Gå til innhold

Hva tenker du om Black Metal-folk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Den 19.5.2016 at 22.56, AnonymBruker skrev:

Ehm, jo faktisk så er han totalt talentløs.

Det skal ikke mye intelligens til for å skape slike sanger, sett deg i en situasjon hvor du er ung, gir opp det å ta høyere utdanning eller det å skaffe deg en jobb og i tilleg være interresert i metal-musikk.  Da vil du garantert etter mange forsøk skape noe som høres greit ut innen den sjangeren.   Du forveksler narsissisme med talent, det å skape hype rundt en artist er ikke talent.

Det som feks det svenske bandet Europe gjør, det krever musikalt talent, selv om jeg ikke liker sangene deres kan jeg se for meg at det er vanskelig å treffe rette toner og forskjellige instrumenter i harmoni.  Den harmoniske delen med forskjellige toner er noe metalhuer totalt gir blaffen i.

Anonymkode: 9e6a2...4d0

Det skal ikke mye intelligens eller talent til for å rakke ned på en musikkgenre man ikke forstår heller.

Svartmetallen gir blaffen i harmonier med vilje, det skal høres grimt ut.
Til opplysning er svartmetall fortsatt Norges største kulturelle eksportartikkel.
Burzum var ett av de første norske svartmetallbandene, musikken til Varg er unik, han kopierte ikke bare noe som han hadde hørt, slik som du går ut ifra her. De aller første norske svartmetallbandene var Burzum, Mayhem og Darkthrone og de første albumene deres er sett på som klassikere. Ikke kall disse menneskene talentløse.

Anonymkode: a68ec...c2a

• Liker 5
Den 19.5.2016 at 20.52, Rammfrø skrev:

Jeg tenker de er folk som alle andre med sine egne smaker og interesser. Har vært selv i det miljøet til de og kan ikke si det er en positiv opplevelse for min del. Veldig mange greie, åpne mennesker generelt sett men så finner man de som skal alltid si den derre "metal/rock er ekte musikk, den elektroniske musikken er bare søppel". Dårlig holdninger ovenfor folk som ikke er som dem. Klager på at alle andre er som en saueflokk men innser ikke at de selv er enda mer stereotypiske med klesstil, oppførsel og musikksmak.

Har opplevd dette, men vet om noen som har opplevd det. Synes personlig det er veldig teit. På en annen side er det jo derfor litt komisk når selveste Joey Dimaio fra Manowar introduserte klassisk for metal- fansen, fordi mange angivelig ikke hadde hørt på det. Det ironiske er jo at heavy metal er inspirert av flere andre sjangre. Derfor blir jo påstanden mer meningsløst, om noe, at det bare skulle være Heavy metal som er verdifull musikk. Men jeg synes det begrepet blir såpass mye slengt frem og tilbake at det mister all betydning, egentlig. Jeg ville gjerne tenkt at da har de ikke bedre ting å bruke tiden sin på, dersom de henger seg opp i at jeg liker en musikk-gruppe/sjanger/ musiker de ikke liker. Og slike folk finner man sikkert over alt. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Den 21.5.2016 at 6.40, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke mye intelligens eller talent til for å rakke ned på en musikkgenre man ikke forstår heller.

Til opplysning er svartmetall fortsatt Norges største kulturelle eksportartikkel.
Burzum var ett av de første norske svartmetallbandene, musikken til Varg er unik, han kopierte ikke bare noe som han hadde hørt, slik som du går ut ifra her. De aller første norske svartmetallbandene var Burzum, Mayhem og Darkthrone og de første albumene deres er sett på som klassikere. Ikke kall disse menneskene talentløse.

Det har du nok rett i, og er derfor mange finner det sært. Eneste jeg regelmessig hører på er noen band fra den første bølgen(type Bathory og Venom), er nok ikke helt inne i all type heavy metal. Men talentløse er nok ikke ihvertfall de norske bandene. Ihvertfall ikke etter div dokumentarer å dømme. Holdningsmessig er jeg nok uenig i det meste, men har ingenting å si på det musikalske talentet.

• 1 måned senere...
Den 19.5.2016 at 20.39, AnonymBruker skrev:

Personlig så tror jeg folk som hører på Black-metal er bokstavelig talt "dumme"/ikke-glup og aldri har vokst ut av barnefasen som rebeller og motstandere av det de kaller "systemet".

Det med å bli voksne er spesielt rettet mot "artistene" , ja disse folkene som voldtar et instrument på samme tid som de skriker tull og tøys i en mikrofon. 

Det er på mange måter den vite person sitt svar på svart-gangsta-rap. Begge snakker om tull, som drap og kultur, begge kler seg som tullinger som hater systemet. Begge har nær null talent.  Et eksempel er han som brant ned historiske-kirker på 90tallet.

Det handler hvel mer eller mindre om preferanser? Jeg liker ikke hip hop, men betyr ikke at det ikke er appellerende for andre. Man trenger ikke nødvendigvis være dum fordi man liker hip hop eller heavy metal. Jeg synes det bør være helt ok å ikke skulle være 'normal', i tillegg. Man bør like det man føler seg hvel med, eller trives med. Jeg liker klassisk bedre enn jeg liker noe annet, men kan absolutt høre på heavy metal. 

Annonse

Den 19.5.2016 at 20.39, AnonymBruker skrev:

Personlig så tror jeg folk som hører på Black-metal er bokstavelig talt "dumme"/ikke-glup og aldri har vokst ut av barnefasen som rebeller og motstandere av det de kaller "systemet".

Det med å bli voksne er spesielt rettet mot "artistene" , ja disse folkene som voldtar et instrument på samme tid som de skriker tull og tøys i en mikrofon. 

Det er på mange måter den vite person sitt svar på svart-gangsta-rap. Begge snakker om tull, som drap og kultur, begge kler seg som tullinger som hater systemet. Begge har nær null talent.  Et eksempel er han som brant ned historiske-kirker på 90tallet.

Da kjenner du ikke mange innad i miljøet i hvertfall. Det er ikke uten grunn at UD får opplæring i Black Metal av gamlegutta, nettopp fordi BM er en av Norges store eksportvarer. Det er heller ikke uten grunn at blant annet Mahyem turnerer over hele verden ;) For all del, vi kan ikke forstå alt. Samtidig har man ingen rett til å kalle noen talentløse når det er nettopp det at man ikke forstår det man snakker om.

Forøvrig så legger jeg ed et konsertopptak av Satyricon og Dimmu Borgir. Satyricon opptrådte med den norske opera:

Eller hva med Dimmu Borgir med KORK?

Nei, du har nok rett. De er jo talentløse. Det er derfor de gjør det så bra innlands og utlands, samt samarbeider med store aktører.

• Liker 1
  • 1 år senere...
På 17.5.2016 den 16.05, michaeline__07 skrev:

Mari Y?

hvis det er tilfellet - at hun er meget passiv agressiv så er det veldig slitsomt egentlig. Men er det sant at det er moderne og inn å være sint i det miljøet?

Nei, jeg er som regel i godt humør, jeg☺. Tar dagen med et smil😎. På en annen side er morsomt å se at folk har noe å sladre om :fnise:. Da kjeder de seg vel mindre da, tenker jeg :fnise:

Gjest NotNaomi

Sære folk. Var med dem i to døgn. Ikke som hverken en del av creewet eller som fan. Jeg var der av andre årsaker og ble "kjent"med flere. Vet ikke helt hva TS mener med samhold. Syns veldig mange kun holdt seg "til sine". Som en så til meg : 90% av dem sitter på romma alene og er totalt usosiale. Derfor de virker litt merkelige. Det stemte med mitt inntrykk. Stemningen og samholdet var sterkere blant de frivillige som hjalp til. Syns det var sære folk altså. Ikke alle,men de fleste. Ikke u-hyggelige,men ikke hyggelige heller. Gikk liksom rundt i sine egne verdener. Dette var mitt sterke inntrykk..

Noe av musikken var bra. Jeg overhodet ingen fan av Black metal,men det fins noe bra i alle sjangre. Ble positivt overrasket et par,tre ganger. 

På 19.5.2016 den 9.41, O.G. skrev:

Da lurer jeg på hvem du har truffet på.

Elitister. Finnes nok i alle musikk- grupper, og de finnes også i metall- miljøet. Jeg tror ikke jeg har møtt på så mange. Men finner man hyggelige mennesker der som man man har mye til felles med, så er det jo ikke verdt det å kutte ut, bare pga at noen vil vise seg frem. Man finner slike mennesker i alle miljøer. Grunnen til at jeg f eks hører på metall er fordi jeg liker forskjellig typer musikk. 

Det er like mange forskjellige folk som eksisterer for black metal, som for andre jævla bedritne sjangre. Det merkeligste er at folk tror man er satanist, kun fordi man hører på metal. 

Anonymkode: bd1cf...86d

Annonse

Gjest Ari Loys

Pusegutter som overkompenserer for sin pusaktighet, akkurat som menn med tatoveringer. Når det gjelder jenter så blir det en annen sak, ettersom kvinner kun dilter etter menns musikksmak. Så hva de hører på forteller typisk mer om ex'ene deres enn hva det forteller om dem selv.

På 21.5.2016 den 6.40, AnonymBruker skrev:

En som vet hva han snakker om👍🤘

Annonse

Har mange bekjente/venner som er det. De er egentlig helt normale til vanlig og kler seg normalt, har normalt hår osv. Eller tenker du på de som driver med musikken og eller kler seg slik som på bildene? Synes de som kler seg slik er veldig sære. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...