AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Vi skal til Tanzania og til Dar es Salaam i forbindelse med jobben til mannen min. Vi skal tilbringe et par dager i Dar før vi tenker oss til Zanzibar på ferie. Men jeg har litt lyst til å reise på safari også og snakket med et byrå som kan organisere safari (Mikumi safari) på 2 dagers tur. Det vil si at vi får 2,5 - 3 dager i Zanzibar. Hadde dere reist på safari i to dager og tilbragt resten av turen i Zanzibar i 2,5 - 3 dager eller tilbrakt 5 dager i Zanzibar? Noen som har erfaringer fra disse stedene ellers? Vi tenker å bo på Hilton hotellet i Zanzibar og når vi er i Dar bor vi i leilighetskomplekset som jobben til mannen eier. Noen som har erfaringer med Hilton hotellet i Zanzibar? Og eventuelt safari og generelt i Dar? Vi skal være i Dar i 5 dager. Anonymous poster hash: 34c61...bb0
I all verden Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Dra til Ngorongoro. Beste safaristedet i Tanzania Jeg har ikke vært på Zanzibar, og ville heller brukt dagene på mest mulig safari.
Serafina. Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har ikke vært på Zanzibar, men på safari og ville definitivt prioritert safari. Det er noe helt spesielt.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville også prioritert safari. Zanzibar er jo sikkert kjempedeilig. Men det er jo litt... syden. Det er jo ikke så mye å oppleve der som man ikke kan i ett eller annet varmt land også.. Safari er mer spesielt, og noe som ikke lar seg gjøre på Mallorca eller Phuket. Anonymous poster hash: b1b44...7fa
Aviale Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Safari er en flott opplevelse Men det har mye å si hvor dere drar, mtp sikt, dyreliv osv. Helt enig i at Ngorongoro er bra, men da må dere ta fly til Arusha/Kilimanjaro airport. Dere kan sikkert rekke det på to dager uansett, da med én dag safari. Så kommer det an på om dere tar båt eller fly ut til Zanzibar etterpå, og husk at områder som f.eks Nungwi ligger et stykke fra Stone Town. Ca 1,5 timers kjøring mener jeg å huske.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har bodd på Zanzibar og vil ikke akkurat si at det er syden, men Hvis dere bare har 5 dager til rådighet og uansett ikke er så interesserte i å se noe annet enn dyr, så vil jeg vel anbefale å prioritere safari. Det er vel en must første gang man er der og som turist Anonymous poster hash: 5bf38...384
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #7 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har vært på begge stedene. Zanzibar er fantastisk, men dit kan man alltids dra tilbake til. Safari krever en del planlegging og ikke minst dyrt hvis du vil bo på hytter og ikke i telt. 2 dager er altfor stressende. Det er ikke mye du rekker på de to dagene. Anonymous poster hash: 323fe...e61
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #8 Skrevet 20. oktober 2015 Anbefaler allikevel å bo i telt og ha skikkelig camping på safari, det er en helt vill opplevelse. :D Hadde ett tilfelle hvor det var en fullvoksen elefant som ruslet gjennom campen. Jeg ville faktisk anbefalt å bruke tiden på Zanzibar, som er helt ubeskrivelig fantastisk, enn å bruke flere dager på reise til safari. Rett og slett fordi jeg ville brukt flere dager på safari. På Zanzibar ville jeg bodd i Nungwi, eventuelt Jambiani om man er et par som ønsker det veldig stille og rolig, men en natt eller to i Stone Town anbefales også. I såfall bestill bord og spis på Emerson Spice! HELT fantastisk. Anonymous poster hash: 4a716...b20
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Vi skal til Tanzania og til Dar es Salaam i forbindelse med jobben til mannen min. Vi skal tilbringe et par dager i Dar før vi tenker oss til Zanzibar på ferie. Men jeg har litt lyst til å reise på safari også og snakket med et byrå som kan organisere safari (Mikumi safari) på 2 dagers tur. Det vil si at vi får 2,5 - 3 dager i Zanzibar. Hadde dere reist på safari i to dager og tilbragt resten av turen i Zanzibar i 2,5 - 3 dager eller tilbrakt 5 dager i Zanzibar? Noen som har erfaringer fra disse stedene ellers? Vi tenker å bo på Hilton hotellet i Zanzibar og når vi er i Dar bor vi i leilighetskomplekset som jobben til mannen eier. Noen som har erfaringer med Hilton hotellet i Zanzibar? Og eventuelt safari og generelt i Dar? Vi skal være i Dar i 5 dager. Anonymous poster hash: 34c61...bb0 2 dager på safari og 3 dager på Zanzibar går veldig bra, spesielt om du er heldig med innenlandsflyvningen fra Kilimanjaro til Zanzibar. Anonymous poster hash: 2fa6f...55b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Takk for svar Vi har bestemt oss for å ta hele uken (5 dager) på Zanzibar. Vi skal reise tilbake til Dar på denne tiden neste år og da tenker vi å organisere safaritur. Har snakket med noen venner som har vært på safari og de sier det er ganske lite med 2 dager. Ifølge andre reiseguider tilbyr de fleste safari fra 3 dager og lenger. Så til neste høst tar vi safaritur og eventuelt hvis vi rekker Kilimanjaro. Vi skal på bo DoubleTree Resort by Hilton på Nungwi i Zanzibar. Er det noen som har bodd på hotellet eller rundt dette stedet? Anonymous poster hash: 34c61...bb0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå