sukkerspinnn Skrevet 23. oktober 2015 #41 Skrevet 23. oktober 2015 Nå synger Bob Marly på patwa, som er det jamaicanske språket, og gramatikk og ordbruk kan ikke sammenlignes med amerikansk språk!!Anonymous poster hash: 84b7c...afe Takk for korreksjonen. Men jeg trodde det var et lite slektskap der. Tar jeg feil? Det var uansett overraskende mange som mente de aldri har hørt "aks" før, når det brukes i den sangen som typ spilles oftest på P4.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #42 Skrevet 23. oktober 2015 Linken funker ikke, men at det er 4chan sier sitt. Det er ikke morsomt. Anonymous poster hash: abfa6...699
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #43 Skrevet 23. oktober 2015 Linken funker ikke, men at det er 4chan sier sitt. Det er ikke morsomt. Anonymous poster hash: abfa6...699 Ok, kan hende jeg er i feil tråd, hehe. Anonymous poster hash: abfa6...699
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #44 Skrevet 23. oktober 2015 Hvorfor er det greit for ei venninne å si, "hei din hore!", til ei venninne hun vet fikk pult kvelden før, men galt av en fremmed fyr å gå bort til en kvinne og si, "hei din hore!", til en fremmed kvinne? Anonymous poster hash: cf42f...301 Jeg synes ikke at det er greit om vennene mine snakker sånn til meg. Anonymous poster hash: 27fd1...072
Gjest Rossin Skrevet 1. november 2015 #45 Skrevet 1. november 2015 Vel, de har for eksempel flere verbaspekter enn engelsk. Uttrykket "he be working" for eksempel, er det vanskelig å oversette direkte til engelsk, men det har en veldig klar mening på AAVE. Du kan lese hva de ulike aspektene betyr her:https://en.wikipedia.org/wiki/African_American_Vernacular_English#Tense_and_aspect Er en stund siden jeg hadde om dette på universitetet, men husker vi snakket masse om hvor komplisert grammatikken er. Her er en morsom video om det: Finnes sikkert massevis av skikkelige kilder rundt omkring Veldig interessant video. Takk for at du delte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå