, og vil i hvertfall anbefale alle som bruker tekst-editor for koding om å sjekke dette programmet litt nøye(re). Homesite har en rekke funksjoner som gjør kodebehandling lettere, bl.a. syntax-sjekk med fargekoder (kjekt for scripting o.l.), lagre filer i unix-format (du slipper ^M etter hver eneste setningsslutt), 8-bit ascii til 7-bit ascii konvertering (alle ikke-internasjonale tegn blir gjort om til 7-bit verdier), VELDIG bra search and replace-funksjon og mye mer. Homesite følger med DW hvis du kjøper cd'en, og koster da ikke noe ekstra. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bompi Skrevet 11. juli 2002 #17 Del Skrevet 11. juli 2002 Enig med webdesigneren, lenge leve Notepad! Har folk planer om å få til veldig gode sider, og samtidig lære noe nytt, så lær dere html, php osv.. det er veldig spennende å drive med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. juli 2002 #18 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg bruker Arachnophilia, men skriver koder selv... Sånn sett kunne jeg like godt brukt Notepad, men er altfor glad i forhåndsvisning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 12. juli 2002 #19 Del Skrevet 12. juli 2002 Bruker MS Studio InterDev, fordi jeg lager asp-sider, og kan dermed ha alt som er av filer og databaser lett tilgjengelig. Det fine med Interdev er at du kan bruke det til å lage "ferdigkode", men kan også skrive kode selv. Det gjør jeg. Og det geniale da er fargekodingen av teksten. HTML-koden får farge ut fra hva det er som blir skrevet, så det er lett å se hvor man har skrevet feil. Det samme gjør både javascript og VBScript-koden. Veldig greit. I tillegg har Interdev en helt livsnødvendig funksjon som ikke notepad har, nemlig linjenummer, og det å kunne hoppe til linjenummer. VELDIG greit når du får beskjed om at du har en feil i linje 237... Ellers har jeg brukt HomeSite, Arachnophilia, UltraEdit, GoLive, DreamWeaver og MS FrontPage. Av disse lager FP mest sinnsyk kode... Både GoLive og DreamWeaver er gode wisywig-programmer som ikke legger til altfor mye rart, og som er greie å bruke. HomeSite og Arachnophilia forutsetter at du kan bruke html-tag'er, men det synes jeg egentlig er et minstekrav når du skal lage en hjemmeside, så det er helt fint for meg. UltraEdit er en avansert versjon av Notepad, med linjer og fargekoding, hvis du bare slår på riktige ting. I tillegg har den innebygget FTP. UtraEdit er egentlig ganske bra, så lenge du ikke har noe problem med å håndkode. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius Skrevet 12. juli 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 12. juli 2002 Takk for tipsene :D Nå bruker jeg FrontPage, men jeg er ikke helt fornøyd med programmet. Har også prøvd å bruke Microsoft Word. Liker faktisk det litt bedre. Jeg skal prøve å få tak i noen av programmene jeg har lest om her. Jeg gleder meg til å få komme skikkelig i gang med hjemmesiden min 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå