Gå til innhold

Tante/onkel - hvor ofte besøke barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som er tante eller onkel og ikke har barn selv. Hvor ofte besøker dere tante- eller onkelungene deres? Og får dere noen gang besøk av de (med foreldre) hjemme hos dere selv?

Anonymous poster hash: 288ba...e98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir oppringt med forespørsel om å være barnevakt støtt og stadig, så jeg må takke nei til tider.

Anonymous poster hash: d7eea...c5c

Skrevet

Ulikt fra uke til uke. Hender jeg heter de i barnehagen og har de hele kvelden til moren kommer hjem fra jobb . ellers er jeg ca på besøk 1 gang i uka. og hender jeg er barnevakt i noen helger eller noen timer på dagen. men er ikke alltid det blir så ofte heller. Fordi jeg har mye annet å gjøre. 

Anonymous poster hash: e11fa...92c
Skrevet

Et par ganger i året. 

Anonymous poster hash: d3901...c2d
  • Liker 1
Skrevet

Har aldri besøkt dem, og ungene har aldri vært hjemme hos meg. Men møter de når de er på besøk på hjemstedet.

Anonymous poster hash: 67991...a50
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Aldri, men bor langt unna. Ses til jul iblant.

Skrevet

Er tante til 12 (pluss 4 i neste generasjon). Nesten samtlige har gått ut og inn her siden de var små, og enkelte har bodd her i kortere eller lengre perioder. Sjelden det går ei uke uten at minst en av dem er innom.

Anonymous poster hash: 4daa9...919

• Liker 1
Skrevet

Ikke så ofte. Burde sikkert vært oftere, men begge parter er travle. 

Skrevet

Ikke ofte nå - jeg er student, og de fleste (7 av 10) bor utenbys. De tre som bor i samme by har blitt så store, og har selv så mange fritidsaktiviteter at de ikke har tid til å møtes ofte. Men treffes i selskaper nå og da.

Anonymous poster hash: 81b3f...c1e
Skrevet

Er tante til 12 (pluss 4 i neste generasjon). Nesten samtlige har gått ut og inn her siden de var små, og enkelte har bodd her i kortere eller lengre perioder. Sjelden det går ei uke uten at minst en av dem er innom.

Anonymous poster hash: 4daa9...919

Så koslig :) Har alltid ønsket meg en slik tante som man føler seg hjemme hos!

Anonymous poster hash: 25622...18f

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Jeg er tante til en liten baby og forsøker å treffe henne en gang i uken. Noen ganger blir det litt sjeldnere, andre ganger litt oftere. Planen er å bli en supertante hun kan ty til når mamma og pappa er dumme. ;)

Skrevet

Ikke så ofte - vi har alle travle hverdager og liv, og de er ikke så store ennå. Eldste er snart gammel nok til å ta toget alene, kan nok være det blir flere besøk da.

Skrevet

Er tante, men har så å si ingen kontakt med tantebarna. Nå er jeg ganske ung da, og ble tante da jeg var 5 år. Har ikke kontakt med halvsøsteren min heller. Så det er grunnen til det. Har ikke sett de på 7 år og den yngste har jeg ikke møtt enda, og hun er 10 år!

Dersom noen av hel søsknene mine fikk barn, så hadde det vært ofte og jeg ville ha vært en tante, som min egen tante var for meg. Min tante så jeg flere ganger i uken da jeg var lita. Dersom jeg kranglet med mamma og pappa da jeg var i tenårene, så viste jeg at jeg kunne ringe tante. 

Nå som jeg har blitt eldre så har det blitt mindre kontakt. Da jeg fortsatt bodde hjemme hos mamma og pappa så kom hun på besøk minst 1 gang i uken. Når jeg besøker mamma og pappa (de bor like ved, ser de 2-3 ganger i uken allikevel) så kommer tante også, for hun bor i blokken ved siden av. 

Vokste opp med ett sett besteforeldre, for pappa sine foreldre døde før jeg ble født. Mamma sine.. vell de var ikke så snille mot meg. Psykisk og fysisk mishandling, og jeg hatet å besøke de. Da bestemor døde for noen få år siden så møtte jeg ikke opp i begravelsen, har ikke møtt bestefar på 4 år, og når han dør så skal jeg ikke i begravelsen hans. Tante og onkel på pappa sin side har jeg lite kontakt med. Var en del hos de da jeg var lita, men så døde onkel og tante fikk seg en ny mann, samtidig solgte tante gården så da hadde jeg ikke noe der å gjøre. Mamma nektet å sende oss barna til besteforeldrene mine, da de fant ut om mishandlingen. Så da var vi hos tante og onkel, helt til gården ble solgt og tante giftet seg på nytt. 

Onkel på mamma sin side har jeg lite kontakt med, møtes kun til jul. Så tante på mamma sin side er tante for meg. De andre tantene mine og onklene mine er ikke tante og onkel, aldri kalt de for tante og onkel heller, bruker kun navn. Onkel som er gift med tante var jo der, men han er ganske stille og sier ikke så mye. Aldri vært pratsom så han bare er der :P Kaller han ikke for Onkel heller, bruker bare navnet hans. 

Tante har betydd mye for meg oppigjennom årene. Håper jeg blir en like bra tante som det hun var for meg og søsknene mine. 

Hun tok oss med på Danmarksturer om sommeren, for mamma og pappa hadde ikke så mye penger og jobbet året rundt. Hun tok oss med på Kino, svømmehalen og sverige turer. Hun kom å "kidnappet oss" som hun kalte det, også satt vi rett attmed garasjen vår og smugspiste is, også snek vi oss forbi huset vårt og kastet bevisene i naboens sin søppeldunk. Også snek hun oss inn igjen, uten at mamma og pappa liksom merket noe. 

Det var noe hun ofte tullet med, at hun liksom snek seg inn i huset og kidnappet oss, også snek hun oss inn igjen :P Viste det ikke da, men forstår nå at hun kjørte innom på vei hjem fra jobb, også tok hun med oss på is siden hun skulle innom butikken og kjøpe noen småting i nærheten.. Kjempe gøy for oss, og artig å tenke tilbake på. Vi trodde jo at hun bare fant på at "nei nå vil jeg ha is, også får jeg hente tanteungene og gi de is også". Når hun kjørte oss hjem så brukte hun å kjøre feil på liksom, så da måtte vi innom McDonalds og kjøpe is, siden vi kjørte feil og måtte kjøre igjennom parkeringsplassen til McDonald's for å snu. Dette trodde vi på i flere år! I mange, mange år trodde jeg og søsknene mine at dersom du kjørte feil når du skal et sted, så MÅ du finne en McDonald's, kjøp en is også snu, hvis ikke så kommer du deg aldri hjem igjen fordi du har kjørt feil. For det hadde nemlig tante fortalt oss :P 

Jeg kan skrive en hel bok om hvor fantastisk tante er, og alt det hun har gjort for meg under oppveksten. Det at vi campet på stua, ja vi slo opp telt, midt i stua! 

Alle kveldene hvor vi bare satt å spilte det samme kortspille om å om å om igjen i flere timer, flere dager på rad. Alt det morsomme hun fant på og de små tingene som at "hvis du synger for fullhals og så stygt du kan, så er det umulig å sovne! Og hvis du sovner, så kommer elgen og da krasjer vi og du får ikke se elgen!" for vi sovnet alltid på kjøreturen hjem, så da måtte vi synge så høyt vi kunne, og så stygt vi kunne, for da krasjet vi ikke i elgen, og vi klarte å holde oss våkne slik at vi fikk se elgen. Vær gang vi duppet av så ropte hun "ELG!" og vi bråvåknet, også sa hun "nei du gikk glipp av det, du må ikke sove!" noen ganger sa hun "oy der krasjet vi nesten i elgen, så du den?" også sa vi "nei".. "nei du sov jo, så hvordan kan du se den da" også sang vi for å holde oss våken.  :fnise:

Håper jeg blir en slik tante for mine tantebarn. Altså, jeg har jo tantebarn, men det er ikke det samme :P 

Anonymous poster hash: d9705...e56
  • Liker 1
Skrevet

Noen ganger i året (3-4-5). Bor ikke i samme by. Ser bruttern enda mindre (1-2 ganger). 

Skrevet

Minst en gang i måneden og har dem etter tur på helgebesøk. Superstas.

Anonymous poster hash: 5c20f...b9a

Skrevet

Prøver å hilse på ca annenhver uke nå som jeg bor i nærheten igjen.

Skrevet

Nå har jeg fått barn selv, men regner ikke med at det påvirker hvor ofte vi ses. Bor i nabobyer, men ser hverandre kun til bursdager, jul og lignende. Har ikke noe nært forhold til mitt søsken, uten at det er noe uvennskap mellom oss.

Anonymous poster hash: ef77c...2e1

Skrevet

Vi treffer våre tante/onkel-barn svært ofte.

Elsker de små i familiene våre, og er vell litt av type "stormannsfamilie".

8 tantebarn, alle under 9 år.

3 fra min side og 5 fra hans.

Vi treffer i hvertfall to- fire av dem hver uke :) Har ikke barn selv enda.

Når vi besøker broren min treffer vi alle tre tante/onkel-barna samtidig. Jeg har kun en bror, så alle tante/onkel-barna fra min side er under samme tak. Vi bor ca en 10 minutters kjøretur unna.

Mannen min har tre søstre med barn. To av søstrene har to barn, og én med et barn så langt. I mannens familie står vi hverandre svært nære, og bor omtrent som naboer alle sammen. Dette gjør at våre onkel/tante-barn fra hans side er svært tette som søskenbarn. Tror omtrent de er en stor søskenflokk :) Så vi treffes i alle fall en gang i uka. Vi drar på ferier sammen, er med hverandre i helgene osv.

Anonymous poster hash: 2f380...ce1

Skrevet

Hva er egentlig en vanlig tanterolle? Jeg er filletante, altså ikke i slekt men for en venninde med barn, er det sånn at jeg burde tilby meg å hente i barnehagen osv?

Anonymous poster hash: 77071...7dd
Skrevet

Hva er egentlig en vanlig tanterolle? Jeg er filletante, altså ikke i slekt men for en venninde med barn, er det sånn at jeg burde tilby meg å hente i barnehagen osv?

Anonymous poster hash: 77071...7dd

Det er ulikt fra familie til familie som du kan se på svarene over.

Men jeg gjør det, jeg hjelper til når mamman jobber kveld. eller sitter barnevakt til tider. Andre kjenner så vidt til ungene. 

Anonymous poster hash: e11fa...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...